Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJohan Møller Redigeret for ca. et år siden
1
FACEBOOK FIRMASIDER & ADS - SØGEMEDIER A/S
2
FACEBOOK PAGES FIRMASIDER PÅ FACEBOOK
3
LinkedInFacebook Social medie barometer* 73 % 23 % 16 % 12 % TwitterInstagram * Antal månedlige brugere
4
Facebook Facebook vinder markant! 73 % Vi elsker Facebook i DK Over 3 millioner aktive Facebook profiler i Danmark. Vi bruger alle platforme Ca 75% af tidsforbruger på Facebook foregår fra mobile Platforme. Mobilen overtager Over 15% bruger KUN smart- phones til at gå på Facebook! Den store tidsrøver En gennemsnitlig Facebook dansker er aktiv på Facebook i ca 1½ time om ugen. Om måneden bruges der i alt ca 23 millioner timer i Danmark på Facebook. Det svarer til knap 33% af det samlede online tidsforbrug i Danmark!
5
Den gennemsnitlige dansker…..er dagligt på facebook..har 215 facebook venner..klikker “Synes godt om” 3 gange hver dag..er fan af 55 firma- sider
6
“Hvorfor er dit firma ikke på Facebook?” Kilde: Ivækst
7
Hvorfor være på Facebook? BEDRE KUNDESERVICE Dine kunder kan let og uformelt komme i kontakt med dig, og du er tilgængelig 24/7 SKAFFER NYE KUNDER Dine loyale og tilfredse kunder bliver dine sociale ambassadører MODERNE MARKEDSFØRING En Facebook side øger kendskabet til din virksomhed, og du er dér, hvor kunderne er!
8
Privatprofil, gruppe eller firmaside? Facebook Insights Tilsvarende Google Analytics, men blot for din firmaside og ikke din hjemmeside. Egne undersider Benyttes til afdelingsinfo, events, nyhedsbrev, jobs, guides, osv... Info om dit firma – også til SEO ”Bedøm” giver mulighed for anmeldelser. “Om os” er info om din virksomhed.
9
Firmaside kategorier
10
En Facebook brugers privatprofil Timeline Newsfeed (din egen side) (startsiden)
11
Googles seriøse konkurrent?
12
Konkurrencer – De 2 typer APP-KONKURRENCER En app-konkurrence kan indsamle data om deltagerne, feks til nyhedbrev, leads, osv… Benyttes typisk af større brands. TIMELINE-KONKURRENCER En timeline-konkurrence vil nå meget bredt ud. Næsten alle konkurrencer i dag er timeline konkurrencer.
13
Timeline konkurrencer FÅ MEST MULIGT UD AF DIN KONKURRENCE VÆLG EN WIN-WIN PRÆMIE, HVIS DET ER MULIGT En præmie behøver ikke at være en omkostning for dig! Vælg en præmie der relaterer til din virksomhed/branche, f.eks.: “Vind en håndværker for en dag” Vi opfordrer kunderne til at like firmasiden, så de holdes opdateret med dine statusopdateringer. KONKURRENCEREGLER Markedsføringsloven OG Facebooks regler skal overholdes! Du må ikke kræve flg for deltagelse: - Deling af konkurrencen - ‘Tag’ en person
14
Vejen til nye kunder går gennem dem du har! AmbassadørerTilbagevendende kunder1. købLikersFremmede Vi skyder typisk her.. Men prøv her!
15
Statusopdateringer STATUSOPDATERINGER DER VIRKER SKRIV TIL DIN MÅLGRUPPE
16
Statusopdateringer
18
Hvorfor har Sannes Maler succes? Billeder Tag gerne billeder af dit arbejde, da status- opdateringer med billeder er mest populære. Begejstring Fortæl stolt om dine produkter og ydelser, og vis at du er med på beatet. Engagement Det kræver kun få minutter af din tid, men du bliver hurtigt grebet af det. Brug Søgemedier aktivt Vi formidler dine budskaber, så de rammer din målgruppe bedst. 1710
19
Statistikdata til optimering 1710
20
De 4 kundetyper på Facebook “Hvor stor en trailer må min Fiat Panda køre med?” “Hvornår på året skal jeg plante mine georginer?” “Tak for en dejlig weekend på jeres campingplads, vi ses næste år!” “Skøn menu og venlig service!” “Jeg synes ikke at de planter ser pæne ud i det bed!” “Hvorfor er i så dyre?” “Det er den dårligste bøf jeg nogensinde har sat tænderne i” “Carporten i har lavet lever slet ikke op til mine forventninger!” SPØRGEJØRGEN SUPERFAN DEBATTØREN SURMULE
21
Bevar altid en god tone! “Jeg kan ikke li’ jer!” “Hvorfor kan du ikke li’ os, og hvordan gør vi dig glad igen?” “Vi kan heller ikke li’ dig!” 1715-20
22
FACEBOOK ADS ANNONCERING PÅ FACEBOOK
23
Facebook Ads – 2 typer annoncer Højreside Ads (Right-hand Ads) Vises når du er inde på din Facebook privatprofil på en alm computer. Vises ikke på smartphones! Newsfeed Ads Vises både på alm computer, men også på smartphones. Kræver Facebook firmaside!
24
Demografisk målretning Du bestemmer selv, hvem du vil ramme! Vi kan målrette dine annoncer ud fra bl.a.: Køn, alder og civilstand Geografi og sprog Interesser, stilling og uddannelse Unik annonceplatform! Med Facebook Ads undgår du at skyde med spredehagl.
25
CTR – Click Through Rate CTR FORMLEN CTR = Klik / visninger Eksempler: 12 klik ud af 100 visninger = CTR på 12% 3 klik ud af 1000 visninger = CTR på 0,3% Andre betegnelser: Klikrate, klikfrekvens, klikprocent
26
Succes med relevant annoncering Bedre målretning øger responsen* I Q3 2012 (ved lanceringen af newsfeed ads) var CTR 0,05% på Facebook Ads, dvs: 1 klik pr 2.000 visninger. Q3 2014 var CTR 0,56% på Facebook Ads. Q3 2015 var CTR 1% på Facebook Ads. * Globalt gennemsnit af alle annonce-typer Kilde: Nanigans - Global Facebook Advertising Benchmark Report Q3 2015
27
Højreside Ads FACTS OM HØJRE SIDE ADS Forvent ca 1 klik pr 1000 visninger (CTR 0,1%) Dine annoncer vises kun på PC, så de mobile brugere ser ikke dine annoncer! MASSIV BRANDING Med Facebook højreside Ads opnår du massiv branding. Du vil opleve en stor mængde visninger, men kun få klik. Klikprisen er forholdsvis høj. Kilde: Nanigans - Global Facebook Advertising Benchmark Report Q2 2014
28
Newsfeed Ads FACTS OM NEWSFEED ADS Du SKAL have en Facebook firmaside for at kunne annoncere i nyhedsstrømmen. Du kan forvente ca 4 klik pr 100 visninger (CTR 4%) Dine annoncer kan vises på både PC og mobil. Klikprisen er typisk kun ca 1/3 af højreside ads! KLIK OG BRANDING Med annoncering i newsfeedet får du væsentlig færre visninger end højreside Ads. Men CTR er langt højere end højreside Ads! Kilde: Nanigans - Global Facebook Advertising Benchmark Report Q2 2014
29
Facebook Ads – Eks 1
30
Facebook Ads – Eks 2
31
Instagram Ads Screendump: Thomas Bigum
32
Instagram Ads via Facebook Facebook Ads vs Instagram Ads = CPC ca 4X så høj på IG
33
Hvordan kommer jeg i gang? 1. VÆLG FACEBOOK PAKKE 2. OPSTART MED FACEBOOK EKSPERT 3. LØBENDE OPFØLGNING OG SPARRING Sammen med din konsulent fra Søgemedier vælger du de Facebook pakker, som passer til din virksomheds behov. Dvs Facebook Ads og/eller firmaside. Du får en grundig introduktion og gennemgang med en Facebook ekspert, og sammen lægger i en plan for jeres firmaside og Ads annoncering. Vi sørger for at der er en konstant vedvarende aktivitet på din Facebook firmaside, og kommer med forslag til forbedringer og nye tiltag på både firmasiden og Ads.
34
TAK FOR NU! SØGEMEDIER A/S – WWW.SGME.DK
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.