Ny ansættelsesprocedure hvordan?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sekretariatet for Lægelig Videreuddannelse
Advertisements

God uddannelsesvejledning - Udvikling
Opstilling af forskningsplan og CV
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Den Danske Kvalitetsmodel
Ansættelsesprocedurer
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
LinkedIn Intro.
Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Arbejdspladsudvikling
FASE 3 FRA UDDANNELSESLÆGE TIL SPECIALLÆGE
Ansættelsesprocedure for hoveduddannelse i pædiatri
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
Metoder til organisatorisk brugerinddragelse
360 graders evaluering i den lægelige videreuddannelse
Feedback i den lægelige videreuddannelse
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
Lægens Uddannelsesbog
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Vi kjhh Samspil mellem forskning og praksis? Hvordan? Problematiseren og stillen spørgsmål, hvor ikke jeg har alle svarene! Ved sygeplejeforsker ansat.
Opbygning af den almen medicinske uddannelse i Region Sjælland
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
VEJEN TIL JOBBET Det er godt at være bevidst om alle muligheder. Jo større en del af stillingsmarkedet, du bearbejder, jo større er sandsynligheden for,
De nye HU- ansættelsesprocedurer – Godt fra start??? ved Mette Marie Madsen Formand for FYC.
RegionsMEDudvalget Seminar juni 2010 Resultater fra evalueringen af MEDaftalen 2010.
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Lægedage Almen medicinsk uddannelse Nuværende uddannelsesforhold.
Lægedage Uhensigtsmæssige forløb Identifikation Handling.
Læge i HU anæstesiologi SATS foredrag onsdag d. 25. april 2012
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
FYA Kvalitet i videreuddannelsen efteråret Metode Mail udsendt 15/ til medlemmer af FYA og YL registreret til en anæstesiologisk afd. Udd.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Yngre anæstesiolog Introduktionsstilling
Erfaringer. 20 minutter 7 grupper Hver gruppe fremlægger deres bedste erfaring – 3 minutter!
Den attraktive arbejdsplads!
XX-afd Feedback i den lægelige videreuddannelse. Oversigt Hvad er 360°’s feedback Metoden –elektronisk model –papirmodel Spørgsmål og kommentarer.
Refleksion før kurset Skal du i gang med et projekt?
HR Løn og Personale Niels Jørgen Andersen.
Information til respondenter Feedback i den lægelige videreuddannelse.
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
TR UDDANNELSE. Tillidsrepræsentantuddannelsen i Kost & Ernæringsforbundet Som valgt tillidsrepræsentant, skal du gennemføre Kost & Ernæringsforbundets.
Etablering af et godt uddannelses miljø i FAM Fantastisk inspektorrapport - Hvordan kunne det gå sådan ? Troels Kodal Udd. ansvarlig overlæge FAM/De med.
Forskningstræning for HU-læger i Anæstesiologi
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
Specialevalg CV Ansøgning Yngre Lægedag Region Sjælland Roskilde – juni 2010.
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Vejen til speciallæge - hoveduddannelsesansættelse Andreas Lundh Ph.d.-studerende Det Nordiske Cochrane Center.
VEJEN TIL SPECIALLÆGE - FRA STUD.MED TIL SPECIALLÆGE Helene Hvidman, Klinisk basis læge.
Problematiske uddannelsesforløb - Hvordan håndteres de? Hvad er tillidsrepræsentantens rolle?
Forslag til skabelon for ledelsesdialogmøder omkring lægelig videreuddannelse på afdelingsniveau Det Regionale rådsmøde 24. september 2015 Thea Otto Mattsson.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
Forebyggende samtale En forebyggende samtale er for dig, der endnu ikke har stress, men ønsker råd og vejledning om, hvordan du undgår at udvikle alvorlig.
3-timersmødet 2017.
Ansvar i Videreuddannelsen
Den nye målbeskrivelse – et overblik
Hvordan møder praksis de nye lærere?
Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?
Instruktion til mødeledere
3-timersmødet 2017.
Den nye målbeskrivelse – et overblik
Inspektorbesøg Afdelingens navn Besøg/år Introdukton Udd.program
3-timersmødet 2018.
Introduktion og instruktion
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Præsentationens transcript:

Ny ansættelsesprocedure hvordan? Karen Skjelsager

Anæstesiologisk Faglig Profil 7 metakompetencer Niveau for introduktionsstilling Andre kvalifikationer og erfaringer Dokumenterede DASAIM Uddannelsesudvalg, sep. 2008

Ansøgerens kvalifikationer Medicinsk ekspert Sundhedsfremmer Kommunikator Samarbejder Organisator Akademiker Professionel DASAIM Uddannelsesudvalg

Ansøgerens kvalifikationer.. Medicinsk ekspert Fra portefølje samt yderligere dokumenterede Kurser – faglige selvstudier læringsplaner/rapporter undervisning – i fagligt relevante emner andet – andre ansættelser Medicinsk ekspert skal måske have et særskilt slide, da det er den kompetence, som vil blive tillagt mest vægt DASAIM Uddannelsesudvalg

Ansøgerens kvalifikationer… Sundhedsfremmer Deltagelse i organisationer/projekter Kommunikator Dokumenteret erfaring fra praktisk arbejde Svære samtaler Undervisningssammenhænge, præsentationer evt. konflikthåndtering evt. kurser Samarbejder Dokumenteret erfaring fra teamsamarbejde projektarbejde initiativer til forbedring af teamfunktion jeg synes at vi skal gøre opmærksom på at de skal overveje hvilke kurser de vil fremhæve, de forskellige steder i deres ansøgning, samt at ansættelsesudvalgene i forbindelse med ansættelserne vil diskutere, hvad de vægter og resultatet af dette vil medføre dels tilpasning/yderligere klargøring af den faglige profil. Under sundhedsfremme synes jeg vi skal nævne at aktiviteten i det tidligere system skulle have et omfang sv.t. 3 måneder, så det skal være en aktivitet at et vist omfang – enten over længere tid eller en samlet koncentreret indsats. DASAIM Uddannelsesudvalg

Ansøgerens kvalifikationer…. Organisator Råds/udvalgsarbejde, tillidsmandsarbejde, konfliktløsning Akademiker Videnskabeligt arbejde, kvalitetsforbedrende tiltag foredrag/præsentationer i videnskabelige selskaber Professionel Arbejde med/håndtering af utilsigtede hændelser og patientsikkerhed DASAIM Uddannelsesudvalg

LÆS OG BRUG VEJLEDNINGERNE Ansøgningen LÆS OG BRUG VEJLEDNINGERNE Formelle krav Motiveret ansøgning - hvorfor dig - hvorfor anæstesi Struktureret, begrænset dokumentation Skabelon udarbejdes centralt fra. FAYL arrangerer kurser i samtaleteknik ved ansættelsessamtaler og opbygning af CV

Prioritering af uddannelsesforløb Forløbsnummer Placering af hoveduddannelsesforløb Prioritet Region Øst Forløb 1 Hvidovre – Rigshospitalet - Holbæk   Forløb 2 Herlev – Rigshospitalet - Slagelse Forløb 3 Næstved – Rigshospitalet - Gentofte Forløb 4 Hvidovre – Rigshospitalet - Hillerød Forløb 5 Hillerød – Rigshospitalet - Bispebjerg Forløb 6 Gentofte – Rigshospitalet – Roskilde Forløb 8 Glostrup – Rigshospitalet - Hvidovre Forløb 9 Køge – Rigshospitalet - Herlev Forløb 10 Bispebjerg – Rigshospitalet - Glostrup Forløb 11 Slagelse – Rigshospitalet - Herlev Forløb 12 Herlev – Rigshospitalet - Gentofte

Udvælgelse af ansøgere Dokumentation indenfor alle syv metakompetencer Medicinsk ekspert Akademisk ekspert

Spørgsmål?

Ansættelsessamtalen

Regionale ansættelsesudvalg Repræsentant udpeget af ledelsen fra hver uddannelsesgivende afdeling Repræsentant fra DASAIM’s Uddannelsesråd FYA repræsentant YL repræsentant Gennemgående DASAIM repræsentant(er) Sekretær fra videreuddannelsessekretariatet Her skal vi nævne også noget om at ansættelsesudvalgene er store – at det er en stor forsamling de står overfor Danske Regioner, juli 2008

Udvælgelse Ansættelsesudvalg udvælger ansøgere til samtale – 4. september – meddeles pr. mail 7. september Udvalget udpeger person til at give karrierevejledende afslag - til ansøgere, der ikke indkaldes til samtale - til de ansøgere, der efter samtalen ikke får hoveduddannelsesstilling

Formålet med interviewet ansøgeren får mulighed for at uddybe og yderligere nuancere sin ansøgning samt få afklarede evt. spørgsmål at afdelingerne får et fælles beslutningsgrundlag

Samtalens gennemførelse Kendt struktur Kendte emner 15-20 minutter Udvalgsformand/sekretær informerer ansøgere og anviser vejleder til karrierevejledning til ansøgere, der får afslag DASAIM Uddannelsesudvalg, apr. 2008

Samtalens struktur Interview mellem ansøger og interviewleder – ikke en ansøgeren har været ansat hos Ansøger uddyber sin ansøgning Vægt på ansøgers potentiale Forslag til konkrete spørgsmål er kendte Vejledning til udvalget og ansøgerne Udvalget anvender vurderingsskema DASAIM Uddannelsesudvalg, apr. 2008

Præsentation og uddybning Forbered præsentationen af dig selv – skriv evt. stikord Overvej dine svar til spørgsmålene Overvej om der er noget i din ansøgning, som kan give anledning til uddybende spørgsmål - interessant, anderledes aktivitet, særlige kompetencer - evt. svagheder Strukturer dine svar – indgå i dialog

Interview vejledning Spørgsmål Bemærkninger/kommentarer Vil du kort uddybe din ansøgning og kort fortælle os, hvorfor netop du skal ansættes i hoveduddannelse i Anæstesiologi Give ansøger mulighed for at åbne interviewet     Medicinsk Ekspert + andre roller Spørgsmål Bemærkninger/kommentarer Hvad anser du som din vigtigste kvalifikation som læge? Give ansøgeren lejlighed til at vægte de 7 roller i forhold til hinanden Medicinsk Ekspert Spørgsmål Bemærkninger/kommentarer Hvilke kliniske situationer synes du er de vanskeligste at håndtere Få ansøger til at vurdere eget kompetenceniveau Akademiker   Spørgsmål Bemærkninger/kommentarer Hvorledes opsøger du ny viden og videregiver denne? Få indtryk af ansøgerens evne til ”kontinuerlig faglig udvikling” Hvilken indflydelse kan forskning få på dit arbejde som anæstesiolog? Giver ansøgeren mulighed for at prioritere forskning i faget

Lille i forhold til ansøgningen Samtalens betydning Lille i forhold til ansøgningen stort udvalg – mange opfattelser Svar på spørgsmålene – indgå i dialog Strukturerede, refleksive og ærlige svar har positiv værdi

Ansættelsesudvalgets beføjelser Indstiller ansøgere til ansættelse Høring i afdelinger bortfaldet mulighed for begrundet indsigelse i forbindelse med udvælgelse/samtalerne Danske Regioner, juli 2008

Afslag og hvad så? Karrierevejledende afslag Brug din uddannelsesansvarlige overlæge, vejleder Brug PKL’erne Helle Thy Østergaard (formand for ansættelsesudvalget) hets@regionh.dk Karen Skjelsager (formand for DASAIM’s uddannelsesudvalg) kskj@regionsjaelland.dk

Evaluering af den nye procedure Spørgeskema til ansættelsesudvalgenes medlemmer Tidsregistreringsskema til ansættelsesudvalgenes medlemmer Spørgeskema til alle der indkaldes til samtale Udfyld dem

Hold fast - held og lykke