Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant"— Præsentationens transcript:

1

2 Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Så hvem er I? Lille præsentationsrunde. Julie CEO & Founder Mia Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant

3 Agenda Introduktion Session Session Frokost Session Afslutning EFTER DETTE SLIDE: HEIDI viser systemet.

4 NOGLE INDSIGTER FRA SIDSTE WORKSHOP
Der skal være en visuel tilgang til systemet Udvidet søgefunktion er vigtig Det er et komplekst system Vi vil gerne et spadestik dybere denne gang. Have indsigt i, hvordan jeres arbejdsgang er og hvorfor bestemte funktioner i systemet er vigtige.

5 SESSION 1

6 DIT DIGITALE ASSISTENT-TAL
1. Rejs jer op… 2. Stil jer på række fra lavest til højeste digitale assistent-tal

7 ? ? ? ? ? ? SPØRGSMÅLSLEGEN Beskriv din morgen
Hvad gør dig glad for tiden? Hvor ser du de største udfordringer i udviklingen af Digitale Assistenter? ? ? ? Gå sammen to og to. Stil spørgsmål til hinanden. To personlige spørgsmål og en faglig.

8 Diskuter spørgsmålene og notér ned (15 min)
FORMÅLET MED DAGEN ØVELSE Behold jeres makker Tag to spørgsmålsark Diskuter spørgsmålene og notér ned (15 min)

9 FÆLLES OPSAMLING …. Hvad diskuterede I?

10 SESSION 2 Vi har vi arbejdet lidt overordnet med, hvorfor denne tværkommunale løsning er en god ide. Nu skal vi arbejde lidt mere konkret med løsningen, hvad der er behov for at det kan, og hvorfor.

11 ”HVAD, HVORNÅR, HVORFOR?”
Start med de yderste cirkler og arbejd jer ind mod midten. Vi har denne øvelse. Blive i grupper. På bordet finder i en masse af de her papirer. Forklar cirklen. Med udgangspunkt i dem selv. !!! Vigtigt at introducere parkeringspladsen her med udfordringer!!!!. Skriv udfordringen ned, hvis der er en. Vi vender tilbage til dem. I må ikke bruge tid på at diskutere udfordringerne i detaljer.

12 USER STORIES EKSEMPEL Som proceskonsulent vil jeg kunne orientere mig visuelt i den enkelte proces så jeg hurtigt kan skabe mig et overblik User stories = Sætninger, der fortæller noget om HVEM der ønsker et bestemt KRAV og HVORFOR. Er med til at give jeres krav en begrundelse og med til at understøtte kravene i udviklingen. På bordet kan i finde et ark, hvor der står nogle få ord og en masse linjer,. Disse linjer skal i nu udfylde ud med udgangspunkt i det i lige har talt om og danner på den måde en user story. Lad mig give et eksempel.

13 KAFFEPAUSE

14 ROLLESPIL Træk en persona og interview hinanden. Gennemgå cirklerne igen og notér. (10 min) Træk en ny persona. (10 min) Nu skal i forestille jer samme situation, men fra et andet perspektiv. Grunden til at vi gør det er fordi, at det ikke udelukkende er IT kyndige eller folk der skal adminstrere systemet, der skal gøre brug af dem, men alle fra kommunen der skal indberette. Derfor er det vigtigt at kunne sætte sig ind i hvordan ville gøre brug af systemet. Det er for at vi ikke tænker ensporet og vi ikke overser noget, så systemet ender med ikke at blive brugervenligt. Giv lige et eksempel.. Gennemgå interview med mia.

15 USER STORIES EKSEMPEL Som proceskonsulent vil jeg kunne orientere mig visuelt i den enkelte proces så jeg hurtigt kan skabe mig et overblik

16 FROKOST

17 SESSION 3 Nu skal vi se lidt mere konkret på det mulige fællessystem. Nu vil vi meget gerne at i finder sammen to og to og helst sammen med en, der ikke er fra jeres egen kommune.

18 FIND DIT TEAM ØVELSE

19 HVAD, HVORNÅR, HVORFOR DEL 2 1. Udvælg 1-2 cirkelark med personaer
2. Udvælg de vigtigste HVAD-punkter. Skriv dem på et nyt ark. 3. Udvælg HVORNÅR og HVORFOR sammen

20 KAFFEPAUSE

21 PARKERINGSPLADSEN Tag papiret med udfordringerne Flip papiret
Omformuler hver udfordring til en mulighed/løsning Eksempel: søgefunktion. Udfordrn

22 OPSAMLING & DISKUSSION
.. Hvad var de største udfordringer?

23 FÆLLES OPSAMLING PÅ DAGEN

24 Hvad skal der ske nu? User Stories af Digital Identity
/ et al. designer systemet / et al. optimerer brugervenlighed /et al. tester systemet User stories = med til at understøtte de krav, der skal stilles til systemet.

25 USABILITY-TESTPANEL Meld dig til på hshu@syddjurs.dk
User stories = med til at understøtte de krav, der skal stilles til systemet.

26 MANGE TAK FOR I DAG!


Download ppt "Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google