Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Markedsføring i søgemaskiner
2
Kanaler AdWords Søgemaskineoptimering
3
Læg en strategi Hvad er formål
Tiltrække besøgende til websitet / Facebook siden Hvem er primær & sekundær målgruppe (ex. En efterskole)? Potentielle elever Forældre Hvilke kanaler bruger målgrupperne? Hvordan bruger jeg dem Kompetencer Intern vs. ekstern
4
Google Adwords Hvad Sponsorede annoncer
Visninger ved relevante søgninger Vi kan frasortere irrelevante søgninger! Visninger på indholdsnetværk Betaling per klik “Gratis” visninger 100% performance baseret Daglig budget Hvorfor: stadig mange søgninger, dæk alle kanaler, meget effektiv!
6
Google Adwords Hvordan Konto hos Google AdWords Søgeordsanalyse Site
Viden Elever, kolleger Google søgeordsværktøj Strukturere en konto Kampagne Annoncegruppe Søgeord og annoncer
7
Google Adwords Test med flere annoncer Faktureringsoplysninger
Opfølge og vedligehold Uge / månedsstatistik Optimer Søgeord Test nye annoncer WIIFM AIDA
8
Kom I gang med Adwords Opstart af Google Adwords kr. 4.995
Logisk kampagne opbygning Søgeordsanalyse Velskrevne annoncer med CTA Budget Igangsætning Kan overtages Løbende optimering og rapportering afhængig af budget / ambitioner
9
Hvad er SEO? Sikre visning ved søgninger på relevante søgeord
Skubbe konkurrenter ud SYNLIGHED
10
Negative faktorer! Duplicate content
Eksterne links til lav kvalitets sider Ens titler / meta description på mange sider Keyword spamming! Dårlige indgående links, link farms, etc. Cloaking
11
Hvordan optimerer man? Faktorer På siden
Indhold: søgeord, tekster, links (hjælp google) Eksisterende sider Landingssider Teknisk: titler, title tags, html, meta, load hastighed, logisk navn, alder. Ekstern Indgående links
12
Optimering af siden Forudsætning
Kode, load hastighed, logisk navn, ingen iframes, etc. Artikler (nye og eksisterende sider) Title tag, meta description, logisk navn, søgeord i overskrifter, i brød tekst. Søgeord det rigtige antal gange Unikke tekster Interne links på siden (anchor tekst) Hvor mange interne links har siden = popularitet Landingssider Domænenavne Optimer mod dine brugere også – alt med måde!
13
Søgeord? Hvorfor er de vigtige? Hvor finder jeg dem?
Hvad er det? Hvorfor er de vigtige? Hvor finder jeg dem? elever, personale, google keyword tool, google insight for search, søgelog på sitet, adwords Hvornår søger mine kunder på hvad? google insight for search
14
Ekstern optimering Skaf links – google vil gerne være demokratisk!
Fra relevante sider Sider med tilsvarende indhold Sider indenfor branchen som er ”autoriteter” = høj PR Med relevant anchor text Løbende Ikke for mange ad gangen, men løbende! Blogs, fora, linkkataloger, private hjemmesider, leverandører, sociale medier, inviter branche personer til test mod artikel, etc.
15
Værktøjer Yahoo site explorer: tjek dine links
Rank checker: tjek din placering Google keyword tool Google insights Firefox plugins: inform enter, google toolbar Google Links Indekserede sider Find nye sider at få links fra
16
Overvågning og optimering
Top 25 søgeord ugentlig i excel ark Optimer Evaluer hvad virker?
17
Optimer dit site mod actions
Få det makismale ud af øget trafik Øget trafik = øget ROI Handlinger / actions Guide dine besøgende Lav en test: hvordan finder jeg din side, og derefter bestiller mere, eller tilmelder mig?
18
Hvor starter jeg? Find dine søgeord Hvordan ligger siden i dag?
På sitet: gå det kritisk igennem Lav nye sider Optimer / trim Tjek konkurrenter Linkbuild SEO er en løbende proces!
19
Det nye! Ny visning af søgeresultater
Top placeringer vigtigere end før – skifter, naviger med mus Flere resultater fra samme site Produktdetaljer, anmeldelser Links Twitter Facebook Linkkataloger: formindsket værdi De tæller med nu!
20
Det nye! Du straffes for dårlig performance
Load tider, meta, duplicate Ryd op 404 log Webmaster tools Du straffes for dårlig kundeservice
21
Hvad gør jeg ved det? Lav SEO som altid Det virker stadig
Opret FB / Twitter profil Kvalitetsindhold Få ”followers” Følg andre Retweet
22
Hvad gør jeg ved det? Nyt indhold (twitter / facebook) Spændende
Interessant Skal være relevante for andre at share/retweete Kundeanmeldelser Site, eksternt Berige din kode
23
Erfaring fra 2010/11 Optimer siden: titler, meta og tekster, interne links Lav landing pages, og link til dem Ex. cykler.dk/billige-cykler.aspx Evt. Lav om til varegruppe Linkbuild Egne sites Eksterne / konkurrent links
24
Igang med SEO Før du går online (?) Mini analyse 2-4 timer
Når du går online Søgeordsanalyse Optimering af siden Linkbuilding Rapportering Fra kr per måned
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.