Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam 2011-13.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam 2011-13."— Præsentationens transcript:

1 Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam 2011-13

2 Målet for KT er klart: ”Økologi er Danmarks passion og stolthed”

3 KTs nye strategi Færdiggøres hen over efteråret Skal ligge til grund for GUDP-ansøgninger de næste 3 år Input fra medlemmer og producenter indhentes i september Input fra bestyrelsesmøde i september Workshop for afdelingen m. fl. i oktober

4 KTs strategi Afsender: Så mange som muligt Modtager: Den positive forbruger, der ikke ved så meget endnu/ ”De mørkegrønne” Budskab: 10 Gode Grunde Hovedkanaler: – eksternt: presse, events, web/nyhedsmail,magasin – internt: magasin, web, Ø&E, Økoforum

5 Budskabet skal mikses af Fakta og troværdighed: 10 GG / oplysninger følelser og identifikation, stil, humor, rollemodeller, anbefalinger / oplevelser Morale: Økologi er engene værd

6 Målgruppen 2,8 mio forbrugere i Danmark ”Det økologiske forbrug har hidtil været båret mest af følelser. Men fremover vil forbrugerne ikke længere ukritisk acceptere værdier som økologi.. De vil vide, hvorfor økologi er godt..Lykkes det at gøre økologi til et rationelt, fornuftigt valg, så tror jeg, den vil overleve i fremtiden..Dokumentation, gennemsigtighed og troværdighed er nøgleord for, hvad der vil påvirke forbruget fremover.” Eva Stensig

7 Fremtidens forbrugere Michelin og Jaka Bov Henter information på nettet, og i stigende grad levende billeder Søger venners og eksperters anbefalinger De ”frelste” bliver ”firstmovers”, der f.eks. nægter at overforbruge – for dem er økologi en selvfølge Jo dårligere TV-udsendelser, jo større fladskærme – vi higer efter ”ægte oplevelser”

8 Får Økologi en modbølge? De overbeviste holder ud Vi har fakta til at modbevise de fleste kritikpunkter (mangler dog ”mad nok til verden”-kritikken) Når vi overlever en finanskrise, har vi godt fat i folk

9 Hovedindsatser Presseafd: styrkes yderligere incl. Kriseberedskab Web: mere interaktivitet, Økoforum, sociale tjenester, bruge andres platforme Events: øge kvalitet (ikke kvantitet), værtspleje

10 Kommunikation til medlemmer Mere forening i Magasinet Økologisk Magasinet Økologisk bliver samtidig mere og mere eksternt Mere debat på Økoforum Skal vi have to typer medlemmer: ”Hardcore- økologerne” (Ø&E) og ”Hobby-medlemmer” (Økologisk)?

11 Fremtidsforsker II ”Fremtidens forbruger ser ikke bare sundhed som en trend, men vil i stigende grad efterspørge bæredygtighed, renhed, ægthed og sporbarhed i de produkter de køber – men også i hele værdikæden hos virksomhederne bag. ”LOHAS” er betegnelsen for fremtidens forbruger. Forkortelsen står for Lifestyles of Health and Substainability.” Birthe Linddal Hansen, Kairos Future Denmark

12 Presseafd. skal fortsat styrkes Vi er nu oppe på 3,2 pressemedarbejder – pressen er vores største, vigtigste og mest troværdige talerør Kriseberedskab på plads, men skal opdateres løbende Godt samspil mellem KT og Økologi & Erhverv

13 Endnu bedre, levende Internet De sociale medier bliver endnu vigtigere Mere involvering – spørg og inddrag forbrugeren, dialog, forum, konkurrencer mobilisere og ”empowere” borgere Fakta, kildehenvisninger, troværdighed Levende billeder Bruge andres platforme, f.eks. Coop og DN

14 Events Vi nærmer os mæthedspunkt for Økologiske Høstmarkeder – 80.000. Økodag er på vej. Mere værtspleje Mere fokus på budskaberne om økologi og den ”ægte vare” på events – væk fra tivolisering Dialog med gæsterne Videreføre oplevelsen i dialog med gæsterne


Download ppt "Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam 2011-13."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google