Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
N ETVÆRKSARBEJDE I FORBINDELSE MED EVALUERINGEN AF AT DELMÅL. I DENTIFIKATION AF DET GODE AT FORLØB.
Advertisements

Den Danske Kvalitetsmodel
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Implementering Kvalitetsmodel på socialområdet v. socialchef Charlotte Josefsen.
Tværregional konference 30. april 2014 Opgaveflytning i almen praksis – projekt fra Region Sjælland.
Date :31 1.
Lægens Uddannelsesbog
DELTAGELSE, REFLEKSION, CHANCELIGHED, OG RESSOURCE
Læringsrum for implementering af akkrediteringsstandarder
Region Hovedstaden Temadag for Udviklingsgruppen vedrørende IT og informationsudveksling den 10. juni 2013 Christian Worm – Direktør i Koncern Plan, Udvikling.
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
Den Danske Kvalitetsmodel
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Kodeks for offentlig topledelse
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Den Kreative arbejdsform
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
Akkreditering Hvad har vi gang i?. Hvad skal vi egentlig lave? ”ISO 9000 – standard” 24 kriterier fordelt på 4 temaer: –Tema 1: Relevans og behov –Tema.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
VISION HVAD vil vi stræbe efter: HVORDAN når vi frem: HVILKE ‘områder er relevante: Oprettelser af projektorganisation – de overordnede rammer STRATEGI.
Ledelse og patientforløb Vicedirektør Bente Ourø Rørth Konference 6
Erna Storgaard - Kastanievænget Vonge - tlf Regler omkring tavlen Det.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
SENIORNET IT og INTERNET i praksis for ældre på Nordfyn.
Hvem får en bid?. Hvordan har vi organiseret opgaven.
SundhedsFagligt Indhold SFI gruppen.  Mange klinikere, fagligt forum, ikke alle føler sig forpligtet af beslutninger man er med til at tage  Styregruppe.
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Pakkeforløb for kræftpatienter
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Akkreditering Kort fortalt. Baggrund Universitetsloven fastlægger – at alle eksisterende bachelor-, kandidat- og masteruddannelser skal akkrediteres –
Den Danske Kvalitetsmodel
Den Danske Kvalitetsmodel
D OKUMENTERER VI NOK ? V. K VALITETSKONSULENT T OVE S ALTING S YGEHUS S ØNDERJYLLAND.
Akkreditering i speciallægepraksis v/ Repræsentant fra FAPS bestyrelse.
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
Kort introduktion til rammerne i Brug for Alle. Målgruppen Alle kontanthjælpsmodtagere, der pr. 1. april 2012 er i match 3 og modtager kontanthjælp: Midlertidigt.
Institut for Kvalitet og Akkreditering i Sundhedsvæsenet september 2016 Den Danske Kvalitetsmodel Speciallægepraksis.
Kvalitetsarbejdet i speciallægepraksis - Hvorfor du’r DDKM? FAS Årsmøde Munkebjerg
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Akkreditering i speciallægepraksis Introduktionsmøde 1. juni 2016 Introduktionsmøde.
UNGE I FOKUS – VIBORG KOMMUNE. MÅLGRUPPEN MÅLGRUPPEN ER ØVRIGE UDDANNELSESPARATE MED MERE KOMPLEKSE BARRIERER OG AKTIVITETSPARATE MODTAGERE AF UDDANNELSESHJÆLP,
Opstartsmøder PROGRAM: 09.00Morgenmad 09.30Velkomst v/ regionsrepræsentant Præsentation af dagens program og praktiske oplysninger v/ eKVIS 09.40Hvorfor.
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel Indhold: Formål Omfang og temaer Opbygning af standarder Sammenhæng til PDSA og processer Lektion 5.
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Implementering af rehabiliteringsindsatsen.
Region Nordjyllands anbefalinger og tiltag på baggrund af STM lægesagen Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse 17. september 2015.
Region Midtjyllandwww.regionmidtjylland. dk Værktøjskassen: Triple Aim og PDSA-cirkler Jens Bejer Damgaard Kontorchef, Nære Sundhedstilbud.
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Akkreditering i speciallægepraksis
Implementering af PALS
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Kvalitetsudvikling hvordan
- Kom tættere på dit barns skolegang
Orienteringsmøde om kronisk sygdom den 5. oktober 2007 i Kolding.
DDKM & Dokumenthåndtering
Rapportskrivning og fund
Er din klinik klar til surveyorbesøg?
Er din klinik klar til surveyorbesøg?
Analyse af læringskultur, roller og ansvar i patientsikkerhedsarbejdet
Audit som metode til kvalitetsudvikling
Den Danske Kvalitetsmodel
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel
Metoden fælles beslutningstagning
Interne survey som ledelsesværktøj
Program d. 19. aug Audit som metode til kvalitetsudvikling v. Lars Oberländer Kaffe – Planlægning,
Interne survey som ledelsesværktøj
- eller sådan spiser man en elefant…
Jeg er ved at lære, at få overblik over nogle særligt vigtige dele af orienteringsløbet der gør, at alle er med, og alle lærer noget. - for når alle kan.
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland DDKM lederens rolle Til marianne: den seneste forside fra DDKM Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

En elefant nærmer sig!! Hvordan griber man sagen an? - Kamp, flugt eller…?

Kunsten ”at spise en elefant” Skab overblik over opgaven (et fælles billede) Del opgaven op i mindre bidder – sæt delmål Start med noget let Lav en plan for hver delopgave: - Hvad, hvordan, hvem og hvornår?

Ledelsesopgaver Skab enighed Gør det meningsfyldt – snak om hvorfor (udover at det er et krav i OK) Hvad ønsker I/du at få ud af arbejdet med DDKM– udover at blive akkrediteret/få honoraret? Hvordan holder I/du kursen undervejs – hvem er ansvarlige for hvad?

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland Plan for klinikken Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Fordi det er ledelsen der… definerer opgaven opstiller mål fastlægger rammerne træffer beslutninger fastlægger metoden og lægger planen signalerer mening og vigtigheden Det er IKKE ledelsen, der laver alt arbejdet!!

Gennemgang af standard 4.2 Standard: Beskriver krav til kvaliteten og lægges til grund for akkrediteringen Den vigtigste standard for hele processen – den bruger vi tid på i dag på ledelsessporet. Formålet er det vigtigste – gå altid tilbage hvis du er i tvivl Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Gennemgang af standard 4.2 a. Hvordan organiserer vi arbejdet med DDKM? Herunder hvem har ansvaret for kvalitets- og patientsikkerhedsarbejdet, afholdelse af møder, kursusaktivitet, udarbejdelse af retningslinjer m.v. Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Gennemgang af standard 4.2 Indikator: Det, som klinikken vil blive vurderet på i forbindelse med det eksterne survey Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Opgaven er nu at arbejde selv Lav en plan for arbejdet med standard 4.2 der fører frem til opfyldelse af indikator 1 pkt. a Hvordan vil I organisere DDKM-arbejdet i klinikken? Ledermøde Personalemøde Uddelegering af standarder Vil vi bruge DAK-E platformen? Andet? Tidsmæssige ressourcer Hvem er overordnet ansvarlig for fremdrift (tovholder) Hvem deltager i Nord-KAP’s kursusforløb? Løbende møder undervejs Hvordan holder vi gryden i kog? Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Motivation Når der er/ skabes mening med opgaven Når man involveres og får en aktiv rolle Når man får anerkendende feedback Når man kan se at ”vi rykker” – sammen Når lederne udstråler tro på sagen – hele vejen igennem Når vi fejrer resultaterne blind

Det helt basale Yes!! Vi blev akkrediteret – og vi har samtidig udbygget intern kapacitet! Vi skabte et succesoplevelse Den gode akkrediteringsproces Kompetent og engageret ledelse

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland Årshjul usb stik marianne tovholdere nu Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Ansættelse, introduktion og kompetenceudvikling Standard 4.3. Ansættelse, introduktion og kompetenceudvikling