Hvem er vi? 136 elever 16 lejligheder med hver sin kontaktlærer Almen med fokus på boglige fag, gymnastik og valgfag Omstillingsparate kolleger Vi insisterer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overgange ind og ud af efterskolen Unge i udsatte positioner skal have gode overgange. Både ind-på-ud af efterskolen. Men hvordan hjælper vi dem bedst.
Advertisements

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Dannelse i efterskolen v. Alexander von Oettingen, dr.pæd. UC Syddanmark Univeristy College Syddanmark, 20. september 2016.
Skole- og praktiksamarbejdets betydning for elevens læring - i skolen og i praktikken SUSANNE KAJBERG – TEAMLEDER SOSU FYN REILA FROST – UDDANNELSESKOORDINATOR.
Europæiske Kulturbørn gentænk Kunst og kultur i dagligdagen med de 0-8 årige børn A developing and research project of Nordic/Baltic and European dimensions.
Integreret vejledning i efterskolen Vingsted, september 2012 Rie Thomsen (DPU) Lars Mouritzen (SKALs Efterskole)
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
Frederikshavn, september,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Hvis Fagligt Begrundet Arbejdsdeling er svaret Hvad er så spørgsmålet?
Det gode interview På jagt efter ny viden – altså noget, som du IKKE ved i forvejen…
Skolebestyrelsens rolle  Kontinuerligt arbejde med skolekultur under paraplyen ’Forpligtende fællesskaber’ med afsæt i Værdigrundlag og Målsætning Uddrag:
Modul 2.
Dagens menu: Behandlingspsykiatri At være elev i psykiatrien
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
THY Business Breakfast.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Præsentation Flakkebjerg Efterskole. Hvad er det for et sted?
Læseløft Syd Samarbejde mellem faglærer ved Mad til Mennesker og læsevejleder Aktionslæringsforløb Instruktionsvideoen.
OSO opgaven på Midtjysk
Modul 1 Rød løber (C).
Tirsdag d.5.september 2017 Roskilde Kongrescenter
Velkommen Robusthed basiskursus
Elevernes evaluering af grundforløbet
Portfolioprojekt i 1b, NAG
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
WORKSHOP 4, Gribskov Kommune, 2017.
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Skriv ansøgning 10 gode råd.
FÆLLES målstyring i matematik
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Kommunikation - trykstil
Nysgerrighed og indsats
Lektion 1B Formålet med denne lektion er at gøre eleverne opmærksomme på, at et stærkt fællesskab i klassen/på skolen handler om det gode kollegaskab.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Hvordan samarbejder vi med grundskolen om det praksisnære?
Temadag - omlagt elevtid Indledning og fælles sprog
LEAPS Projektplanlægning 21. marts 2017
Praktikpladssøgning Morten Jensen Flemming Trier Andersen.
Torsdag den Oplæg ansøgning og cv Start med at lave et cv
Demokrati og medborgerskab
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Produktionsskole på kanten midt på Nørrebro
Ledelsesevaluering.
Hvor kan jeg hente hjælp?
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Tanker og erfaringer om Studievalgsportfolio
Velkommen til forældremøde
Studievalgsportfolio
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
professionsideal for lærere
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Introduktion af CV og ansøgnings kurset
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Fra byggesten til praksis
Spørgsmål til ‘spis og snak’ session
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Introduktion til Jobsøgning & Kommunikation kurset
Velkommen til forældremøde
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
AF Mads Korsgaard Poulsen
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Hvem er vi? 136 elever 16 lejligheder med hver sin kontaktlærer Almen med fokus på boglige fag, gymnastik og valgfag Omstillingsparate kolleger Vi insisterer på at skubbe, puffe og forstyrre

Integreret vejledning – virker det? Dokumenteret effekt Selvevaluering Uddannelsesvejledning 2011 Selvevaluering Dannelse i Medborgerskab 2013 Evaluering af Medborgerskab Daglig glæde………

Evaluering af Medborgerskab Lært at bedømme mig selv at stole mere på mig selv og mine holdninger at give hinanden plads hvordan jeg begår mig i et fællesskab at lytte til andre at åbne mig for andre at vise hvem jeg virkelig er at reflektere …….

Ledelsesperspektiv Hvor vigtigt er integreret vejledning på din skole? Hvor tydeligt skal det være? Italesætter du integreret vejledning? Hvad er din største barriere? Hvordan er jeres forandringskultur?

Struktur Fælles årsplan Fælles didaktik Samtaler Kontaktlærer Uddannelsesvejleder Faglærer

Refleksion Hvordan skabes refleksion? Hvad gør refleksion? Speed på Speed på dannelsesprocesser

Refleksion GruppesamtalerMit studieliv Spørgsmåls typer

Arbejdsgiveren ringer

Skrive en ansøgning - dansk

Forældreerhverv - middagsbordet

Sætte ord på sig selv og hinanden

At sætte sig mål

Pige/drengetur - robusthedsskala

Voksen kompetencer Samtalekursus Intervision På egen krop

Ledelsesperspektiv Hvor vigtigt er integreret vejledning på din skole? Hvor tydeligt skal det være? Italesætter du integreret vejledning? Hvad er din største barriere? Hvordan er jeres forandringskultur?

Altså…………………….. Ledelsesstrategi Tydelige tovholdere Fælles årsplan og didaktik Kompetenceudviklingsstrategi Rum til refleksionsprocesser