Interne survey som ledelsesværktøj

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den Danske Kvalitetsmodel
Advertisements

LEAN Akademy.
Statistikkens rolle som grundlag for politiske beslutninger
Job2C5.
Værdistrømsanalyser.
Kerneårsagsanalyse - kort beskrivelse af metoden
Produktion og Logistik
Cuneco – en del af bips.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Date :31 1.
Kommunikation i projekter
Intern survey uge 45.
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
POLITIK LEDELSESSYSTEM
CSI i forsvaret.
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Illustrationer til undervisningsbrug
Hans Jørgen Limborg & Hans Hvenegaard
1. 2 Den Danske Kvalitetsmodel Henrik Kristiansen Kvalitetskonsulent.
Hvad er mål/resultat (output)?
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? FREMTIDENS KVALITETSSIKRING: HVAD VI VED STØTTER KVALITET Miljøvurderingsdag
Kodeks for offentlig topledelse
Den Kreative arbejdsform
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
Proces overblik med SIPOC modellen
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
Quality Management Systems
VISION HVAD vil vi stræbe efter: HVORDAN når vi frem: HVILKE ‘områder er relevante: Oprettelser af projektorganisation – de overordnede rammer STRATEGI.
SMED Formål: Minimering af omstillingstiden 1 Hvad er SMED 2 Gevinster
Green Network BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR SEMINAR 1 Seminar 2Tirsdag 8. marts Seminar 3Onsdag 6. april.
At deltage i projektarbejde
September 20031KUP - Projektstyring Formålet med projektstyring Formålet med projektstyring er at planlægge og styre et udviklingsprojekt, således at projektet.
Seminar 6 – Arbejdsmiljøledelse
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
September 2007 | IBM © 2005 IBM Corporation ITIL – hvad, hvem og hvorfor? Nina Berthou Process Delivery Manager for the Configuration Management Process.
Direktørgruppen SAMlær Odense. Hvad er der gang i? Arbejdstidsaftaler Undervisningsdifferentiering og IKT IKT Blended Learning God undervisning.
Dokumentstyring – et ledelsesværktøj John Verver, Kvalitetschef Psykiatrien i Region Syddanmark Nøglekvalitetsmedarbejdere – afdelingsniveau. Fredericia.
Rapportering, afslutning og opfølgning Indhold: Evaluering af det objektive bevis Afslutningsmødet Rapportering og opfølgning Lektion 8.
Kvalitetsstyringsordning for sagsbehandling på natur- og miljøområdet Maj 2010.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
PRINCIPPER FOR PROJEKTLEDELSE IT PROJEKTLEDELSE 14. marts 2014.
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel Indhold: Formål Omfang og temaer Opbygning af standarder Sammenhæng til PDSA og processer Lektion 5.
Ledende oversygeplejerske Arne Brehm Høj Afdeling for Operation og Anæstesiologi Sydvestjysk Sygehus.
Muligheder og perspektiver1 Indledning. Muligheder og perspektiver2 Processen – formål # 1 Den forestående 2-årige proces har som mål: 1. At brancheskolerne.
Velkommen til Intern Surveyor Uddannelse Indledning Indhold: Hvorfor intern survey? Kursets formål & indhold Kursets form og materiale Lektion.
Procesorientering Indhold: Hvad er en proces? Procesorientering og effektiviteter Systemorientering Lektion 3.
Gennemførelse Lektion 6 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
Sundhedspædagogisk forum - for ledende tandlæger DPU 1. marts 2010
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Grundliggende principper
Facilitering af survey-processen
Lektion 5 Afslutningsmødet
Gennemførelse Lektion 7 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
Planlægning og forberedelse
Audit som metode til kvalitetsudvikling
Velkommen til Intern Surveyor Uddannelse i Psykiatrien
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel
Lektion 3 Procesorientering Indhold: Hvad er en proces?
Intern Surveyor Uddannelse i Psykiatrien
Opsamling og evaluering
Program d. 19. aug Audit som metode til kvalitetsudvikling v. Lars Oberländer Kaffe – Planlægning,
Interne survey som ledelsesværktøj
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Præsentationens transcript:

Interne survey som ledelsesværktøj Lektion 5 Interne survey som ledelsesværktøj Indhold: Ledelsens forbedringshjul Survey-processen Jeres rolle og opgave 03-01-2019

Intern survey resultater Ledelsens forbedringshjul & DDKM Ledelsens evaluering 1.1.1 Virksomhedsgrundlag 1.2.1 Kvalitetspolitik Trin 4 i alle standarder 1.2.4 Kvalitetsforbedring Kvalitetspolitik Handlinger Kommunikation Kvalitetsmål 1.1.3 Planlægning og drift Analyse af data Trin 3 i alle standarder Intern survey resultater 03-01-2019

Survey-processen Overordnet plan: Formål, omfang og krav Udvælgelse af team Forberedelse til gennemførelse af survey på stedet: Dokumentgennemgang Deltaljeret plan med fokuspunkter Survey-processen Gennemførelse af survey på stedet Udarbejdelse, godkendelse og distribution af survey resultatet Afslutning af survey Opfølgning på survey 03-01-2019

5 principper for survey-processen Etisk adfærd – tillid, integritet, fortrolighed, fortrolighed og diskretion Ærlig fremstilling – sandfærdig og nøjagtig rapportering Rettidig omhu – grundighed og dømmekraft Uafhængighed – upartiskhed og objektive auditkonklusioner Objektivt - metode baseret på objektive beviser. 03-01-2019

Spørgsmål og notater Styring Proces Input Output Ressourcer 2 1 4 5 3 Kræver ofte en person med faglige kompetencer 2 Styring 1 4 5 Proces Input Output 3 Ressourcer 03-01-2019

Sætte rammer, retning og mål! Politikker og Mål Ansvar & beføjelser Overordnet plan Retningslinjer? Instruktioner & Formularer? Sætte rammer, retning og mål! Styring Overordnet plan Detaljeret plan Checklister Resultat i form af ikke-overensstemmelse eller forbedringer Interne survey Input Output Tidspunkt for survey Definere output! Ressourcer Give ressourcer! Kompetencer (Mennesker) 03-01-2019

Jeres rolle i interne survey I skal klargøre organisationen til at modtage de interne surveyor. Blik for hvad interne survey går ud på. Hvad vil I gøre, når survey er afsluttet? Diskuter ca. 10 minutter i gruppen. 03-01-2019

Så er vi ved vejs ende! Center for Kvalitet, Middelfart: www.centerforkvalitet.dk HR Udvikling og Uddannelse - Tilbud & overheads: www.regionsyddanmark.dk/wm218113 03-01-2019