Download præsentationen
1
Reklamemidler og -medier
2
Reklamemidler og –mediers egnethed
Direkte vs. indirekte medier/reklamer Ex. Direct mail Ex. Annonce & reklame Primære medier/reklamer Medie: Rammer målgruppen bredt på bekostning af hvor præcist Reklame: Færdigt og komplet reklamebudskab
3
Reklamemidler og –mediers egnethed
Sekundære medier/reklamer Medie: Rammer et begrænset udsnit af målgruppen Reklame: indeholder et udsnit af kampagnens budskab Selektive medier/reklamer Medie: mere målrettende Reklame: budskab forstås kun af personer med kendskab til emnet
4
Trykte medier Dagblade Distriktsblade Ugeblade og magasiner
Fagblade og tidsskrifter
5
TV & Radio Tv-reklamer (TRP) Sponsering af programmer Produktplacering
Tekst-tv Radioreklame
6
Internettet & sociale medier
Viral markedsføring Sociale medier en masse Mobile marketing Bannerreklamer Online konkurrencer
7
De resterende Biograf Merchandise Give-aways Self-liquidators
Butiksreklame Messer
8
Generelt om medie Skal vælges ud fra målgruppens vaner
Giver os muligheder (og begrænsninger) for hvad vi kan i markedskommunikationen Integreret markedskommunikation – anvendelse af flere forskellige medier i kampagnearbejdet
9
Informationer til annoncører
En god kilde til informationer om forskellige medier
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.