Hvem er vi? 136 elever 16 lejligheder med hver sin kontaktlærer Almen med fokus på boglige fag, gymnastik og valgfag Omstillingsparate kolleger Vi insisterer på at skubbe, puffe og forstyrre
Integreret vejledning – virker det? Dokumenteret effekt Selvevaluering Uddannelsesvejledning 2011 Selvevaluering Dannelse i Medborgerskab 2013 Evaluering af Medborgerskab Daglig glæde………
Evaluering af Medborgerskab Lært at bedømme mig selv at stole mere på mig selv og mine holdninger at give hinanden plads hvordan jeg begår mig i et fællesskab at lytte til andre at åbne mig for andre at vise hvem jeg virkelig er at reflektere …….
Ledelsesperspektiv Hvor vigtigt er integreret vejledning på din skole? Hvor tydeligt skal det være? Italesætter du integreret vejledning? Hvad er din største barriere? Hvordan er jeres forandringskultur?
Struktur Fælles årsplan Fælles didaktik Samtaler Kontaktlærer Uddannelsesvejleder Faglærer
Refleksion Hvordan skabes refleksion? Hvad gør refleksion? Speed på Speed på dannelsesprocesser
Refleksion GruppesamtalerMit studieliv Spørgsmåls typer
Arbejdsgiveren ringer
Skrive en ansøgning - dansk
Forældreerhverv - middagsbordet
Sætte ord på sig selv og hinanden
At sætte sig mål
Pige/drengetur - robusthedsskala
Voksen kompetencer Samtalekursus Intervision På egen krop
Ledelsesperspektiv Hvor vigtigt er integreret vejledning på din skole? Hvor tydeligt skal det være? Italesætter du integreret vejledning? Hvad er din største barriere? Hvordan er jeres forandringskultur?
Altså…………………….. Ledelsesstrategi Tydelige tovholdere Fælles årsplan og didaktik Kompetenceudviklingsstrategi Rum til refleksionsprocesser