Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMerete Dideriksen Redigeret for ca. et år siden
1
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
2
Reflektioner Foredrag om PR og kommunikation
Hvordan skaffer vi flere frivillige? Hvordan italesætter vi meningsfulde aktiviteter? Hvordan viser vi, at vi gør en forskel?
3
Hvad skal vi? Sociale medier Hvorfor sociale medier?
Befolkningstilvækst på medierne PR og kommunikation Hvad er kultur Ekstern kommunikation Branding på sociale medier Co-creation Ekstern mediestrategi Intern kommunikation Afslutning
4
Sociale medier Facebook: Verdens største sociale netværk med mere end 1 mia. brugere Twitter: Kommunikation på 140 tegn ad gangen – mere end 200 mio. brugere YouTube: Nettets primære videotjenste – mere end 800 mio. brugere
5
Sociale medier LinkedIn: Verdens største professionelle netværk målrettet erhvervslivet – 260 mio. brugere Vimeo: Nettets luksus-videotjeneste – mere end 8 mio. brugere Instagram: Fotodelingstjeneste særligt udviklet til smartphones – 100 mio. brugere
6
Sociale medier på 1 minut
LinkedIn: nye brugere Foursquare: check-ins Instagram: nye billeder YouTube: minutters videouploads Twitter: tweets Facebook: likes
7
Hvorfor sociale medier?
Sociale medier skaber tværfaglige fællesskaber Sociale medier fungerer som et internt og et eksternt kommunikationsværktøj Sociale medier er nøglen til vidensdeling i og udvikling af organisationer Forbrugere søger i endnu højere grad information via sociale medier I skal være hvor jeres brugere er…
8
Individualiteten skal placeres i fællesskabet - og de to behøver ikke at være modsætninger
11
PR og kommunikation Informationsstrømmene
Sociale medier vs. trykte medier Selvpositionering Selektiv nyhedslæsning Subkulturer
12
Hvad er kultur? Hvad Hjerteforeningens formål?
Folk vil gerne relateres til det de ”taler” om Hjerteforeningen kan involvere medlemmer og frivillige Positionering og historiefortælling som en del af kulturen Hvordan kan I vende det til jeres fordel på sociale medier?
13
Højinvolveringsbrand
Hvad er et højinvolveringsbrand? Vi kan alle sammen relatere til det Dagligdagshistorier
14
Ekstern kommunikation
Fordele og udfordringer ved e-kommunikation Brugere er online 24/7 Minimale udgifter vs. tid og kræfter Feedback & idéer
15
Den passive modtager er død
Modtager deltager Co-creator co-producer
16
Branding på sociale medier
Al kommunikation skal være personlig Indbyd til dialog Skab merværdi – vær relevant Sørg for at indholdet kan deles Vær autentisk og troværdig
17
Co-creation Brugere som en aktiv del af organisationers udviklingen og promovering Værdibaseret kommunikation Co-ownership Ambassadører
18
Ekstern mediestrategi
Hvorfor skal Hjerteforeningens lokalkomiteer bruge sociale medier? Skal hver lokalkomite have hver sin eksterne gruppe, eller skal det samles omkring Region Syddanmark? Hvem vil vi gerne nå? Hvor mange skal være med til at styre det? Hvad vil vi gerne fortælle?
19
Intern kommunikation Hurtig og nem vidensdeling blandt frivillige
Identitetsskabende Planlægning af events Uddannelse af ambassadører Plads til innovation, diskussioner og visioner Employer story telling
20
Intern kommunikation Skal lokalkomiteerne i Region Syddanmark have en samlet intern side? Hvad vil fordelene og ulemperne være? Hvilke regler skal der være for den interne side? Skal siden være hemmelig eller kun lukket?
21
Du er, hvad du gør, handler og kommunikerer – det skaber dit brand, din profil, din synlighed
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.