DDKM & Dokumenthåndtering

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sekretariatet for Lægelig Videreuddannelse
Advertisements

Journalaudit - en metode til kvalitetsudvikling i almen praksis
”Kan ledelse kurere sygdom?” Masterclass, tirsdag den 21. juni 2011
At forholde sig professionelt Anne Skov
Den Danske Kvalitetsmodel
Proces – trin for trin Leder afsøger alternativer til udpegning
Fortsat kvalitetsudvikling indenfor sundhedsvæsenet
Lægemiddelenheden i Region Nord - andre initiativer  Nyhedsbreve  Regional lægemidel-komitè  Opioid arbejdsgruppe  PPI arbejdsgruppe  Staff meetings.
FASE 3 FRA UDDANNELSESLÆGE TIL SPECIALLÆGE
Tværregional konference 30. april 2014 Opgaveflytning i almen praksis – projekt fra Region Sjælland.
Date :31 1.
Sundhedsaftale om det regionale samarbejde om infektionshygiejne, herunder MRSA Regionssundhedsplejerske Anita Fogh, og formand for arbejdsgruppen.
Den Danske Kvalitetsmodel
Ubrudt behandlingskæde for selvmordstruede børn og unge
SAPA netværksmøde den 10. juni 2014
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Den Kreative arbejdsform
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Intro til TAK Aulum den 26. august Hvad er TAK? IT-system der understøtter den: Tværgående Akkreditering og Kvalitetsudvikling i sundhedssektoren.
Forudsætninger for en god samtale
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
ORBIT arbejdsgangsanalyse seminar
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Oplæg til 3. møde i udvalget vedr. professionsspor Formål og læringsmål.
Den Danske Kvalitetsmodel
Den Danske Kvalitetsmodel
D OKUMENTERER VI NOK ? V. K VALITETSKONSULENT T OVE S ALTING S YGEHUS S ØNDERJYLLAND.
Akkreditering i speciallægepraksis v/ Repræsentant fra FAPS bestyrelse.
Socialtilsyn Nords årsrapport En vurdering af tilbuddenes kvalitet
Samlet tilbagemelding Intern survey i Psykiatrien Marts 2014 Afdeling: Psykiatrien Øst 1.
Institut for Kvalitet og Akkreditering i Sundhedsvæsenet september 2016 Den Danske Kvalitetsmodel Speciallægepraksis.
Ka´du klare det? Dialogredskab - Krav i arbejdet HR Arbejdsmiljø, O&P 2015.
Kvalitetsarbejdet i speciallægepraksis - Hvorfor du’r DDKM? FAS Årsmøde Munkebjerg
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Introduktion til første lektionsstudie. Uddannelsesplan.
Akkreditering i speciallægepraksis Introduktionsmøde 1. juni 2016 Introduktionsmøde.
Mentor -Mentee Om udsatte unge på efterskoler. Mentor Ulrik Svanholm Pædagog 12 år som SSP konsulent i Hørsholm Kommune 1 år som Projektleder i Projekt.
Opstartsmøder PROGRAM: 09.00Morgenmad 09.30Velkomst v/ regionsrepræsentant Præsentation af dagens program og praktiske oplysninger v/ eKVIS 09.40Hvorfor.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Ny visitation.
Behovet for at undervise personale i risikovurdering v/ Jan-Henrik Winsløv, psykolog & daglig leder Enhed for selvmordsforebyggelse, Psykiatrien, Region.
Dokumentstyringssystem Dokument formalia Håndtering af dokumenter Peter Jezek.
22. November 2013 DANBIO kursus for Speciallægepraksis i reumatologi.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Almen sTudieforberedelse 2017
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Akkreditering i speciallægepraksis
Akkreditering i speciallægepraksis
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Hvordan møder praksis de nye lærere?
Kvalitet i plejen.
Rapportskrivning og fund
Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?
Er din klinik klar til surveyorbesøg?
Introduktion til kvalitetsarbejdet
Er din klinik klar til surveyorbesøg?
Den Danske Kvalitetsmodel
Naturfag.
Akkreditering opstartsmøde Almen praksis
Viden indbygget i hverdagen - arbejdet med standarder og kvalitet
Centralforeningen for Stampersonel
Audit som metode til kvalitetsudvikling
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Program d. 19. aug Audit som metode til kvalitetsudvikling v. Lars Oberländer Kaffe – Planlægning,
Introduktion til kvalitetsarbejdet
Afholdelse af journal club i egen klinik:
Føj gerne andre emner til, hvis de synes mere relevante for dig.
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel
Præsentationens transcript:

DDKM & Dokumenthåndtering Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland Modul I I n t r o Ledelses – Funktion I Støtte – P a u s e Funktion II A f s l u t Opgaver Opsamling Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland Begreber i DDKM Standard: Beskriver krav til kvaliteten og lægges til grund for akkrediteringen Indikator: Det, som klinikken vil blive vurderet på i forbindelse med det eksterne survey Procedure: En ikke nedskreven beskrivelse af hvordan en arbejdsgang gennemføres trin for trin. Der skal være enighed om proceduren blandt læger og relevant praksispersonale. Proceduren følges af alle. Det kan være en fordel at nedskrive en procedure, så alle i klinikken kan orientere sig i forhold til konkrete procedurer. Det er frivilligt om procedurer skriftlige eller mundtlige. Undtagelse: Der skal altid være en skriftlig procedure, når en procedure involverer mere end to faggrupper. Retningslinje: Et skriftligt udarbejdet dokument, som beskriver, hvordan en arbejdsgang gennemføres. Det kan eksempelvis være en klinisk retningslinje udarbejdet af DSAM eller egne udarbejdede arbejdsgangsbeskrivelser. Dokumentation: Klinikken skal kunne fremvise dokumentation i form af et referat, tjekliste, logbog, gennemgang af journal og lignende. Redegørelse: En mundtlig redegørelse af konkrete patientforløb og hvordan en given arbejdsgang håndteres i klinikken. Plan: En skriftlig oversigt over opgavefordeling, opgavebeskrivelse, kvalitetsovervågning og udviklingsmål. Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Dokumentstyring - temaer Hvorfor dokumentstyring ? Krav til dokumenter Dokumenttyper Krav til skriftlighed DAK-E intro Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Hvorfor skal vi dokumentstyre Høj professionel standard Høj patienttilfredshed Helhed i patientforløbet Minimal patientrisiko Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland Find frem til det reelle behov f.eks via DANPEP,MUS samtaler, erfaring …..og læg barren det samme sted hver gang – du bestemmer selv hvor. Når barren er lagt skal hele klinikken vide og udtrykke det – Hvordan kan I sikre det? Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland Skriv det ned Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland Krav til dokumentet Hvad er formålet Hvem gælder dokumentet for? Hvem er ansvarlig for dokumentet? Dato for ikrafttrædelse af dokumentet medmindre praksis anvender et it-system, som altid viser den seneste version Gyldighedsdato - hvornår skal dokumentet senest revideres medmindre praksis anvender et it-system, som altid viser den seneste version Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland DAK-E intro Fremhæv 4 glem resten Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland Standard 3.4 Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Standard 3.4 - indikatorer Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland Opgave Sæt Jer sammen og snak om hvem der bedst kan svare på spørgsmålene i jeres klinik Begynd at lave stikord til de 4 indikatorer Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland Hjemmeopgave Find ud af sammen med jeres kolleger om I vil anvende DAK-e´s støtteværktøj og skal alle i klinikken kunne anvende DAK-e? Hvem i klinikken tager sig af varebestilling? Få vedkommende til at beskrive de 4 indikatorer og fremlæg det for alle i klinikken Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland