Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Best practice i sociale medier

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Best practice i sociale medier"— Præsentationens transcript:

1 Best practice i sociale medier
Sociale medier er blevet en mere og mere etableret kanal, både når det gælder salg og rekruttering. Det er en effektiv måde at nå mange mennesker på, på en personlig og venlig måde. Så brug sociale medier til at bygge din virksomhed, men gør det på en klog måde. For at bygge langsigtede og stærke relationer med dine kunder i sociale medier, og for at pleje Forevers varemærke, så er det vigtigt, at være opmærksom på de faldgruber, der er. At helt enkelt arbejde med sociale medier på en måde, som styrker både din egen og Forevers anseelse For at hjælpe dig lidt på vejen, har vi skabt Best practice i sociale medier.

2 Tilbud Alle detaljerede tilbud bør ske via personlig kontakt
Henvis altid til din MyAloeVera-side eller bed dine følgere kontakte dig personligt for at få mere information At have tilbud er en naturlig del af at drive virksomhed. Du kan også fortælle om tilbud på sociale medier, men du må ikke vise nogle detaljer. Det er ok at fortælle, hvilket produkt tilbuddet gælder og hvor længe. Men ikke mere. Du kan f.eks. fortælle, at du har et spændende tilbud på C9 lige nu. Henvis til din MyAloeVera-side eller bed dem om at kontakte dig, for at få mere information.

3 Tilbud Sådan her bør det altså ikke se ud. Alle priser og information om rabatter, f.eks. 2 for 1, en vis % billigere eller at man får noget i købet (uanset om det er et andet CC-produkt eller en slags give away) viser du kun på din MyAloeVera eller via personlig kontakt.

4 Tilbud Her er et godt eksempel på, hvordan et tilbud kan præsenteres i sociale medier. Den pågældende person har et tilbud på Relaxation Massage Lotion i løbet af oktober. Er man interesseret og vil have mere information, kan man tage kontakt.

5 Konkurrencer Alle detaljer bør vises via personlig kontakt
Henvis altid til din MyAloeVera-side for mere information. Samme regler gælder for både konkurrencer og tilbud. Du kan fortælle, at du har en konkurrence i løbet af at vis periode, men hvad konkurrencen går ud på, og hvad man kan vinde, viser du kun på MyAloeVera eller når kunderne kontakter dig personligt.

6 Konkurrencer Det her er altså ikke okay. Alle detaljer står åbent i indlægget, og kunden behøver ikke kontakte dig for at være med.

7 Konkurrencer Det her er derimod helt okay. Man får at vide, at der er en konkurrence i gang, vil man være med, så kontakter man den pågældende person og får mere information.

8 Annoncering Købt annoncering er ikke tilladt
Markedsføring og rekruttering bør foregå på dine egne faste pladser Alle former for købt annoncering på Internet, som er koblet til Forevers varemærke er forbudte, både hvad angår markedsføring af produkterne og forretningsmuligheden. Markedsføring og rekruttering skal kun foregå på dine såkaldte faste pladser, det vil sige f.eks. din egen Facebookside og din egen Instagram-konto. Hvis du laver spændende og interessante indlæg, som andre vil dele videre, så er det okay, men du bør ikke opfordre folk til at dele eller like dine indlæg eller tilbyde fordele af nogen slags, hvis de gør det. Den slags ”smugannoncering” skader vores varemærke i længden. Selvom du ikke kræver en modpræstation i form af likes og delinger, så må du ikke forære produkterne væk. Det bliver et detaljeret tilbud og er ikke tilladt. Du må ikke heller booste indlæg, det vil sige betale for, at de skal vises til flere.

9 Annoncering Her er et eksempel på ulovlig annoncering. Man kan vinde et produkt, hvis man deler indlægget. I og med at man forærer produkter i udbytte mod synlighed, så bliver det det samme resultat som en købt annonce. Det er ikke okay.

10 Medicinske anprisninger & ulovlige sundheds- anprisninger
Du er ansvarlig for: Links du deler på sociale medier Kommentarer på dine indlæg Vi må ikke bruge medicinske anprisninger eller ulovlige sundhedsanprisninger, hverken på sociale medier eller andre steder. Det skader både Forevers varemærke og din virksomhed. Overdrevne indkomstpåstande er heller ikke tilladte. Husk at du også er ansvarlig for at indholdet i alt, som du linker til, følger vores regler. Selv de kommentarer, som skrives på dine indlæg, skal du være opmærksom på og fjerne, hvis de ikke er okay. Kontakt gerne personen, hvis kommentar du fjerner og forklar hvorfor. Udover at det høfligt at give personen information om, hvorfor du har fjernet kommentaren, så kan du i bedste fald også undgå lignende kommentarer fra personen efterfølgende.

11 Trygge kilder Produktkataloget Hjemmesiden
Forevers indlæg på Facebook og Instagram Månedens produkt Lifestyle Brug kontorets materiale. Det er der for din skyld, og så kan du føle dig helt tryg i, at det du går ud med til dine kunder er både tilladt og tiltalende. Og hvorfor opfinde hjulet flere gange? Vi har allerede gjort arbejdet for dig, så du er velkommen til at bruge det. Så hent argumenter fra produktkataloget, registrér dine kunder, så de får nyhedsbrevet Lifestyle, del kontorets indlæg på sociale medier... der er en masse fin markedsføring, som bare venter på at blive brugt.

12 # Hashtags Ingen ulovlige sundheds-anprisninger
Ingen medicinske anprisninger Hashtags er, som hvilken som helst anden markedsføring, med de samme regler for ulovlige sundhedsanprisninger og medicinske anprisninger.

13 # Hashtags #rensekur #detox #allergifri
Du må altså ikke bruge den her slags hashtags.

14 # Hashtags #nytliv #kickstart #ditnyejeg
Anvend i stedet for hashtags som dem her, fyldt med positive nøgleord og helt frie for ulovlig anprisninger.

15 Før-og-efter-billeder
Det er ikke tilladt at give information om, hvor meget og hvor hurtigt man kan gå ned i vægt med hjælp af levnedsmidler eller programmer, som indeholder levnedsmidler. Det indebærer, at du ikke må sige, at Forevers træningsprogram og produkter får dig til at gå X kilo ned i vægt på X antal uger. Du må heller ikke bruge før- og efterbilleder i din markedsføring.

16 Før-og efter- billeder
Undgå at gøre det forkerte Anvend ikke før- og efter-billeder af resultaterne af C9 eller F15 Skriv ikke, hvor mange kilo man kan tabe sig – heller ikke selv om du taler af egen erfaring Benyt ikke påstande som: ”tab dig hurtigt” eller ”nå din idealvægt”

17 Før-og efter- billeder
Gør det rigtige ”Jeg kan passe mine yndlingsjeans igen” ”Min idealvægt er i sigte” ”Et program til en sundere livsstil med mange fordele” ”Til dit sundere jeg”

18 Best Practice De samme regler gælder i lukkede grupper
Alt det vi har snakket om her, hvordan du må præsentere tilbud og konkurrencer, hvilke kilder du kan bruge, hvilke hashtags som er okay, hvad du kan sige om produkterne og så videre – alt dette gælder selvfølgelig også i lukkede gruppe f.eks. på Facebook.

19 Du har vel set vores film om, hvordan du arbejder med Forever i sociale medier. Her får du flere gode tips til, hvordan du kan komme i gang på en nem og sjov måde, eller hvordan du kan komme videre. Du finder den på startsiden på hjemmesiden, længst nede. Der ligger denne her præsentation også, så du kan træne dit team og dine nye FBOs. Filmen ligger også på nye FBOs startside.

20 Held og lykke Vær ikke bange for at bruge sociale medier, men gør det på en klog og rigtig måde. Ved at tænke det igennem inden du gør noget, og følge de reglerne, vi har gennemgået, så kan sociale medier hjælpe dig med at udvikle din business og få den at blomstre. Held og lykke!


Download ppt "Best practice i sociale medier"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google