SOCIALE MEDIER 2015 VG poster 3-4 gange ugentligt på følgende sociale medier, i prioriteret rækkefølge: Facebook (28.792 følgere), Instagram (8.652 følgere),

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

LinkedIn Intro.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
VEJEN TIL VÆKST.
Sociale Medier Booster bundlinjen AF Bjarke Larsen.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Fremtidens markedsføringsplatform
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Udviklingstendenser indenfor turismen – globalt og lokalt
VERDENS BEDSTE NYHEDER HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue.
Ratings af Sovereigns Diverse grafer. USA renter • S&P nedgrader USA 5. august 2011 • Det skaber usikkerhed og panik på markederne • Dette medfører ”Flight-
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Sidste nyt Fløjkrigen i ECB toner tydeligere og tydeligere frem. Senest har de to medlemmer George Provopoulos og Athanasios Orphanides talt varmt for.
Øget samarbejde mellem kultur og turisme v. Lars Erik Jønsson, VisitDenmark Kulturseminar, Bymose Hegn 31. August 2011.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
1 Politiske weblogs – en undersøgelse af den politiske weblogs gennemslagskraft under folketingsvalget februar 2005.
EU Kids Online arch/EUKidsOnline/Home.aspx.
Blogging i Patent- og Varemærkestyrelsen Ana Petrina og Anders Due Bedst på nettet, 20. november 2007.
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Facebook - forbud eller forhandling Parat til facebook i arbejdstiden? 3. November 2009 Abelone Glahn, journalist Kontakt: Strategisk kommunikation.
”Sociale medier i jobsøgningen”
De informationsvidenskabelige kompetencer og arbejdsmarkedet Leise Hein Voss Kommunikation og Sprog.
HKKF Repræsentantskabsmøde i Pensionsfonden
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Overordnet mål POSITIV OMTALE ? ”Skal ikke ses om en erstatning til print coverage – men som et supplement” V. Nikolaj Skarbye.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
1 Skanderborg High på tv3play.dk Marketing Plan. 2 PRESSE OG ON AIR KOMMUNIKATIONSINDSATS Promo Der produceres 2 promoer. Leveres af produktionsselskabet.
TURISMESTATISTIK RAPPORT Q 3 – Q VISIT GREENLAND.
Resultater fra: Diskriminationsundersøgelsen blandt mennesker med psykisk sygdom Som et led i EN AF OS kampagnen er der gennemført en undersøgelse af oplevet.
FACEBOOK FIRMASIDER & ADS - SØGEMEDIER A/S. FACEBOOK PAGES FIRMASIDER PÅ FACEBOOK.
TURISMESTATISTIK RAPPORT 2016 SERMERSOOQ VEST VISIT GREENLAND
Din kreative online praksis! – del 2
et stærkere og bredere turismesamarbejde
Brug af sociale medier i hospitalsbyggeri
markedsføringsplaner
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Sådan kommer du i gang med Sociale medier Klaus Hall
Laroche et. al Gruppe 1: Mette, Camilla, Gorm og Jesper
Facebookkampagne 1. maj – 28. maj 2017
Energierhvervsanalyse
Annual Investment Review
Facebookkampagne 1. april – 16. april
Facebookkampagne 23. februar – 10. juni
Branding afsætning.
Facebookkampagne 27. marts – 20. april
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Interview-teknik.
Digitaliseringen kommer
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Ændring i danskernes medieforbrug
Markedsføring i søgemaskiner
Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Best practice i sociale medier
(Firmanavn) forretningsplan
Energierhvervsanalyse
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium Inspiration fra bla. Systime.dk.
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Kforum Annoncørinfo 2018.
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
#UNGKBH Oplæg om sociale medier.
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Annual Investment Review
Klubkommunikation – samspil mellem hjemmeside, SoMe og lokale medier
Tilstedeværelsesundervisning
Customer journey Acqusition Retention. Customer journey Acqusition Retention.
Præsentationens transcript:

SOCIALE MEDIER 2015 VG poster 3-4 gange ugentligt på følgende sociale medier, i prioriteret rækkefølge: Facebook ( følgere), Instagram (8.652 følgere), Twitter (5.061 følgere), LinkedIn (546 følgere), Google+ (410 følgere) og Pinterest (205 følgere) – alle pr 10. februar Der er betydelig mere aktivitet og vækst på Facebook, Instagram og Twitter, da der her er den største vækst, aktivitet og følgerskare. Fx boostes posts på Facebok jævnligt (betalt øget synlighed og rækkevidde), og det er en både effektiv og billig måde at give Grønland synlighed. Sociale medier spiller i dag en stor rolle i inspirationsfasen før turister køber rejser. Ifølge ITB travel Trend Report 2015/16 er ca. 70% af alle internationale rejsende aktive social media brugere, og ca. 30% af disse bruger aktivt sociale medier i deres research omkring destinationen, både før og under rejsen. Turister stoler generelt meget mere på pier-to-pier anmeldelser af turistprodukter (som på fx TripAdvisor) end på hotellernes og produktudbydernes egne selvrosende hjemmesider. Det er stadig svært at påvise SROI (Social Return On Investment) men vi kan på greenland.com statistik se at over 2% af trafikken kommer ind via sociale medier, primært Facebook. Det er med andre ord et område der ikke kan ignoreres. Samtidig ser vi vores konkurrenter investere (primært arbejdstimer) på området, og derfor vil det være et område VG vil prioritere indtil videre, og nøje følge udviklingen på. En ny tendens er, at destinationer partner op med bloggers og andre social-media influencers. Også denne slags tiltag er VG i gang med, og det er spændende at se om det vil give et fornuftigt resultat.

FACEBOOK STATISTIK Q4-15 Det er kendetegnende for VG’s facebook.com/ilovegreenland, at der er en forholdsvis jævn vækst på ca. 7% pr kvartal i antallet af tilhængere (likes af Page). Posts boostes jævnligt, og alt efter budget for boost forøges ’reach’ (antal personer som ser post’en). Typisk boostes en post med kr Hvis man ser bort fra den boostede effekt nås typisk FB brugere per post (dvs. ’organisk’) Et boost til kr giver flere ’views’ (brugere der ser VG’s post), så det er temmelig billigt at købe ekstra synlighed på Facebook Facebook er verdens største sociale medie med over 1,5 milliarder brugere og en vækst på 14,4% Kilde: Statista.com

FACEBOOK STATISTIK Q4-15 Den typiske ’fan’ af VG’s Facebook.com/ilovegreenland Page, er en dansk kvinde mellem 25 og 54 år: I perioder er der brugergrupper fra bestemte lande der i særlig grad liker, kommenterer og/eller deler. I denne periode, de sidste 28 dage op til , har det særligt været kvinder mellem år fra Danmark, USA og Spanien der har været aktive på vores Page

INSTAGRAM STATISTIK Q4-15 Siden begyndelsen af 2015 har VG’s Instagram profil haft en stor vækst i antallet af followers. Instagrams globale vækst er også meget stor – fra 300 mil til 400 mil brugere de seneste ni måneder (kilde: Instagram) Som det fremgår ovenfor stiger antallet af likes-per-post, både fra followers og fra andre Instagram brugere. I de seneste måneder er det dog overvejende fra followers Antallet af kommentarer er også steget markant de sidste måneder, og nu langt overvejende fra followers. Konklusionen er, at VG’s Instagram profil har nået en ’kritisk masse’, og ser ud til at have et stort potentiale for at bringe øget synlighed ift. billeder fra Grønland, og kan understøtte brandingindsatserne via VG’s hashtags #GreenlandPioneer og #ColourfulNuuk

TWITTER STATISTIK Q4-15 Twitter anvender VG både ift. B2B kommunikation og til B2C kommunikation. Platformen er særlig populær i Nordamerika, og det er også primært på det marked at VG’s indsats koncentreres. Selv om Twitters vækst globalt er ved at stagnere: VG’s Twitter.com/ilovegreenland profil har haft en jævn, behersket vækst de senere år – her udviklingen i november (kilde: Twitter): VG har i foråret ’15 kørt en #ColourfulNuuk hashtag kampagne på Twitter, som har ført til øget brug af vores hashtags #ColourfulNuuk og #GreenlandPioneer. VG anvender dermed Twitter både ift synlighed og som branding værktøj ift. pioneer brandet. - er der stadig pæn vækst i Nordamerika, og estimeres til at fortsætte i de kommende år (kilde: Statista.com) Vækst globaltVækst Nordamerika

BLOGGERS OG INFLUENCERS Q4-15 Visit Greenland tager de næste skridt ift. sociale medier, og indgår samarbejde med ’influencers’ som vi føler vi kan arbejde godt sammen med. Dette enten ved at feature dem på sociale medier eller greenland.com i form af et 'takeover', fotoalbum deling eller i form af en sponsoreret rejse En af de nøglepersoner vi er i dialog med, (63.7K følgere på Instagram), en fotograf der afvikler foto-tours med sin (11K følgere på Instagram). Vi er i øjeblikket i dialog om hvordan vi i 2016 kan samarbejde om at skabe indhold/content der giver værdi for begge parter, bruge hinandens platforme til at skabe synlighed for hinanden, og at få tilført nyt fotomateriale til VGs fotodatabase under ’Oplevelsesøkonomi’ Instagram bliver en mere og mere indflydelsesrig platform for vores brand, pga. dens høje interaktions-rate, og det høje antal social media influencers der benytter platformen I 3. kvartal 2015 har Visit Greenland også deltaget i nogle ’Twitter chats’ hvor vi har samarbejdet med partnere såsom Quark Expeditions, Passion Passport, Lonely Planet og Afar. Disse chats er gode til at få identificeret potentielle nye journalister eller social media influencers som vi kan samarbejde med i fremtiden Tekst: Tanny Por, VG Social Media