Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7"— Præsentationens transcript:

1 TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Digitale indkøbsformer kap. DMTK 8 Digitale medieplatforme og AIDAE-modellen DMTK kap. 9 Kommunikationsstrategi – to tekster KU 17 TmK - Pillon

2 Sammenlign jeres virksomheds og en konkurrents website.
Gruppeopgaver kap 5 Er virksomhedens online og offline marketing konsistent? Kan sammenspillet forbedres? I så fald hvordan? Er virksomhedens marketingsmiks tilpasset digitaliseringens krav? Hvis ikke, hvordan bør det forbedres? Gruppeopgaver kap 6 Analysér designaspekterne for nogle af virksomhedens vigtigste produkter/ydelser Hvor konsistent er æstetikken og symbolværdien indenfor sortimentet/ydelserne? Analysér jeres website, herunder webdesignaspekter, usability og hub-funktion Sammenlign jeres virksomheds og en konkurrents website. Skitsér et webdesignbrief til en ekstern webdesigner. Opsamling Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

3 Sammenlign jeres eget medieforbrug på medieplaforme med figur 7.1.
Passer tidsforbruget? Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

4 Sammenlign jeres eget medieforbrug på medieplaforme med figur 7.1.
Passer tidsforbruget? Ifølge figur 7.2 er forholdet mellem tidsforbruget på danske og udenlandske sites nærmest uændret på 40/60%. Tror I det vil ændres? Uddyb. Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

5 Sammenlign jeres eget medieforbrug på medieplaforme med figur 7.1.
Passer tidsforbruget? Ifølge figur 7.2 er forholdet mellem tidsforbruget på danske og udenlandske sites nærmest uændret på 40/60%. Tror I det vil ændres? Uddyb. Sammenlign jeres eget medieforbrug med figur 7.3. Kommentér evt. overensstemmelser. Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

6 Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE Passer fordelingen af typer af sites i figur 7.4 med jeres eget medieforbrug? Uddyb. 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

7 Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE Passer fordelingen af typer af sites i figur 7.4 med jeres eget medieforbrug? Uddyb. Afspejler figur 7.5 jeres formål med mobilbrug? Kommentér eventuelle uoverensstemmelser. 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

8 Beskriv de vigtigste ændringer i dit brug af håndholdte enheder
Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE Passer fordelingen af typer af sites i figur 7.4 med jeres eget medieforbrug? Uddyb Afspejler figur 7.5 jeres formål med mobilbrug? Kommentér eventuelle uoverensstemmelser Beskriv de vigtigste ændringer i dit brug af håndholdte enheder 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

9 Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE Mener du, at du har været målet for en ’intelligent’ annoncevisning for nyligt? I så fald, hvilken? 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

10 Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE Mener du, at du har været målet for en ’intelligent’ annoncevisning for nyligt? I så fald, hvilken? Hvor på AIDAE modellen kan ovenomtalte annoncering placeres? Kommentér. 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

11 Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE Mener du, at du har været målet for en ’intelligent’ annoncevisning for nyligt? I så fald, hvilken? Hvor på AIDAE modellen kan ovenomtalte annoncering placeres? Kommentér. Åbn et populært netsted (website) og sammenlign sidernes behavioral targeting med sidekammeraternes. Hvad kan du udlede af denne sammenligning? 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

12 Identificere dit nuværende kolde og varme adfærd på nettet
Identificere dit nuværende kolde og varme adfærd på nettet. Hænger det sammen med den annoncevisning du bliver udsat for? Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

13 Identificere dit nuværende kolde og varme adfærd på nettet
Identificere dit nuværende kolde og varme adfærd på nettet. Hænger det sammen med den annoncevisning du bliver udsat for? Mener du, at være udsat for retargeting? Hvis ja, kommentér dens effekt. Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

14 Identificere dit nuværende kolde og varme adfærd på nettet
Identificere dit nuværende kolde og varme adfærd på nettet. Hænger det sammen med den annoncevisning du bliver udsat for? Mener du, at være udsat for retargeting? Hvis ja, kommentér dens effekt. Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

15 Bemærker banner (Attention) Klikker på banner (Interest)
Med udgangspunkt i dagens bannerreklamer på et populært websted, beskriv din reaktion; Bemærker banner (Attention) Klikker på banner (Interest) Fænges af relevant input og ønsker køb (Desire) Køber (Action) Evaluerer købet på sociale platforme (Evaluation) Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9

16 Tværmedial kommunikation - intro
Kommunikationsplanen bør bestå af bl.a. Kort redegørelse for projektets baggrund Kort redegørelse for anvendte teorier og metoder Pitch præsentation af virksomheden situation – VT, KS, K og KR indkredsning af den relevante problemstilling bl.a. identitet/image problemformulering (strategi eller kampagne) markeds- og kommunikationsmål beskrivelse af virksomhedens ny kommunikationsstrategi (evt. ny VT, KS, K og KR) og/eller kampagne inkl. budskab, promotionmiks, Gantt kort samt overordnet budget Kommunikations- planen 2017 28. maj 2019 Tværmedial kommunikation - intro

17 Find og kommentér en Takeover som I synes giver mening
I grupper: Analysér og evaluér dagens reklamer på et populært website (målgruppe, budskab, relevans, mulig effekt m.m.) Find og kommentér en Takeover som I synes giver mening Kommentér positive og negative Behavioral targeting tiltag som I bliver udsat for Opgave 9.13 første del Skitsér i grupper en kommunikationsplan for en virksomhed efter eget valg Medieforbrug Medieplatforme Oprindelse Sites Typer af sites Mobilbrug Opgaver Indkøbsformer Intelligent annoncevisning Behavioral targeting Kold/varm adfærd Retargeting AIDAE 28. maj 2019 TmK - DMTK 7, 8, 9


Download ppt "TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google