Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Interaktiv kommunikation - strømninger indenfor kommunikation
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
1 Pressen og skolelærerne Mediekursus 21. juni 2010.
målgruppe: unge og uddannelse • CM1 Handelsskoler ( år) • CM2 Gymnasier ( år) • CM3 Tekniske skoler (15-23 år) • CM4 Videregående uddannelser.
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
SALG – ERFARINGER – BEHOV Nordjyske Medier 21. okt. 2009
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Online annoncer og bannerreklamer
Synlig ledelse i krisetid
Når effektmåling rammer organisationen
Kapitel 16 Kontrol af kommunikationsindsatsen
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
i DR. 11. september 2008 Region Hovedstaden og mediekonvergens Af nyhedsredaktør f. hjemmesiden Christian Hult og kommunikationsdirektør.
Kapitel 5 Den kreative strategi
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam
SAMARBEJDE & KOMMUNIKATION
Markedskommunikation - del 1
Fremtidens Indhold Virtuelle verdener © Serious Games Interactive Simon Egenfeldt-Nielsen, CEO Serious Games Interactive (Ph.d., Cand. Psych.)
Viden der virker Inge Steen Mikkelsen 21.nov. 08 Er der brug for en offentlig VEU-indsats? NCK-konference.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
InfoGalleri udstilling af digital information ISIS Katrinebjerg Interactive Spaces / Alexandra Instituttet.
Reklamemidler og -medier
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
IAA-prisen Ta’ 10 af farten Rådet for Større Færdselssikkerhed Jon Schwartz
IAA Digital Diploma Claus Andersen, Strategisk Direktør, OMD Danmark
Snak med din sidemand om dette et par min.
Today everybody’s the media Agenda: Mig, mig og mig De unge og den verden, der omgiver dem Medier og kommunikation Push og pull Projekter og receptioner.
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Konference for Biblioteksassistenter Torsdag på Scandic Hvidovre Biblioteket som bindeled.
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
ADVOKATFIRMAET HENRIK CHRISTENSEN & PARTNERE Salg - markedsføring Advokat Jakob Kirkegaard Kortbæk Partner.
Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Kapitel 21 Kommunikation og medier. Enkel kommunikationsmodel.
Billeder.
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra sidste gang Alles padlet skal I dag kl indeholde: 1. Det der mangler fra.
Sponsering Kapitel 7.
Reklame & Markedsføring
Markedskommunikation
NYHEDSMEDIERNES TILSTANDSRAPPORT ´15 Et samarbejde mellem Den danske Publicistklub og Center for Journalistik, SDU.
Mediegruppen WOC2006 Hvordan skaber vi opmærksomhed om stævnet?
Baggrund Kun 48% døve årige er i beskæftigelse. For den hørende del af befolkningen er tallet 75%.
Brands / Companies VIP Litauen Norge.
1 Vil du tilbagekalde en fuldmagt, du har fået? Hvis du er blevet udpeget som en, der kan handle på en borgers vegne i en digital løsning, er du blevet.
Budgettering Som marginaltilpasnings instrument. litteratur Andersen og Rohde kap 7.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Mediesystemet Bo Fibiger og Jørgen Bang Dept. of Information and Media Science Aarhus University.
Gruppe 10 Cathrine Tavs Andersen Peter Elm Bech Jensen Malene Mandrup Therkelsen Jeppe Wittus.
MAGASINER OG UGEBLADE GRUPPE 2 bestående af Andreas Roed, Cecilie Børch, Sofie Bentkjær og Sofie Juul.
Parametermix - promotion
markedsføringsplaner
Markedsføring og reklame
Hvem er vi?.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
Marketingplan Dit navn.
Company programme - Veda
Virksomhedssamarbejde
Ændring i danskernes medieforbrug
Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Når du allerede mestrer de vigtigste
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Præsentationens transcript:

Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning

Flere medier – Større fragmentering Kilde: Ole E. Andersen / Børsen Mediemarked Eksplosion i tv-reklamer uden mere sening

Færre programmer at samles om  Dramatisk fald i programmer med mange seere Antal programmer med over 1 mio. seere Antal programmer i alt på tv Programmer med over 1 mio. seere Antal programmer i tv

Inertien i massemedier Effekt Mio. kr. Betaler meget dyrt for de sidste effektpoint Det er ikke længere nok at fokusere på antallet af TRP - kontaktkvaliteten bliver mere og mere afgørende!

Kvalitativt medievalg  Større medieudbud - analyseværktøjer er utilstrækkelige mht. at kortlægge kompleksiteten af mediebilledet i dag  Mere støj og knaphed på tid og dermed højere krav til kvalitet i medieforbruget  Hvorfor ikke bruge mere tid på at finde de bedste medieeksponeringer og skære de mindre gode eksponeringer fra?

Alternativ brug af mediebudgettet  Risikoen ved at bruge den sidste del af mediebudgettet til mere opsigtsvækkende og kreative medievalg er lille, da alternativet er en marginal effektforøgelse  Mulighed for større effektmæssigt afkast såvel internt som eksternt

Forudsætninger…  Skal være anderledes og mere innovative end de traditionelle mediestrategier  Det kreative må ikke afhænge af størrelsen på mediebudgettet  Skal indeholde drama og oplevelser  Skal have relevans ift. brand, budskab og målgruppe.  Skal indeholde en kvantitativ dokumentation af medievalg og anvendelse – men bør fokusere på andet end tal!

15 seconds of fame  Mere støj og knaphed på tid og dermed højere krav til kvalitet i medieforbruget  Hvorfor ikke bruge mere tid på at finde de bedste medieeksponeringer og skære de mindre gode eksponeringer fra? Medier Kvalitative variable Kvantitative variable Eksponeringssituationen Støj- og tidsvariable Effekten bestemmes i mødet mellem modtager og medie i en given eksponeringssituation Modtager Fysiske variable Mentale variable Model: Planck 2003

 Mængden af støj fra konkurrenter i mediegruppen  Generel budskabsstøj i og omkring mediegruppen  Sandsynlighed for at mediegruppen evner at eksponere målgruppen - Hvilket medie vil fungere bedst for dit specifikke budskab?  Format og præsentationsegenskaber (redaktionelt miljø, audio, visuel, farvekvalitet, reproduktionskvalitet af annoncer, produktionsmuligheder og fleksibilitet, etc) Kvalitative faktorer

Pletskud Modtager Viral Oplevelse Interaktion Massekommunikation SMS/Mobil Guerrilla Events/ udstillinger Sponsering Direct mail Ambiente medier Instore/ POS Biograf reklame Ugeblads annoncer Internet hjemmesider Fagblade annoncer Internet reklame Outdoor plakater Konkurrencer Magasin annoncer Tv reklamer Radio reklamer Avis annoncer Personligt salg Digital Tv Cause related Postkort Pod Casting Foredrag/ konferencer Branded entertainment PR Product placement