BEDRE TRIVSEL OG ARBEJDSMILJØ I REGION HOVEDSTADEN Niende Laboratorium 26. februar 2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Konsulenter i praktik 9. laboratorium 26. februar 2013
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Strategisk uddannelse Patientoplevet kvalitet:
9. Laboratoriedag - eftermiddag. Fortsat udvikling ”At holde Gejsten Oppe”
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Fredag den 23. august 2013 ”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” og ”RKV i Region Midtjylland”
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Et væksthus for børn og voksne
Arbejdspladsudvikling
Innovation og iværksætteri
Udviklingsplaner Sønderborg
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
Den anerkendende tilgang fra ord til handling
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
Det gode klasserådsarbejde
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Annette Kamp og Pernille Bottrup Nyborg Strand januar 2011
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
Ringe – Hjem projekt Medicinsk afd. O Herlev hospital
Nanna Højlund, FOA, formand for PASS
Relationer – børn og voksne
Lean Netværk AAU.
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
Store IT- Innovationer TØ Uge 6 Josephine Thomsen 2. oktober 2013.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Den strategiske forretningsplan – hvordan
Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder
PSYKOTERAPEUTISK CENTER
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Refleksion Hvad var din/jeres eftertanke efter dagen i går?
Velkommen til afslutningskonference i TUP2012 Vurdering Af Kunnen mod nye job.
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
Pædagogik & kompetenceudvikling i SPIDO-forløbene Knud Erik Jensen, konsulent og underviser på SPIDO
VirksomhedsnetværkCabi – Danmarks største netværk for socialt ansvarlige virksomheder 1.
Frivillighed. Det handler om at give Samarbejde Være sammen med nye mennekser Lave frivilligt arbejde.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Håndtering af Sygefravær
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Organisering Som vi plejer…… eller????.
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
TRIVSELOP Handicap, 1. november 2010.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
NÆRVÆR i arbejdet. Nærvær i arbejdet Region Midt og Region Hovedstaden 18 arbejdspladser og 2000 medarbejdere  8 somatiske afdelinger  3 psykiatriske.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017
De pårørende i beslutningsrummet
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Tværgående vejledermøder Juni 2019
Præsentationens transcript:

BEDRE TRIVSEL OG ARBEJDSMILJØ I REGION HOVEDSTADEN Niende Laboratorium 26. februar 2013

Dagens tema I fuld fart på vej mod tiden efter 5 i 12: Hvad har vi gjort? - Hvad skal vi gøre? Hvad har vi arbejdet med – hvad har vi lært? • Første del af dagen skal bruges på at se tilbage på, hvad har vi lavet i hele projektet. Det gælder både, hvad der er foregået på de forgående otte laboratorier, og hvad I har lavet på jeres arbejdsplads. Det skal munde ud i opsamling af gode erfaringer, cases, metoder mv., som både I selv og andre arbejdspladser kan bruge fremover. Hvordan bruger vi dette afsæt til at komme endnu videre? • Eftermiddagen skal bruges på at se fremad for arbejdsgruppernes arbejde og jeres lokale projekter. I skal både arbejde med, hvad der skal ske den sidste tid inden for projektperioden (frem til juni 2013), men I skal også tænke videre end det og definere og planlægge jeres fortsatte arbejde med trivsel og arbejdsmiljø for hele Opsamling og praktiske aftaler om arbejdet hjemme på arbejdspladsen til Afslutningskonference 13. juni Nærmere følger.

Dagsorden – Første del • Velkomst af Casper - Lidt om dagen i dag • Fotokavalkade – hurtig gennemgang af laboratorierne • Oplæg: Find, fange og fortæl den gode historie • Gruppearbejde: Fortæl historien • Evaluering: Udfyldning af spørgeskema • Frokost i kantinen – 13.00

Dagsorden – Anden del • Hvad gør vi så med resten af projektperioden? – og resten af 2013? • Gruppearbejde: Planlægning af fremtiden • Hjemmeopgave, opsamling og afslutning på dagen – mødes kl !

Fotokavalkade Lyn tur gennem otte laboratorium

1. Laboratorium: Hvordan omsætter vi målinger til handling?

2. Laboratorium: Hvordan omsætter vi målinger og input til handling?

3. Laboratorium: Social Kapital: Hvad er det, og hvilke metoder kan vi bruge til at forbedre den?

4. og 5. Laboratorium: Positiv psykologi, styrkebaseret tilgang, flow og mindfulness

6. Laboratorium: Forandringer på arbejdspladsen: Hvad er det for nogle forandringer I står over for I jeres dagligdag?

7. Laboratorium: Forandringer i praksis & Stress - trivsel i travlhed

Stafetten GEH afd. C

8. Laboratorium: Før konflikten - hvordan møder du andre?

9. Laboratorium: I fuld fart på vej mod tiden efter 5i12: Hvad har vi gjort? – Hvad skal vi gøre? FIND, FANG OG FORTÆL Konsulenterne i praktik: Hvad har de oplevet? Hvilken metode er anvendt? Er der noget, som andre kan bruge? SOSTAC® Analyse og planlægningsmodel

OPGAVEN I FØRSTE RUNDE • FASE 1: FIND OG FANG – TÆNK PÅ SÅ MANGE EKSEMPLER PÅ HVAD I HAR LAVET I 5 I 12, OG BESKRIVE DEM KORT – LAV MINDST 7-10 IDEER • PRÆSENTER OG UDVÆLG DE BEDSTE IDEER • FASE 2: FORTÆL – BESKRIV DE UDVALGT IDEER GRUNDIGT AFLEVER JERES NOTAT-ARK TIL CHRISTINA FOR KOPIERING! TILBAGE KL

HVOR SKAL DELTAGERNE VÆRE? Bygning 1 - Konferencesalen Arbejdspladser: Bispebjerg Hospital Sølager Rønnegården Amager Hospital Konsulenter: Casper og Eva-Carina Bygning 8 - Lokale 80 (den store sal) Arbejdspladser: Rigshospitalet 3Kløveren Hillerød, Kirurgisk Gentofte, Afd. C Konsulenter: Birgit og Steen Bygning 6 Arbejdspladser: Geelsgårdskolen - Lokale 66, 1. sal Gentofte, afd. I - Lokale 61 Kamager - Lokale 65, 1. sal Hillerød, Service - Lokale 62 Konsulenter: Lene og Liselotte

Evaluering af 5i12 projektet 1)Udsendele af Mini-TrivselsOP spørgeskema til alle medarbejdere på deltagende arbejdspladser 2)Interview med arbejdsgrupper, kollegaer og leder 3)Spørgeskema á la Midtvejsevaluering til deltagerne i arbejdsgrupperne – uddeles nu!

OPGAVEN I ANDEN RUNDE Blok 1 Planlæg i detaljer hvad der skal ske den sidste tid inden for projektperioden (frem til juni 2013) – perioden frem mod slutkonferencen: • Hjemmeopgave: Fortællinger til metodekatalog • Konsulentbesøg • Andet relevant • Udfyld skema hjælpeskema Blok 2 • Planlæg overordnet hvad I vil arbejde med resten af 2013: • Her skal I også tænke længere frem og definere og planlægge jeres fortsatte arbejde med trivsel og arbejdsmiljø for hele • Udfyld skema SOSTAC AFLEVER JERES NOTAT-ARK TIL CHRISTINA FOR KOPIERING! TILBAGE KL

Jeres sidste hjemmeopgave 1.Lav en plan for jeres arbejdspladsaktiviteter for projektperioden – og resten af Skriv flere indlæg til metodekataloget: Case, metode, gode erfaring etc. Skal afleveres til Teknologisk Institut senest 2. april. 3.Aftal møde med jeres konsulenter, hvor I a) får aftalt den sidste periode, b) får skrevet til metodekataloget samt c) får aftalt jeres bidrag til afslutningskonferencen den 13. juni God fornøjelse