PL møde med praksisfeltet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Advertisements

U16 landsholdene  Team Danmark godkendelse, hvordan?  Privilegier ved en Team Danmark godkendelse  Sammenhæng i hverdagen. Bliver der behov?
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Brugerinddragelse i sundhedsvæsenet HVAD SKAL VI MED ET BRUGERRÅD? Alexandra B. R. Jønsson Videnscenter for Brugerinddragelse i Sundhedsvæsenet.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Aulum-foredrag 4. okt. 2015: at være pårørende til psykisk sårbare
AT's tilsyn med psykisk arbejdsmiljø - rapportens konklusioner. v/ Lektor Klaus T. Nielsen Center for Arbejdsmiljø & Arbejdsliv RUC 25. august 2010Bedre.
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
MOTIVATION OG VEDVARENDE VANER. HVORFOR GØR VI IKKE DET VI ”BURDE” GØRE?
Inddragelse af børn og unge med særlig fokus på det udviklingsstøttende perspektiv Work shop 2 Socialrådgiver, lektor Birthe Elholm, Institut for Socialt.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
FDF-PÆDAGOGIK. PROGRAM Hvorfor taler vi om en FDF-pædagogik Hvordan er temperaturen i kredsen? Anerkendende pædagogik er FDFsk Tips og tricks Undervejs:
SÅRBARHED OG HANDLEKRAFT. Borgere og praktiserende lægers opfattelser af sociale forskelle i sygdom og sundhed” Temamøde om social ulighed Middelfart d.
Oplæg om indre og ydre motivation Selvreflektionsopgave Torben Keller opgave E-laerning program omhandlende Maslows behovspyramide Foredrag Torben Keller.
Psykoedukation skizofreni Session 1. – introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
Symmetri-drager Undervisningsforløbet leder eleverne igennem en verden af symmetri, sjov med drager og svære udregninger - et undervisningsforløb i 3.a.
Involvering af frivillige i naturpleje Naturpark Randers Fjord, Fjordcenteret 8. Juni 2016.
Konkrete samarbejdsflader mellem UU og Jobcenter Jens Folman, jobcenterchef Kalundborg Kommune Jørgen Dan Pedersen, centerleder UU Nordvestsjælland.
Undervisning for pårørende Unipolar depression Hvordan påvirkes familien?
Hvordan bruger man tilfredshedsmålinger? Praktiserende læge, ph.d. Hanne Heje Konsulent ved DAK-E/DanPEP.
Sundhedspædagogik og kommunikation. Mestring. Fag mål 3 sundhedspædagogik og kommunikation.  Eleven kan forklare hvordan borgere/patienter og pårørende.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Paradokser og Dilemmaer
Forslag fra arbejdsgrupperne
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Når hørenedsættelse begrænser menneskers deltagelse i samfundet
”TOPKARAKTERER GIVER IKKE NØDVENDIGVIS DE BEDSTE LÆGER” - Allan Flyvbjerg & Charlotte ringsted på altinget.dk d Ny kvote 2 optagelse på medicin.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
THY Business Breakfast.
Præsentation Flakkebjerg Efterskole. Hvad er det for et sted?
Elevernes evaluering af grundforløbet
PORTFOLIO i skriftlig biologi
Portfolioprojekt i 1b, NAG
Usecase-Manual-går arbejdsgange igennem
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Skriv ansøgning 10 gode råd.
FRA DIAGNOSE TIL DØD Tidlig palliation
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Fang publikum og sælg dit budskab v/ Maria Vissing Bachara &
Udvalgte resultater Januar 2016
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
En tur i galleriet….
Stresshåndteringsgruppe
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Erfaringer fra en kritisk ven
Lektion 1B Formålet med denne lektion er at gøre eleverne opmærksomme på, at et stærkt fællesskab i klassen/på skolen handler om det gode kollegaskab.
Baba – Modul X.
Sådan bruger du præsentationen
Dialog mod Vold som business-case
Ledelsesevaluering.
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Unge med angst set fra et vejlederperspektiv
Hvor kan jeg hente hjælp?
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Alle rettigheder forbeholdes
Hab.2.1-2: v1 Jeg vil stå på min post, jeg vil stille mig på vagt og spejde for at se, hvad han vil sige til mig, hvad jeg får som svar på min klage. v2.
Alle rettigheder forbeholdes
STEMMEHØRING Samsø ved stemmehører Lisbeth og Chris
Future Vejle-inspiration
Søskendekurser Handicapcentret for Børn, Aarhus Kommune
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Spørgsmål til ‘spis og snak’ session
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
Skal hun sige til Emma, at hun bliver ked af det
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Værktøj 8: Supervision og sparring
Præsentationens transcript:

PL møde med praksisfeltet Et forskningsprojekt Supervision af nyudnævnte officerer: Et aktionsforskningsprojekt med supervision af nyudnævnte premierløjtnanter og deres møde med praksis gennem det første år Nr. 1 21-11-2018

Præsentation af forskningsprojektet Forskningsprojekt ved LG og GHR med årgang 2011-2014 (hold Bennike) Aktionsforskning 4 gruppesamtaler af 3 timer ved hhv. LG/GHR Gennemført på kasernen Belyst det første år efter officersuddannelsen Tyngde ved HBU/DF Nr. 2 21-11-2018

Samtalerne En eller to konsulenter Rundkreds Individ- og grupperunde Spørgeskema, øvelser og cases Overladt større og større ansvar til gruppen Midlet til udvikling: Nysgerrige, udfordrende spørgsmål Et rum, der kan rumme det svære Respekt for, at PL selv kan og vil Opgradering af hinandens erfaringer Nr. 3 21-11-2018

Samtalernes struktur Dagens program Psykologiske kontrakt Check ind 20 min Dagens program Psykologiske kontrakt Udfyldelse af skriftligt spørgeskema/refleksionsark Individrunde 1 time + 20 min pause Hver enkelt deltager deler sine oplevelser siden sidst og hvilke udfordringer deltageren står i. Øvrige deltagere og supervisor sprøger ind, nuancerer, kommer med andre perspektiver mv. Grupperunde 1 time Gruppen arbejder med en case eller en problemstilling Afslutning Evaluering af dagens samtale Afslutning på den psykologiske kontrakt Diverse Nr. 4 21-11-2018

Analysen af samtalerne Samtale ved regiment Individuel analyse: - Selvforståelse - Kritisk common sense analyse - Teoretisk analyse Gruppen -- Selvforståelse Samlet teoretiske analyse - Temaer - Hvad kan bedst hjælpe gruppen, der hvor de er? Design af intervention - Udarbejdelse af case, opgaver eller spørgsmål til gruppen. Nr. 5 21-11-2018

Eksempel på metode Følelsesmæssige organisationsdiagram: Den enkelte blev bedt om at tegne sit eget organisationsdiagram og hvilke følelsesmæssige bånd personen havde til det persongalleri, der fremkom af organisations-diagrammet. Målet var at bevidstgøre de relationelle mønstre deltagerne var en del af og skabte. Metoden viste sig særlig god til at give den enkelte indsigt i sit eget relationelle mønster, men der viste sig også at være meget generelle tendenser i gruppen. KC, tillid, motiverende MIG GF: autoritetstro GF: stille, loyal DF2, sparring respekt NK, sjov, Nr. 6 21-11-2018

Kvantitative data Nr. 7 21-11-2018

Deltagernes evaluering af projektet ”Jeg kunne godt tænke mig, at dette var noget man fortsatte med hele sit liv.” ”Støtte, sparring og ventil” ”Det er noget helt andet end at sidde i officersmessen – det her er langt mere personligt.” ”Luftballon, hvor man smider dilemmaer ud (sandsække)” ”Styrker livet uden for gruppen” ”Stærk ledelsesuddannelse, burde være fast del” ”Det er svært at se tingene, mens man er i vandet – ligesom at komme op på kanten” Nr. 8 21-11-2018