Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Hvem er vi?.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Hvem er vi?."— Præsentationens transcript:

1 Hvem er vi?

2 Robert S. Andersen, Idé & Vækst, Teknologisk Institut.
- Digitale medier, Sociale medier og innovation LinkedIn:

3 Facebook

4 Inddragelse

5 Hvad er relevant indhold?
Kilde: Social Semantic

6 Hvad er delbart indhold?

7 Side eller gruppe? VS

8 Drift af Facebook

9 Få overblikket og lær at lytte

10 Organisering og ansvar

11 Kort om drift på Facebook
På Facebook kan i planlægge jeres posteringer fra driftplanen et halvt år frem. Klik på det lille ur for at starte.

12 Stærk persona og retningslinier for interaktion

13 Stærk persona og retningslinier for interaktion

14 Kritik Billede af isbjerg

15 Hvad er en krise? Over kort tid oplever et unormalt stort antal kritiske holdningsudtryk, som kan påvirke din forretning.

16 Håndtering af en krise Identifikation Forebyggelse Forberedelse

17 Håndtering af en krise Kilde: AdVice digital

18 Håndtering af en krise Erkendelse Inddæmning Kanalisering Restitution
Vi har travlt, alle bolde skal jongleres, men under en krise kan de sociale medier hjælpe os. Erkendelse eller overblik Kan krisen ikke undgås, ruller den, så har man på sociale medier muligheder for at danne sig overblikket. Det har man fordi, at alting digitalt er målbart. Vi kan derfor følge udviklingen af kommunikationsstrømmene internt; vi er ikke afhængige af, at medierne, fortæller os, hvordan krisen udvikler sig (udover at de kan ”tale den op”), vi kan selv overvåge – og dermed justere vores indsats i overensstemmelse hermed. Via vores dialog på sociale medier kan vi være med til at skabe og påvirke den fælles definition af krisen, som vi ønsker at tegne den. Ved hjælp af Analytics på vores hjemmeside, kan vi følge, hvordan de besøgende bevæger sig; vi kan se, hvor de kommer fra, hvor længe de bli’r på en bestemt side – Faktisk kan vi sætte alarmer til at give os besked, hvis de pludselig kommer ualmindeligt mange besøgende fra én kilde, eksempelvis Facebook. Inddæmning Vores definition af krisen sikrer, at vi holder os til fakta og at krisen ikke eskalerer. Udvidet målbarheden kan desuden hjælpe os til at inddæmme krisen; På Facebook er det fra i sidste uge blevet muligt at se, hvornår ens følgere er online; dét kan hjælpe os til at kommunikere på de rette tidspunkter. Overblikket hjælper os til at definere krisen, vi véd, hvilke kanaler, vi skal kommunikere via, og vi skal følge vores plan for informationsstrømninger ud af organisationen, som også er afgørende for hvordan vores interessenter kommer til at opfatte situationen. Restitution Begrænse krisens varighed ved at henvise til tidligere svar, hvis der ikke er nyt i krisen.

19 Hvad har vi lært om kriser på sociale medier?
Alting sker med lynets hast Folk forlanger total gennemsigtighed Intet ties ihjel…

20 Håndtering af kritik Opbyg stærke relationer - ambassadører
Overvågning Lav socialt indhold Hav værktøjskassen i orden Hold dig til fakta

21 Kritik kan vendes til en fordel

22 5 punkter fra i dag Målret jeres dialog og vær gennemsigtig
Tilpas indhold til målgruppens interesser og behov Skab struktur i drift og organisation Brug Facebooks værktøjer til at lette driften Kend isbjergets størrelse


Download ppt "Hvem er vi?."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google