Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4"— Præsentationens transcript:

1 Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Sociale medier 8 Pressemeddelelser 9 Personalebladet 11 Møder 12 Årsberetning 13 Oms 3,9b

2 Kommunikationskanaler
Når man taler om kommunikationskanaler, taler man både om interne og eksterne former for kommunikation. Hos Sanistål bruger man hovedsagligt disse: Pressemeddelelser Nyhedsbreve Hjemmeside og sociale medier Møder Personaleblad Reklamer Årsberetning I al Saniståls kommunikation vil du kunne finde eksempler på ”Mere end du tror”-tanken. Det er nemlig en klar målsætning for Sanistål at skabe værdi for både kunder og medarbejdere. Intern Ekstern - Inde i virksomheden Udenfor virksomheden

3 Hjemmesider Sanistål ønsker at være en one-stop-shoppingoplevelse for deres kunder og hjemmesiden skal give et godt og hurtigt overblik over både services og varer. Du kan besøge hjemmesiden på Hvis du er erhvervsdrivende kan du oprette dig på hjemmesiden som bruger. Det er der mange fordele i. Du kan f.eks. få tilbud, der er tilpasset dig og dine kunders behov, du kan nemt og hurtigt genbestille varer og du kan få support gennem en chatfunktion. Saniståls tømrer- og snedkerkunder benytter sig af Carl F’s produkter, hvilke selvfølgelig også er en del af hjemmesiden og webshoppen. One-stop-shopping Support - Købsoplevelse, hvor du kun behøver at handle ét sted Støtte og vejledning

4 Reklamer En del af Saniståls eksterne markedsføring indenfor målgruppen er reklamer. Disse reklamer kan enten sendes ud til kunderne, men er også at finde i butikken. Reklamerne skal fungere som en appetitvækker og indeholder typisk produktinformation og en henvisning til f.eks. hjemmesiden. Du kan se eksempler på reklamer på de næste sider. Sanistål laver også reklamefilm, der henvender sig til kunderne, f.eks. denne reklamefilm for produktet Stockmaster: Du kan med fordel se flere film om Sanistål som virksomhed samt om services og produkter på Saniståls Youtube-kanal. Du finder den på:

5

6

7

8 Sociale medier Hos Sanistål bruger man sociale medier til at fortælle om nye tiltag og produkter. Du kan finde profiler på: Facebook LinkedIn Google+ Youtube Fordelen ved de sociale medier er, at både kunde og virksomhed hurtigt kan få kontakt, og at virksomheden kan dele videoer og tilbud med kunderne. Du finder links til Saniståls sociale medie-profiler nederst på siden her:

9 Pressemeddelelser En pressemeddelelse skrives når f.eks. en virksomhed ønsker at informere om noget, der sker i virksomheden. Det kan være ejerskifte, events osv. En pressemeddelelse offentliggøres som regel både på virksomhedens hjemmeside og sendes til f.eks. aviser og tv-stationer. Hos Sanistål finder du pressemeddelelserne her: Hvis du kigger på pressemeddelelsernes overskrifter vil du se, at Sanistål oftest bruger denne kommunikationskanal til at informere om ændringer i virksomheden, nye butikker mv. Du kan se et eksempel på en pressemeddelelse fra Sanistål på næste side.

10

11 Personalebladet Et personaleblad kan være en dyr udskrivning i en virksomheds budget, men det har også sine fordele. Medarbejderne kan f.eks. læse inspirerende artikler om andre afdelinger, få udvidet produktviden, få ny viden om virksomheden og se billeder fra medarbejderarrangementer, f.eks. Saniståls sportsstævne. Saniståls personaleblad hedder Sani-Info og udkommer én gang i kvartalet. Find bladet sammen med de andre faktatekster på EMU’s hjemmeside.

12 Møder Når man afholder møder i virksomheden, så gør man det for at give informationer til medarbejderne, men også for at medarbejderne kan give viden og feed-back til f.eks. butikschefen. Som et led i ”Mere end du tror”-kampagnen og som grundlag for dels kommunikationen og dels mødeafholdelsen i fremtiden introducerede Sanistål en ”Mere end du tror”-app. Idéen med app’en var at medarbejderne skulle fortælle, hvad ”Mere end du tror” betyder for dem. Det skulle der komme små film med historier ud af.

13 Årsberetning I en årsberetning kan en virksomhed fortælle om, hvordan året er gået både økonomisk og generelt i virksomheden, f.eks. I forhold til miljøtiltag, samarbejdspartnere og medarbejdere. Du kan finde Saniståls årsberetninger og regnskaber her:


Download ppt "Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google