Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

VERDENS BEDSTE NYHEDER 2011 1. HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "VERDENS BEDSTE NYHEDER 2011 1. HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue."— Præsentationens transcript:

1 VERDENS BEDSTE NYHEDER 2011 1

2 HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue

3

4 HVORFOR FORSÆTTE KAMPAGNEN? • Vi er oplysningsdelen af 2015 målene. Målenes succes afhænger af en fælles indsats. • Men hvad får den enkelte NGO ud af at hjælpe med at sætte globale spørgsmål på dagsordenen?

5 HVIS GLOBALE SPØRGSMÅL GENERELT ER SEXEDE…

6 …FÅR DU LETTERE VED AT REJSE DIN SAG Ser man udviklingsbistand i forhold til otte andre politikområder, er udviklingsbistand det sjette vigtigste område: Mindre vigtigt end fx sundhedspolitik og bekæmpelse af arbejdsløsheden, men mere vigtigt end f.eks. flygtninge- og indvandrerpolitik. Set i forhold til 2009 er udviklingsbistand rykket en plads op i vigtighed. Danidas årlige undersøgelse 2011

7 HVIS DU ER SÆRLIGT FØLSOM OVER KRITIK… En markant dårlig sag går udover alle.

8 …BØR DU OPBYGGE ET SOLIDT OMDØMME AT STÅ IMOD MED 38 % af danskerne mener, at udviklingsbistanden i høj grad eller i nogen grad hjælper 40 % mener, at den hjælper ”både og”, og 14 % af danskerne mener, at udviklingsbistanden hjælper i mindre grad eller slet ikke hjælper

9 HVIS DU IKKE LÆNGERE HAR MONOPOL PÅ AT OPLYSE BORGERNE Da dansk udviklings politik første gang blev til i 1962, sagde Viggo Kampmann: ” Desuden vil det danske folk formentlig have godt af at hjælpe og derfor skal hjælpen være af en størrelse, der vækker den enkelte af hans sløvhed.”

10 SKAL MAN TILBYDE ET UNIKT PERSPEKTIV Vi skal give folk det store billede og give dag- til-dag historierne om pirater eller katastrofer et langsigtet perspektiv.

11 EN STRATEGISK PLATFORM Verdens Bedste Nyheder kan løse vores langsigtede udfordringer og styrke vores samlede image som branche.

12 DET LANGE SEJE TRÆK • Kendskab ved kampagnens afslutning: 17% • Kendskab tre måneder senere: 8% • Kendskab til 2015 Målene er nu faldet fra 21 til 17%

13 VI HAR EN SOLID BASE Et mindretal (28 %) synes, de ved meget. Når vi efterprøver denne opfattelse af egen viden med danskernes faktiske viden om nogle nøglefakta ved den danske bistandsindsats kan vi se, at opfattelsen af egen viden ofte hænger godt sammen med den faktiske viden. Danidas årlige undersøgelse 2011

14 VI SKAL AKTIVERE BASEN FOR AT SÆTTE BEVÆGELSE I MASSEN Flertallet af danskerne (68 %) synes ikke, de ved ret meget om udviklingslande og forholdene i Den tredje Verden. Danidas årlige undersøgelse 2011

15 VI HOLDER FAST I VORES BRAND Verdens Bedste Nyheder er slet ikke slidt endnu. Brandet kan i hvert fald holde 2012 med.

16 VI HOLDER FAST I EN FÆLLES EVENT Vi skal ud og møde danskerne og vise, at vi står sammen

17 VI HOLDER FAST I AT VI SKAL KOMMUNIKERE FREMSKRIDT Men i år vender vi den på hovedet og motiverer til at tage de sidste vigtige skridt

18 VERDENS BEDSTE NYHEDER Nu mangler kun 10% af u-landenes børn at komme i skole

19 VERDENS BEDSTE NYHEDER Nu mangler kun 13 % i u-landene at få adgang til rent vand

20 MEN HVORDAN KOMMER VI IGEN? Christian Vaabensted Publikum


Download ppt "VERDENS BEDSTE NYHEDER 2011 1. HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google