Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afVictoria Søndergaard Redigeret for ca. et år siden
1
www.regionmidtjylland.dk Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
2
2 ▪ www.regionmidtjylland.dk Formålet med dagen Når vi går hver til sit i eftermiddag … Opfatter vi os mere som én afdeling end før Har vi klarere billeder end før på vores fremtid i DNV og tiden op til
3
3 ▪ www.regionmidtjylland.dk Hvorfor er vi her … Citat fra indbydelsen: Hvordan arbejder vi bedst frem mod dette nye fællesskab? Hvordan organiserer vi os, så det virker? Hvordan sikrer vi den nødvendige fleksibilitet? Hvad skal vi være særlig dygtige til – og hvordan udvikler og opretholder vi vores kompetencer?
4
4 ▪ www.regionmidtjylland.dk Å’ wa’ så … Nu har vi hørt Hospitalsledelsen – Og Afdelingsledelsen – Hvad tænker vi selv? Hi lites indtil nu: Positive selvbilleder – Vi ska ku se os selv i det – og være glade for det Organisation Fleksibilitet Kompetencer
5
5 ▪ www.regionmidtjylland.dk Gruppearbejde Nu skal I få kreative ideer - som I kan og vil gøre noget ved Gode råd til proces: Udnævn 1-2 sekretærer til at skrive ned Tag ideerne ind – ikke skyd dem ned fra starten Prioritér dem i ”gøre først” og ”gøre siden” Skriv dem op på flip-over papir i nævnte rækkefølge – så de er til at læse på nogle meters afstand Er der noget at spørge om, så sig til – Lis og jeg står til rådighed
6
6 ▪ www.regionmidtjylland.dk Tidsplan Gruppearbejde: Fra nu til kl 11:15 Visitrunde: 11:15 – 11:45 Hæng jeres flip-over op, hvor det kan lade sig gøre Vi går samlet rundt og ser på hinandens produkter 5 min til hver inkl. spørgsmål og svar Vi når ikke alle – men de bliver hængende PS. I kommer til at arbejde videre med dem efter Gunnar Ørskov i eftermiddag
7
7 ▪ www.regionmidtjylland.dk Og så er der frokost kl 11:45
8
Opsamling Gunnar Ørskov Fra temadagen den 26. oktober 2011 Det skal være sjovt at gå på arbejde Se det fra pt’s perspektiv – skab et brugerpanel, når vi bygger afd. op Mere information / orientering af patienten Udveksling ml. personalet i akutafd.s forskellige afsnit Ansigt på hinanden Fælles sociale arrangementer 8 ▪ www.regionmidtjylland.dk
9
Opsamling Gunnar Ørskov (2) Fra temadagen den 26. oktober 2011 Klare mål & visioner – enkle og tydelige Medarbejder-paneler Samarb. ud af afd: service, diagnostiske – vi er gensidigt afhængige 9 ▪ www.regionmidtjylland.dk
10
Opsamling Gunnar Ørskov Fra temadagen den 1. november 2011 Personligt ansvar – for dagligdagen Du må selv gøre forandringen til noget positivt Rumme, acceptere og tolerere hinanden Forandre det, man kan forandre, og ikke spilde tid på det, man ikke kan Sindsstemning smitter Vi skal ha en slags trivselskonsulent, som man kan lukke alt sit … ud over, så man får mere plads i svampen
11
Opsamling Gunnar Ørskov (2) Fra temadagen den 1. november 2011 Synlig, anerkendende, tilstedeværende ledelse i dagligdagen – kaffe – uformelle rum osv: Sig det En kultur, hvor der er plads til en smådum: Det skal være OK at sige – det her kan jeg ikke finde ud af Humor – gøre noget, som får os til at grine Muligheder frem for begrænsninger Travlhed – brug ordet med omtanke – kræver kvalificering
12
Evaluering – 26. oktober 2011 Hvor mange senge! Hvilket mandat har sådanne møder? Hvilken indflydelse – hvordan? Hvor er fokus – de ”hurtige” eller de ”langsomme” Godt at få konkrete tegninger Fremtidige møder forberedes – temadag som opsamling LMU det formelle udgangspunkt 12 ▪ www.regionmidtjylland.dk
13
Evaluering (2) – 26. oktober 2011 Oplægsholdere: Præsentér jer Hvordan holde gryden i kog Godt, at HL har prioriteret os Daglig synlig ledelse AL: Vi kommer til jeres personalemøder - og undervisning Nyhedsbrev og LMU-ref: Kilder til info 13 ▪ www.regionmidtjylland.dk
14
Evaluering – 1. november 2011 Flere korte pauser – strække-ben Kaffe lige efter frokost Akustik Klare spørgsmål til gruppearbejdet Vi vil ha sådan nogle temadage igen Vi vil ha HL til at blive noget længere
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.