Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Facebookkampagne 23. februar – 10. juni

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Facebookkampagne 23. februar – 10. juni"— Præsentationens transcript:

1 Facebookkampagne 23. februar – 10. juni
Ocean Rescue Facebookkampagne 23. februar – 10. juni Helle Goller

2 Ocean Rescue 1. del Kampagnen har forløbet godt i perioden. Generelt en fin preformance og god rækkevidde på personer. Modtagerne har gode til at klikke sig videre, med en CTR på 2,74% mod benchmark på 1%. De har også været gode til at interagere, med en interaktionsrate på 4,35 % mod benchmark på 2%. Prisen har lav med en pris pr. klik på 2,60 kr mod benchmark på 3,75 kr. Det skal også tage i betragtning af den ene annonce var video, hvilket ofte skaber en højere pris pr. klik og lavere CTR. Dog var denne annonce også en konkurrence og derfor kan det være udlignet. Desuden var 2 annoncer også Instagram, hvilket trækker den generelle performance ned. Oversigt - Kampagne Investering 12.091,81 kr Omsætning 7180,00 kr. ROI - 0,4 Rækkevidde pers. Klik til website 2529 Klikrate 2,74 % Pris pr. klik 2,60 kr Interaktionsrate 4,35 % Post reaktions 745 Post comments 143 Page shares 92 Page likes 54 Navn Navnesen

3 Målsætning – Tilmelding til event
Resultat – 7180 kr. solgt Resultatmål: 1680 deltagere - Kan du selv trække hvor mange deltager der var Anni?   Video annonce/ konkurrence: Interaktionsrate Mål: 3% Resultat:  2,64 % Foto annonce: Klik til website  Mål: 1800 personer Resultat: 1909 personer Navn Navnesen

4 Facebook Navn Navnesen

5 Instagram Navn Navnesen

6 Audience & retargetingmålgruppen har klaret sig bedst
Audience & retargetingmålgruppen har klaret sig bedst. Sammen med video annoncen Trods video performede bedst, er det stadig lavere end forventet. Foto har performet bedst med den målgruppe som ikke kender os. Mixet mellem de to annoncer har derfor været en succes. Instagram er som forventet dyre. Navn Navnesen

7 Video – 8,18% af videoen er i gennemsnit set
Mange har set forholdsvis meget af videoen, også på Instagram hvilket er overraskende godt. Navn Navnesen

8 Adfærd når de først er kommet på dgi.dk
I gennemsnit har de brugt 1:16 minutter på sitet I gennemsnit interagere med 2,5 antal sider Brugerne har købt for 7180 kr., på de 2574 sessioner koden har tracket Navn Navnesen

9 Ocean Rescue 2. del En vellykket lokal målrettet kampagne. En god rækkevidde på personer. Modtagerne har været gode til at klikke sig videre, med en CTR på 2.64% mod benchmark på 1%. De har også været rigtig gode til at interagere, med en interaktionsrate på 6,05 % mod benchmark på 2%. Også bedre end 1. del af kampagnen. Prisen fin med en CPC på 3,07 kr mod benchmark på 3,75 kr. Lidt højere en del 1 af kampagnen. Oversigt - Kampagne Investering 8.832,33 kr Rækkevidde pers. Klik til website 1787 Klikrate 2,64 % Pris pr. klik 3,07 kr Interaktionsrate 6,05 % Post reaktions 261 Post comments 62 Page shares 74 Page likes 44 Navn Navnesen

10 Billede og audience målgruppen har klaret sig bedst
Navn Navnesen


Download ppt "Facebookkampagne 23. februar – 10. juni"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google