Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Branding afsætning.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Branding afsætning."— Præsentationens transcript:

1 branding afsætning

2 Branding af produkter Et brand:
Er et unikt design, tegn, symbol eller lignende Repræsenterer et produkt, en virksomhed eller andet Bærer en idé, følelse eller forestilling, der adskiller produktet/virksomheden fra konkurrenterne Fordele Ulemper Selvstændig profil Dyrt at markedsføre Loyale kunder Konkurrence fra andre brands Mulighed for større fortjeneste Detailhandlen skal have markedsføringstilskud Svært for andre at efterligne Afsætning, EUD/EUX, F-C

3 Kommunikation i Branding
Symbolske merværdier: Produkterne skal udstråle de værdier, som målgrupperne kan identificere sig med Visuel identitet: Alle brands har en visuel identitet, som differentierer og skaber genkendelighed hos målgrupperne Holdninger i brands: Virksomheder kan fx via samarbejde med miljøorganisationer og andre bruge det aktivt i skabelsen og kommunikationen af deres brand overfor kunderne  Afsætning, EUD/EUX, F-C

4 Personlig branding Er markedsføring af en person som et brand
Personen bruges til at ”blåstemple” virksomheden eller produktet Hvis kunden identificerer sig med/ser op til personen, kan det være, kunden vil købe det produkt, personen reklamerer for Hvis personen havner i en uheldig sag, kan det gå ud over virksomheden Eksempler er Lars Larsen (JYSK), Steve Jobs (Apple), Simon Spies (Spies Rejser) og George Clooney (Nespresso) Afsætning, EUD/EUX, F-C

5 Employer branding Employer betyder arbejdsgiver
Det er virksomhedernes ønske at markedsføre sig som en attraktiv arbejdsplads overfor nuværende og potentielle medarbejdere Virksomhederne vil synliggøre deres værdier og virksomhedskultur udadtil Fx har Google været kåret til verdens mest attraktive arbejdsplads. Det var studerende enige om i 2014. Afsætning, EUD/EUX, F-C


Download ppt "Branding afsætning."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google