Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K."— Præsentationens transcript:

1 Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K

2 Kulturhavn365 - Second Chance
PITCH Kulturhavn365 - Second Chance

3 Hvad er en pitch? En kort salgstale Giver flere svar end spørgsmål
Konklusioner og konsekvenser

4 Hvad bruger man et pitch til
Effektiv formidling: Du pitcher for at overbevise modtageren om at engagere sig i dit koncept/din idé, idet du mangler ny viden, finansiering eller kompetencer til at komme videre til næste fase. Konceptudviking: Du afprøver dit koncept eller din idé hos brugerne. Modtagernes feedback på forståelse af konceptet, relevans og idéhøjde afslører konceptet svagheder og styrker, som du kan integrere i din videre konceptudvikling. Denne situation gentages for at opnå den bedste effekt.

5 Hvad skal man tænke over inden man pitcher? - NABC modellen
Need - Behov Approach - Tilgang Benefits - Fordele Competition - Konkurrence Hvad er behovet for projektet? Hvad er vores unikke tilgang? Hvad er fordelene for brugerne? Hvordan er vores bud bedre end konkurrenternes?

6 Need - behov • Hvad der er det vigtige behov hos brugerne – beskrivelse af et væsentligt behov, der skal opfyldes. • Hvor vigtigt er behovet for brugerne? • Er der andre end os, der kan se behovet?

7 Approach - fremgangsmåde
• En beskrivelse af, hvad idéen går ud på • Hvordan understøtter netop denne idé målgruppens behov • Hvad er det unikke eller nytænkende ved idéen? • Hvad adskiller idéen fra lignende idéer? • Hvordan skal idéen udvikles og produceres? • Hvordan kommer den på marked?

8 Benefits - fordele • Hvordan får brugerne gavn af idéen?
• Hvordan får man selv gavn af idéen? • Hvad får samarbejdspartnerne ud af idéen? • Hvad er effekten af idéen?

9 Competition - konkurrence
• Beskriv hvilke fordele idéen har i forhold til andre lign. idéer • Risici/problemer som idéen skal tage højde for • Hvad er alternativerne til idéen? • Hvad forhindrer konkurrenterne i at gøre det samme • Hvem dækker allerede området?

10 Et godt PITCH Fang publikum - teaser billede
Fortællingen - hvad handler projektet om? (FRAK, Kulturhavn365, at bruge havnen osv…) Vores løsning - jeres ide - DET VIGTIGSTE SLIDE! Forklar nærmere, uddyb løsningen (Hvad kommer der konkret til at foregå - hvilke events og aktiviteter?) Prototyper - fremtidsscenarier - hvordan bliver det? (Hvordan bruges havnen, vis fx billeder fra havnen eller andet) En uforglemmelig slutning - noget man husker!

11 Performance Hold din deadline Perform fra starten Se på dit publikum
Vær så konkret som muligt Nervøsitet = entusiasme Dit engagement smitter af på dit publikum Tal højt og brug ikke svære ord og namedropping Publikum kigger ikke efter fejl, men på dine evner til at håndtere dem!

12 Grupperne skal Kom med konkrete forslag til afvikling af events, der handler om jeres tema workshop debat konkurrence - fx sport, leg osv. koncert/skuespil/performance udstilling anden aktivitet HUSK: Brug havnen og inddrag alle københavnerne!


Download ppt "Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google