Har I verdens bedste uddannelser?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvor står vi nu? udkast til en fremtidsvision. Det ved vi allerede Enorm praktisk viden om indsatser En del ’slutmålinger’ og slutmålingsredskaber Mange.
Advertisements

AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Forskning i og med praksis
Undervisning i ”Relation”
Kandidatuddannelsen i Sygepleje
Klub- og Frit netværket i MDI Debatoplæg d. 13. november 2013.
Verden ind i undervisningen
Intro til kommende praktikanter og praktikvejledere
Forsøgsskoleprojekt – med inspiration fra John Dewey
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Infomøde om Den Offentlige Lederuddannelse
Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
NDU Jan Jaap Rothuizen Pædagogik og etik NDU Jan Jaap Rothuizen.
Omsorg sundhed eller samvær? Rehne Christensen filosofisk firma
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
Job & Uddannelse i Øresundsregionen Projektmål: at øge hverdagsintegrationen og mobiliteten over Øresund.
Velkommen til Campus Roskilde
Sygeplejerskens virke
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Vidensnetværkets konference 8. december 2008
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Sygeplejeruddannelsen
Sygeplejerskeuddannelsen i Silkeborg
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Sygeplejerskeuddannelsen
Innovation og diversitet - Venner eller fjender i design og implementering af uddannelsesforløb Ole Ravn Christensen Annie Aarup Jensen Paola Valero Institut.
Vejledning i projektarbejde
Fagenes samspil november 2009
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Teori og metode Stine Heger, cand. mag
Pitch af sygeplejerskeuddannelsen af Lykke og Trine
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Lægedage Almen medicinsk uddannelse Nuværende uddannelsesforhold.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Akademiuddannelse i Ledelse Februar 2010
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
Digitale biblioteker og web 2.0
Fagdidaktisk kursus i biologi
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET Institut for Folkesundhedcand.cur. Afdeling for Sygeplejevidenskab MASTERUDDANNELSEN I KLINISK I SYGEPLEJE VELKOMST TIL.
Etiske problemstillinger i forbindelse med patientinddragelse
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst tryk fire gange på denne knap.
Velkommen til valgfaget: ”Kliniske retningslinjer – kvalitetsudvikling herunder implementering, sundhedsinformatik og evidens Udarbejdet af Lea D. Nielsen,
M EDIEPÆDAGOGISK OG ORGANISATORISK VEJLEDNING Intro Rikke Schultz
Teori-praksis i sygeplejerskeuddannelsen
Sygeplejersken Vi er modul 5 studerende og går på Via University College i Silkeborg. I vores klasse er vi 40 piger og 2 drenge.
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
Institut for Socialt Arbejde, onsdag den 6. maj 2015
Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Det 3. læringsrum O Det 3. læringsrum: Hvordan kan virkeligheden indgå i Fysioterapeutuddannelsen? O Hvad vil vi gerne undersøge? Hvilket læringspotentiale.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Dagens program Hvorfor uddannelse? Diplom-uddannelsen - generelt Indhold på obligatoriske moduler og efterskolemodul Hvad kan jeg bruge uddannelse til?
…………Skal blive så dygtige som de kan
Didaktisk kompetence Temadag 23. november 2016.
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Fagdidaktisk kursus i biologi
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Matematikvejlederens virke Matematikvejlederuddannelsen ved UCSYD Modulet: ”Elever med særlige behov”
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Talentudvikling SOSU elever.
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Præsentationens transcript:

Har I verdens bedste uddannelser? Marianne Lauritsen, Politiskolen.

Begrundelser for uddannelsesreform Legitimitetsbegrundelsen Rekrutteringsbegrundelsen Lønbegrundelsen Udviklingsbegrundelsen

Uddannelseskapløbet og devaluering af uddannelsers værdi

Det kræver knofedt! Resultatet af akkrediteringsprocessen gav følgende gryende erkendelse på Politiskolen: Professionsbachelor niveauet er faktisk ret højt og vi kan ikke længere klare os med lærere, der alene er dygtige praktikere.

Undersøge og udvikle praksis Etisk og fagligt grundlag Citronmånemodellen Undersøge og udvikle praksis Virke i praksis Etisk og fagligt grundlag Nielsen , Mølgaard og Nielsen, UCC 2012

Professionsbachelorfagligheden Refleksionskompetencen Undersøgelseskompetencen Udviklingskompetencen Formidlingskompetencen Studiekompetencen

Kvalifikationsrammen for professionsbacheloruddannelser  Viden Skal have udviklingsbaseret viden om professionens og fag­områdets praksis og anvendt teori og metode. Skal kunne forstå praksis, anvendt teori og metode samt kunne reflektere over professionens praksis og anvendelse af teori og metode.  Færdigheder Skal kunne anvende fagområdets metoder og redskaber og skal mestre de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for professionen.   Skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger samt begrunde og vælge relevante løsningsmodeller. Skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsninger til samarbejdspartnere og brugere. Kompetencer Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i arbejds- eller studiesammenhænge.  Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde og påtage sig ansvar inden for rammerne af en professionel etik.   Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen.

Sund proces for Politiskolen Tvunget til at se ind i alle detaljer af vores virke: Hiim og Hippes didaktiske relationsmodel

Udviklingsorientering Mod og vilje! Mod til at erkende de steder i praksis, hvor der er plads til forbedring og vilje til at gøre noget ved det, er essentiel i skabelsen af: Udviklingsorientering

Modul 1 1 Quarter Uge 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Temakursus Introforløb Fag og profession Udrykning og førstehjælp Tværgående kurser   Fysisk træning Skydning Jura (strafferet) 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 Magt og autoritet Efterforskning og afhøring Trafikkultur Rapportsprog (Dansk) 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 Voldsomme hændelser og ulykker Emneuge Patruljetjeneste

Skriftlig analyse øvelse PBL-processen Første uge Anden uge Intro Første vejledning Praktisk øvelse Politirapport Anden vejledning Praktisk øvelse Politi rapport Skriftlig analyse øvelse Praktisk øvelse Mundtlig eksamen Tredje vejledning Tredje uge Fjerde uge Femte uge

Tværfaglige lærerteams Magt & Autoritet Koordi-nator pa. cand.mag. Politilærer, pa. BA.jur. Politilærer pa. stud-PD Kriminolog/ sociolog Klasselærer pa. Fysisk Lærer pa. PD lærer cand.mag