Velkommen til Intern Surveyor Uddannelse. 2 11-03-2009 Indledning Indhold: Hvorfor intern survey? Kursets formål & indhold Kursets form og materiale Lektion.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den Danske Kvalitetsmodel
Advertisements

LEAN Akademy.
Introduktion Values Interweave ™. Når virksomhedens sætter fokus på sine værdier, så er ord sjældent nok til at få værdierne forankret.
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Øvelse fra Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse.
Lederudvikling.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Energiledelse Energiledelse betyder, at virksomheden gennemfører en systematisk, løbende indsats for at bruge energien bedre og derigennem øge virksomhedens.
Date :31 1.
Introduktion Team Values Interweave ™. Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok.
Kommunikation i projekter
Intern survey uge 45.
Audit af psykisk arbejdsmiljø
DSKL – Odense – Udfordringer til klinisk ledelse ved indførelse af Den Danske Kvalitetsmodel Carsten Engel, afd.leder akkrediteringsafdelingen.
1. 2 Den Danske Kvalitetsmodel Henrik Kristiansen Kvalitetskonsulent.
Kvalitetskonsulent Helle Lorentzen
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? FREMTIDENS KVALITETSSIKRING: HVAD VI VED STØTTER KVALITET Miljøvurderingsdag
1 Procesoperatøruddannelsen INNOVATION – Hvad er det ? OECD definerer innovation som implementeringen af et nyt eller væsentligt forbedret.
Reflekteret praksis og kvalitetsudvikling i Blå Kors - hvad er det lige, vi skal med en Forskningsafdeling?
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Implementering af krav i Hygiejneforordningen i DLG
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Quality Management Systems
Det gode selvevalueringsforløb Oplæg i Committed Netværket 2006 Torsdag den 12. oktober Hvilke overvejelser bør man gøres sig før man begynder?
Intro til TAK Aulum den 26. august Hvad er TAK? IT-system der understøtter den: Tværgående Akkreditering og Kvalitetsudvikling i sundhedssektoren.
9. december Optimering af produktionsprocesser Ledelsessystemer som et nyttigt værktøj i optimeringsprocesserne Konsulent Christian.
SMED Formål: Minimering af omstillingstiden 1 Hvad er SMED 2 Gevinster
Green Network BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR SEMINAR 1 Seminar 2Tirsdag 8. marts Seminar 3Onsdag 6. april.
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Akkreditering - af Regionshospitalet, Region Midtjylland
Tidsplan for implementering af DDKM
Status GMO tiltag styring, kvalitetssikring, forandring
September 20031KUP - Projektstyring Formålet med projektstyring Formålet med projektstyring er at planlægge og styre et udviklingsprojekt, således at projektet.
Seminar 6 – Arbejdsmiljøledelse
Institut for Kvalitet og Akkreditering i Sundhedsvæsenet marts 2015 Den Danske Kvalitetsmodel Midtvejsbesøg Hospitalsenhed Vest, Herning.
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Formål med at deltage i netværket Sparring og kompetenceudvikling af tovholderen i forhold til at gennemføre en selvevalueringsproces optimalt Støtte og.
Datalogi - 1. modul - systemudvikling - LCK 1 Håndtering af systemudvikling! Efterår 2000 Datalogi LCK.
DET GRÆNSELØSE ARBEJDSLIV 7 MINUTTER OM GRÆNSELØSHED.
Miljøcertificering på IBOS
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Den Danske Kvalitetsmodel Kvalitetsnøglepersoner i Region Syddanmark Carsten Andreasen, Kvalitetskonsulent.
Rapportering, afslutning og opfølgning Indhold: Evaluering af det objektive bevis Afslutningsmødet Rapportering og opfølgning Lektion 8.
Intern audit af psykisk arbejdsmiljø i certificerede arbejdsmiljøledelsessystemer CAVI-referencegruppemøde 9. marts 2016 Anne Helbo Jespersen.
Ledende oversygeplejerske Arne Brehm Høj Afdeling for Operation og Anæstesiologi Sydvestjysk Sygehus.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Procesorientering Indhold: Hvad er en proces? Procesorientering og effektiviteter Systemorientering Lektion 3.
Gennemførelse Lektion 6 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
Video med Anders Bondo Christensen om formålet med mødet
Grundliggende principper
Gennemførelse Lektion 7 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
Planlægning og forberedelse
Viden indbygget i hverdagen - arbejdet med standarder og kvalitet
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Audit som metode til kvalitetsudvikling
Velkommen til Intern Surveyor Uddannelse i Psykiatrien
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel
Intern Surveyor Uddannelse i Psykiatrien
Interne survey som ledelsesværktøj
Program d. 19. aug Audit som metode til kvalitetsudvikling v. Lars Oberländer Kaffe – Planlægning,
Interne survey som ledelsesværktøj
Grundliggende principper
Projektnavn Projektstatus August 2018 Projektleder:
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Cost & Schedule risiko analyser (CSRA)
Præsentationens transcript:

Velkommen til Intern Surveyor Uddannelse

Indledning Indhold: Hvorfor intern survey? Kursets formål & indhold Kursets form og materiale Lektion 1

Kursets formål At give deltagerne kendskab til og indsigt i principper og værktøjer, som anvendes ved planlægning, gennemførelse og opfølgning af intern survey. At give deltagerne tilstrækkelig viden og færdigheder til at kunne anvende intern survey, som et effektivt og pålideligt værktøj til brug i kvalitetsudviklingen. At give deltagerne en forståelse for de personlige egenskaber, som er afgørende for at opnå værdiskabelse gennem intern survey.

Kursets indhold Kvalitetsstyringssystemet – Grundliggende principper Procesorientering Krav til kvalitetsstyringssystemet – Den Danske Kvalitetsmodel “Best practise” for intern survey – DS/ISO Planlægning, forberedelse og udførelse Rapportering, afslutning og opfølgning

Kursets form Undervisningslektioner Refleksion Øvelser Rollespil

Kursusmateriale Kursusprogram Kursusmappe Øvelser Formularer Kursusevalueringsskema

”Tillid er godt Kontrol er bedre Razzia er bedst!” Lulu Wilenius, Ledende sygeplejerske, Herlev Sygehus DSKS Årsmøde 2008

Audit At lytte Hvad er intern survey så?

Hvad er interne survey audit så? En systematisk, uafhængig og dokumenteret proces for at fremskaffe objektivt bevis for at krav er overholdt. At lytte En proces, hvor vi skaffer bevis for, at vi gør det, som vi har besluttet os for.

Uafhængig Uafhængig betyder: at auditor/surveyor er uafhængig af den aktivitet, som auditeres, dvs. frihed for ansvar for den aktivitet, som undersøges at der ikke er interessekonflikter at surveyor/auditor aldrig må auditere sit eget arbejde.

Faser i Den Danske Kvalitetsmodel StandardudviklingImplementering Akkreditering 1. år 2. år3. år Uddannelse nøglepersoner og surveyors Prøve- akkreditering Udvikling af standarder Høring af standarder Redigering af standarder Pilottest Redigering og klargøring af standarder til overdragelse Basisvurdering Udviklingsperiode (evt. tiltag) Selvevaluering Udviklingsperiode (evt. tiltag) Intern survey Ekstern survey Tilbagemelding til institutionerne/rapport Tiltag ved kvalitetsbrist Akkreditering Offentliggørelse Midtvejsmøde ∞

Hvorfor intern survey? Intern survey er en væsentlig del af institutionens egenkontrol. Intern survey kan vise –om institutionen i praksis efterlever det system, den har udviklet –om systemet er effektivt i forhold til de problemstillinger og udfordringer, som institutionen skal håndtere –om systemet er hensigtsmæssigt og vedligeholdt

Hvorfor intern survey? Intern survey kan også bruges til at belyse en række andre forhold i institutionen, f.eks.: –At ”lytte” til institutionens funktion og resultater. –At afdække risici. –At identificere potentielle forbedringsmuligheder. –At afdække om metoder/retningslinier er i konflikt med hinanden eller ikke er opdateret. –At afdække om budskabet i kommunikation bliver forstået og anvendt af medarbejderne. –At afdække om ændringer i metoder/retningslinier er effektivt implementeret. –At identificere status af formodede problemområder. –At afdække om processer i institutionen skaber værdi.

Præsentation Interview personen ved siden af dig – 3 min. Information til kurset – 30 sek.  Personens navn  Stilling/ansvarsområde  Kendskab til kvalitetsstyringssystemer  Erfaring som surveyor  Forventninger til kurset