Ukendte bilag til Mat A mundtlig

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Advertisements

Grundlæggende IT, niveau G
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
Studieretningsprojektet Styringsgruppen september 2007.
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
HISTORIE Den mundtlige prøve
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Projekt i billedkunst Resten af tiden.
Eksamen og eksamensbilag :
Kulturforståelse niveau C
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
Taksonomisk mindmap i religion
Regionalmøder i dansk – sept Indhold:
MUNDTLIGT krav – form – indhold
CAS i matematikundervisningen Middelfart
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Mundtlig eksamen Mat B Spørgsmålene til den mundtlige prøve skal offentliggøres i god tid inden prøven Eksaminationstiden er 30 minutter pr. eksaminand.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Eksamen.
Præsentation 28: Eksamen Objektorienteret Middleware.
Fagdidaktisk kursus i biologi
Biologi B Overvejelser vedr. organisering og tværfaglighed/samspil
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
Konference for det administrative personale Trin 1 afstignigsprøven - Rutebilchauffør 17. december 2007 Esbjerg Højskole.
Matematik A på hhx v/fagkonsulent Marit Hvalsøe Schou.
FSA dansk mundtlig Lodtrækning.
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
ITNET2 Præsentation 22: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum”
Synopsis.
Matematik A på htx v/fagkonsulent Marit Hvalsøe Schou.
”NETFORSØ GET” – Forsøg med digitale opgaver CMU-konference Maj 2016.
Præsentation af opgaven Tysk fortsætter A stx Konference om ny digital skriftlig prøve med adgang til internettet Fredericia den Mette Hermann.
Eksamensorientering S16 Marselisborg Gymnasium Else Marie Gejl Hans Christian Hulvej.
Studieretningsprojektet Anette Lind. Hhx-bekendtgørelsen § 22 Studieretningsprojektet skrives i 2 eller 3 fag med udgangspunkt i et studieretningsfag,
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Den gode præsentation … med PowerPoint, SMARTboard eller lignende.
Naturvidenskabelig faggruppe - forsøgslæreplan Fredag d. 26. september 2008 Mulernes Legatskole.
Regionsmøde 4. maj 2017 Velkommen.
Beskrivelse af krav og procedure ved mundtlig eksamen
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10.
Nye eksamensspørgsmål og portfolio
Udkast til justering af KS
Møde om forberedelsesmaterialet i matematik A
Bedømmelse og karakterer
Kompetenceudvikling i Studieområdet del 2
Den gode prøve i faget dansk
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Eksamen er den flittige elevs fest… ER IKKE EN TEST AF JER..
Portfolio IT B.
Teoretisk pædagogikum
Program Introduktion Gennemgang af vores idé
Naturfag.
Den nye mundtlige eksamensform
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Program Torsdag den 12. april HTX
Informationsmøde om erhvervsområde og erhvervsområdeprojekt i tekniske eux-forløb Bjørn René Hansen, Erik Engel og Rasmus Schou Christensen Styrelsen.
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Erfaringsmøde om prøverne i dansk som andetsprog
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Faggruppemøde EUC-Lillebælt den 2. februar 2017
Om prøveformen Filosofi C.
Erfaringsmøde Samfundsfag
Program onsdag den 20. marts 2019
Præsentationens transcript:

Ukendte bilag til Mat A mundtlig

Hvad siger læreplanen? Den mundtlige prøve Eksaminanden får ved lodtrækning en opgave, der indeholder to til tre kendte delspørgsmål og et ukendt bilag. Opgaverne, der indgår som grundlag for prøven, skal i al væsentlighed tilsammen dække de faglige mål, kernestoffet, det supplerende stof og forberedelsesmaterialet. Mindst ét af de kendte delspørgsmål tager udgangspunkt i et af projekterne fra undervisningen, jf. pkt. 3.2. Det andet delspørgsmål kan omhandle et stofområde, der ikke er anvendt i det udtrukne projekt. Eksaminationen indledes med eksaminandens præsentation, og former sig derefter som en samtale mellem eksaminand og eksaminator med inddragelse af det ukendte bilag. Opgaverne og bilag sendes til censor forud for prøvens afholdelse. Opgaver må anvendes højst to gange på samme hold. Bilag skal som hovedregel være forskellige.

Hvad siger undervisningsvejledningen? Eksamensspørgsmålene, der består af 2 til 3 delspørgsmål, er kendte for eksaminanden, mens bilaget er ukendt for eksaminanden. De ukendte bilag skal perspektivere spørgsmålet gennem billeder, figurer, kort overskuelig tekst og lignende. Bilag kan også være fysiske genstande. Bilaget trækkes sammen med det mundtlige spørgsmål, og inddrages i den faglige samtale i anden del af eksaminationen.

Eksempel på eksamensspørgsmål

Eksempel på eksamensspørgsmål

Eksempler på bilag

Eksempler på bilag

Eksempler på bilag

Ideer – fysiske genstande