Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo."— Præsentationens transcript:

1

2 SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo

3 SOCIALE MEDIER Sociale medier optager næsten 20 % af forbrugernes tid online Tese om, at en tredjedel af det globale forbrug i dag kan påvirkes af sociale medier 1.300 mia. dollar uudnyttet værdi Kan udnyttes af alle typer virksomheder Kræver markante ændringer i tilgange til ledelse Indebærer visse risici

4 10 GYLDNE VEJE 1.Co-udvikling og co-produktion 2.Forudsigelser af efterspørgsel på en vare 3.Distribution af forretningssystemer 4.Forbrugeranalyser og indsamling af kundedata 5.Klassisk markedskommunikation og interaktion 6.Trafikgenerering 7.Social handel 8.Social kundeservice 9.Intern kommunikation 10.Matchning af arbejdsopgaver og medarbejdere

5 KAN MAN SÆLGE FRUGTCONTAINERE PÅ TWITTER? Som den første virksomhed i Danmark gør Maersk Line klar til eksperimenter med ”social selling” Over 1 million fans på Facebook, Twitter, LinkedIn og Vimeo Træne salgsstyrken til at bruge sociale medier til at dyrke kontakten til kunderne Få en relation til kunderne Dele ny viden og oplevelser fra en fagmesse God gammeldags kundepleje

6 HVAD MENER I?

7 SOCIALE MEDIER OG JOBSØGNING Ca. 80 % af alle job bliver besat via netværk og uopfordrede ansøgninger Nogle mener, at de officielle job-søgemaskiner i fremtiden helt forsvinder til fordel for f.eks. LinkedIn Arbejdsgiver og rekrutteringsvirksomheder tjekker din profil på LinkedIn og Facebook Er din profil på LinkedIn opdateret? Har du et kort og præcist summary?

8 JOBSØGNING PÅ LINKEDIN

9

10

11 KOMMUNIKATION OG DE SOCIALE MEDIER Kort tekst, hvor alt fedtet er skåret fra Hop ombord i de bedste pointer Skab interesse (og værdifulde klik) Opdag, bliv interesseret, bliv fastholdt Journalistiske nyhedskriterier Et max. to sekunder

12 DE FEM BEDSTE TRICKS TIL AT OPNÅ OPMÆRKSOMHED 1. Giv læseren en klar belønning Med hånden på musen eller pegefingeren på mobilen er vi som hunde, der ser en godbid Eksempel: ”Så enkelt blev Hanstholm Fiskemelsfabrik Danmarks bedste arbejdsplads” Journalist og kommunikationsrådgiver Michael Baden, www.badenbaden.dk

13 DE FEM BEDSTE TRICKS TIL AT OPNÅ OPMÆRKSOMHED 2. Sæt kendte personer sammen med dit budskab Sæt strøm til dit budskab ved at tilføre energi fra en højt profileret person Eksempel: ”Dette kan Lego-topchef Jørgen Vig Knudstorp lære af Hanstholm Fiskemelsfabrik” Journalist og kommunikationsrådgiver Michael Baden, www.badenbaden.dk

14 DE FEM BEDSTE TRICKS TIL AT OPNÅ OPMÆRKSOMHED 3. Lad nyheden være et omdrejningspunkt Ordet ”nyt” er i sig selv dragende. Det signalerer, at man som læser opnår ny viden, og man måske kan få en afgørende konkurrencefordel ved at kende det før naboen Eksempel: ”Helt ny ledelsesfilosofi er hemmeligheden bag succes for Hanstholm Fiskefabrik” Journalist og kommunikationsrådgiver Michael Baden, www.badenbaden.dk

15 DE FEM BEDSTE TRICKS TIL AT OPNÅ OPMÆRKSOMHED 4. Skab frygt over noget almindeligt Få ting er så angstprovokerende som tanken om at gøre noget, som alle gør – men, at man gør det på den helt forkerte måde Eksempel: ”Læs her, om du laver de klassiske fejl, når du sender mails til dit netværk” Journalist og kommunikationsrådgiver Michael Baden, www.badenbaden.dk

16 DE FEM BEDSTE TRICKS TIL AT OPNÅ OPMÆRKSOMHED 5. Det handler om dig – læseren ”du” og ”dig” trækker langt større opmærksomhed end ”jeg” Eksempel: ”Sådan bliver du en bedre leder på 10 minutter” Journalist og kommunikationsrådgiver Michael Baden, www.badenbaden.dk


Download ppt "SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google