Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter"— Præsentationens transcript:

1 Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter Tine Lorentzen – Bymægler og konsulent i branding og markedsføring

2 Genneralt omkring markedsføring: Markedsføring er vigtig
Genneralt omkring markedsføring: Markedsføring er vigtig. Uanset om du er en lille eller stor virksomhed, så skal du markedsføre dig. Skab et brand. Hvad er dit koncept og hvordan skal dine kunder genkende det?? Dit brand/koncept skal genkendes. Skab en visuel identitet = grafisk/indretning og attitude ud ad til. Storytelling … Fortæl den gode historie om din virksomhed, din mission/vision og hvorfor dit produkt er uundværligt. Skab en markedsføringsidentitet. Du kan skille dig ud af mængden, men det er hårdt arbejde.

3 Hvilke andre typer markedsføring ??
Avis annoncer Online via egen web eller kollektiv web Trykte medier i form af brochure, flyers og lignende Nyhedsmail Fysisk skiltning Måske andre metoder ??

4 Hvem er din målgruppe og hvem vil du tiltrække ??
Kend din målgruppe … Hvorfor ?? Hvis din forretning skal overleve bliver du nød til at kende din målgruppe og fange deres opmærksomhed Du kan sælge sand i Sahara, hvis du ligger den rette plan Kæmp for din ide og hold planen

5 Kom godt I gang …

6 Facebook eller Instagram ??
De to mest relevante medier for mindre virksomheder Bring dit budskab ud i lokalsamfundet og omverden Ram din målgruppe gratis eller for få midler Lav konkurrencer og opslag som tiltrækker nye følgere/kunder Fortæl om dine produkter og nyheder Storytel din butik/produkter

7 Husk at det er gratis at benytte disse markedsføringsmetoder, men det koster mandetimer …
Opret din profil Lav en plan for hvad du vil med de sociale medier Indtast info oplysninger, så dine følgere kan se åbningstider, telefon, adresse osv. Brug masser af billeder, men gennemtænk dine motiver og stil. Følgere gider ikke se kedelige billeder i dårlig kvalitet. Billeder og film har stor magt på de sociale medier STIL, STIL, og mere STIL !!!!!!! Find din stil og det må gerne tage lidt tid, men spor dig ind på en konkret måde eller sted/baggrund som du bruger. Det bliver genkendeligt for følgeren, når dit opslag kommer i mængden fra alt det andet vi modtager

8 De gyldne regler … Facebook
Facebook er et bredt medie, med rigtig mange brugere i alle aldre. På facebook skal du være konkret og skarp på dine opslag og hensigter. Her kan du ligge en plan for flere opslag frem i tiden. Du kan lave flere måneders opslag, som udgiver sig selv. Her er fordelen at du kan bruge koncentreret tid få gange. Du skal inspirere og fodre dine følgere, men på facebook er den gyldne regel to gange pr. uge. Dog er det effektivt at få flere følgere, hvis du planlægger kampanger og her er mere aktiv. Det giver god mening op til udsalg, lancering af nye varer og lignende. Facebook har alle aldersgrupper fra 13 år og op.

9 facebook Som Bymægler er det mest stemningsbilleder jeg bruger på Facebook …

10 facebook Jeg bruger også billeder fra andre byer og gerne skæve vinkler …

11 Facebook Mit produkt er mig selv og min evne til at vise byer på en anden måde …

12 De gyldne regler … Instagram
Instagram er et billedmedie, som går hurtigt. På instagram er det udtrykket og stilen der fanger følgere. Her rammer du nemt de 15 – 45 årige, som fanges af æstetik. Her kan du sagtens slå billeder op flere gange om ugen og evt. også pr. dag. Du har også mulighed for korte tekster og # på Instagram. Her er en langsigtet plan ikke vigtig, men det er super vigtigt at du her har en fast stil for billeder og dit udtryk. Da du kan slå op hver dag, så er det typisk interessant for dine følgere, at se situationer her og nu og ikke for mange ting der ligger ud i fremtiden.

13 instagram Her er det udelukkende stemningsbilleder …

14 instagram Her ligger jeg mange ting ind og gerne så ofte som muligt …

15 instagram Stilen er igen skæve billeder med filter …

16 Andre sociale medier … Blog:
Hvis du har noget særligt på hjertet, så kan du lave en blog. Små artikler, billedserier osv. Folk der følger en blog, vil gerne have interessant tekst og viden, både på højt professionelt plan, eller på et lavere hygge plan. Linkedin: Professionelt netværk. Finde personer med kompetencer og kvalifikationer, som man evt. står og mangler. Kommunikere med lignende brancher, men ikke et direkte markedsføringsredskab for private personer.

17 Planlæg din markedsføring …
Planlægning, planlægning og planlægning … Du kan ikke lave en effektiv markedsføring, hvis du ikke planlægger den Tænk over: målgruppen, dit udtryk/brand, din stil, hvilket medie der passer dig, og om du skal koble flere typer markedsføring sammen Planlæg også arbejdstimerne til markedsføring Dit budget for markedsføringen og om du evt. har brug for en sparringspartner eller professionel hjælp til dele af markedsføringen Google altid regler for konkurrencer, eller andet du er i tvivl om. Det er meget lettere at finde den direkte vej gennem Google Markedsføringsplan Strategiplan for efteråret 2017 Hvilke platforme: Facebook - bymægler Instagram – bymægler Blog – Ringe/bymægler Facebook og Instagram: Opslag ca. 2 gange pr. uge Blandet film og billeder Stilen er personlig og med ”filter” Blog: Moderne markedsføring af Ringe by Mini artikler om byen, aktiviteter, butikker, virksomheder Stilen skal være moderne og visuelt lækkert Der skal være plads til personlige indlæg, så Ringe bliver markedsført gennem mig. Opdateres en-to gange pr. uge med artikel Hvor meget tid vil jeg bruge: Facebook/instagram – ca.1-2 timer pr. uge Blog – 2-3 timer pr. uge Trykte medier Plan: Uge 34: Design af blog Aftale de første butiksprofiler, som skal laves i uge 37 Tage billeder fra byen og området Fredag skal der et par billeder på fb og insta Øve film Uge 35: Lave min Linkedin Lave den første film Optakt til Open by night Billeder fra Open by night Uge 36: Stemningsbilleder Billeder fra kurser Film ??? Designe blog med billeder fra Ringe Avisen ang. kommende markedsføringsplaner af Ringe Uge 37: Blog Uge 38: Uge 39: Paris … Lidt opslag fra Paris med lidt inspiration Uge 40: Uge 41: Uge 42: Efterårsstemning Uge 43: Uge 44: Uge 45: Uge 46: Uge 47: Uge 48: Uge 49: Uge 50: Uge 51:

18 Følg med på: https://www.instagram.com/bymaegler
Lukket gruppe på facebook for Ringes mindre erhverv og detail, som er adminitreret af Tine Lorentzen Bymægler: /


Download ppt "Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google