Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kforum Annoncørinfo 2018.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kforum Annoncørinfo 2018."— Præsentationens transcript:

1 Kforum Annoncørinfo 2018

2 Kforum er stedet for en levende debat, og folk fra forskellige grene af kommunikations- og medieverdenen mødes og udveksler holdninger Kforums læsere består af en ligelig fordeling mellem mænd og kvinder og interesserer sig for nyheder, rejser og kultur og knap 60 procent er privat ansat. Kforums læsere hører i overvejende grad til den moderne og fællesskabsorienterede dansker, der ofte benytter sig af kulturelle forlystelser. Social og samfundsmæssig ansvarlighed, åbenhed over for omverdenen, tolerance og medmenneskelighed er nøgleord, der kendetegner dette segment - især når det kommer til Danmarks virke på den internationale scene, eller når det gælder hjælp til ringere stillede lande eller integrationen af flygtninge i det danske samfund. Dette segments politiske orientering har rødder i partier som Det Radikale Venstre, Socialdemokraterne og Socialistisk Folkeparti. Kforums læsere er bredt repræsenteret i aldersgruppen år, og har ofte stiftet familie. De har primært til huse i større byer, især øst for Storebælt og med en stærk overrepræsentation i Københavnsområdet. Personerne i dette segment enten har eller er i færd med at skabe sig en akademisk baggrund, hvor det især er humanistiske og offentligt-relaterede uddannelser, der er i højsædet. .

3 Kforum henvender sig til den tænkende og kreative læser

4 Nye tiltag, tendenser og trends inden for kommunikations- og medieverdenen hver uge
Kforum er Danmarks største medie inden for professionel kommunikation med nogle måneder op til brugere. Derudover har vi over aktivt deltagende medlemmer, som alle har oprettet personlige profiler. Dette er med til at gøre os til det mest engagerede og medskabende medie inden for professionel kommunikation i Danmark.

5 Kforum redigeres af Timme Bisgaard Munk i samarbejde med skribenter fra landets universiteter, andre medier, organisationer og virksomheder DOBBELTDÆKNING Dobbeltdækning er udtryk for det antal personer i en given målgruppe – absolut eller relativt – i en given målgruppe, der har været i sanseposition (læst/set/hørt) over for to media (eller flere), således at de ved annoncering i begge media kommer i sanseposition mere end én gang. Kforum er det mest effektive annoncemedie, hvis du skal have fat i kommunikationsfolk. Derfor bruger flere og flere virksomheder Kforum som deres primære indgang til alle, der arbejder med og interesserer sig for kommunikation eller er uddannet inden for kommunikation og marketing i bred forstand. 

6

7 Bureaubiz læsere er dynamiske og karrierelystne og ofte præget af travlhed og knaphed på tid
I Bureaubiz´s læsersegment finder man de unge, der er med fremme og oppe på beatet. 43 procent er mellem år gammel og der er en lille overvægt af kvinder kontra mænd. De er dynamiske og karrierelystne og villige til at yde den indsats, der skal til for at nå højt op på karrierestigen.  Læserne udgøres hovedsageligt af unge i alderen med en forholdsvis ligelig repræsentation af kvinder og mænd. Mange har endnu ikke stiftet familie og er stadig hyppige brugere af aktiviteter uden for hjemmet. De er synlige i det pulserende gadebillede på cafeer, restauranter, diskoteker og biografer. Deres udseende og ydre fremtoning står ligeledes højt på dagsordenen, når de skal gebærde sig i deres fremadstormende tilværelse, og derfor sværger de til sport. Bureaubiz læsergruppe er deres egen lykkes smed og vil gerne klare skærene selv uden indblanding fra offentlig side, hvilket ligeledes afspejles i deres stærke politiske tilknytningsforhold til Venstre og Konservative. Ny teknologi, IT, biler, stereoanlæg/Hi-fi og Bureaubiz læsere er størrelser, som går hånd i hånd. De Moderne-individorienterede er hyppige brugere af PC'ere og internet såvel på arbejdspladsen som i hjemmet, og deres tilstedeværelse på internettet bruges på at deltage i konkurrencer og klikke på bannerreklamer, og ikke mindst på nyheds- og informationssøgning

8 15-34 år: 43%

9 Bureaubiz leverer inspiration, indsigt og viden til målgruppen inden for reklame, markedsføring, medier og kommunikation Bureaubiz har siden 2008 dækket reklame og markedsføring i såvel et kreativt som et forretningsmæssigt lys – med baggrund i og perspektiv på bureau- og marketingbranchen. Flertallet af Bureaubiz’ læsere arbejder på bureau (reklame, digital, PR, dialog, media), men vi interesserer os i lige så høj grad for deres kunder og formidler tendenser og holdninger om og fra både store og små annoncører.

10 Danmarks største jobmarked inden for marketing, digital marketing, PR & kommunikation, markedsanalyse & research. DOBBELTDÆKNING 35 Dobbeltdækning er udtryk for det antal personer i en given målgruppe – absolut eller relativt – i en given målgruppe, der har været i sanseposition (læst/set/hørt) over for to media (eller flere), således at de ved annoncering i begge media kommer i sanseposition mere end én gang.

11 Samlet antal følgere på tværs af platforme
Social medier: Bias Bootstrapping Bureaubiz K-forum Facebook synes godt om 2.821 700 5.065 24.073 Facebook følgere 2.886 760 5.192 23.608 Instagram Ingen profil 992 følgere 2.895 følgere LinkedIn 266 følgere 3.134 følgere følgere Twitter 106 følgere 481 følgere 1338 følgere 12001 følgere Samlet antal følgere på tværs af platforme 2.992 1.507 10.656 58.408

12 Facebook følgere Samlet antal følgere på tværs af platforme LinkedIN følgere Twitter følgere Instagram følgere


Download ppt "Kforum Annoncørinfo 2018."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google