Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder"— Præsentationens transcript:

1 Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder
Oplæg ved Bitten Schjødt Kjær/ formand for FDFs lederuddannelsesudvalg tumlingeleder i FDF Aalborg 9. Vejgaard afdelingsleder på Tofthøjskolen, Sejlflod mor til 2 – en tumling og en væbner

2 Tidsplan for aftenen 19.30 - Sang og velkomst
Indledning med lille opgave Oplæg om idéudvikling i FDF - Oplæg om lederuddannelse - Aktiviteter og relationer Gruppearbejde Kaffepause Opsamling på gruppearbejde Hvad kan vi gøre hjemme i kredsen? Afslutning og aftenandagt

3 Indledning Aktiviteter og relationer At være god til at få ideer
At være god til at plænlægge At være sig selv At være noget for andre

4 Den lille opgave I skal nu lave en invitation i kredsen til:
1 ) Ballonfest med konkurrencer 2) Møde i FDF med super ledere Skriv de 5 vigtigste ord til hver indbydelse

5 FDFs idé - idéudvikling
Drømmeren og planlæggeren Thornøe og Valentiner Idræt, ture, foredrag, religiøsitet At tage drengene alvorligt At tage på sommerlejr Inddragelse af andre aktiviteter

6 Idérigdom Ideer afføder aktiviteter Samtaler afføder relationer
disciplinen afløses af pædagogikken Samtaler afføder relationer - relationer skaber behov for lederuddannelse

7 Lederuddannelse Sammenhæng og fordybelse Forkyndelse og pædagogik
Ideer og samvær i fællesskab At møde andre og sig selv Viden og forståelse

8 Lederne – engagerede og kompetente, tak!
Lederen Lederne – engagerede og kompetente, tak! Fire ud ti unge mener, at det er vigtigt, at man kan tale med lederne – og her menes der som oftest også om lidt dybere ting end blot dagligdagstrivialiteter. Flere gav udtryk for, at de i praksis bruger ledere som ”sparringspartnere” i forhold til at håndtere nogle af teenagelivets mange udfordringer.

9 Lederen ”Gode ledere betyder rigtig meget. Vi brugte rigtig meget klubpædagogerne sådan psykolog-agtigt. De skal være gode til at lytte og skal kunne huske tilbage på, hvordan det var for dem selv, så de kan sætte sig ind i situationen. Det er nok bedst, hvis de også selv tager initiativet til samtaler og sådan.” (Pige, 7. kl.)

10 Lederen Forventninger til lederne: De behøver ikke være unge…..
De skal være engagerede og dygtige Det er ikke noget minus, at lederen/træneren kan ”skære igennem” og stille krav til deltagerne – eller som det blev udtrykt: ”En god træner skal kunne slå igennem. Han skal være tough og skal sætte sig igennem. Han skal kunne sætte sig i respekt.” (Dreng, 9. kl) De skal være interesserede på den ”rigtige” måde - hvilket vil sige, at man hverken er omklamrende eller ignorerende….

11 Den store opgave Omvendt brainstorm: 1) Hvordan kan I dårligst Iave
en klassefest med venner et løb et Sille og Sigurd møde en stressaften en bålaften Beskriv både aktiviteter og ledere ! 2) Vend jeres forslag om til det positive og det bedste. 3) Vælg et barn i jeres FDF-klasse. Beskriv hvorfor det barn fortsætter med at komme til FDF. 4) Beskriv din relation til det barn.

12 Hvad kan vi gøre hjemme i kredsen?
Ikke bare et hvad skal vi lave og et hvor skal vi være, men også - et hvordan gør vi det - hvem gør det - og hvorfor gør vi som vi gør Mål for mødet/arrangementet: - at lære nogen at kende både børn og voksne - at have det sjovt - at prøve noget nyt - at have lyst til at komme igen

13 TAK FOR I DAG!


Download ppt "Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google