Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU."— Præsentationens transcript:

1 Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6
forår 2017 Pillon - KU

2 Opsamling Social kapital Sociale medier Virksomhedens medier
Gruppeopgave Designaspekter Webdesign 16. september 2018 17 TmK 3 - DMTK 3 og 6

3 Hvilke fordele/ulemper har de digitale indfødte på arbejdsmarkedet?
Gruppeopgaver Med udgangspunkt i PEST modellen, analysér de vigtigste politiske, økonomiske, sociokulturelle og teknologiske faktorer der påvirker en selvvalgt virksomhed Kan den brugercentreret 4 C model anvendes på den valgte virksomhed? Forklar. Er mikrosegmentering relevant for den valgte virksomhed? Hvis ja, hvordan? Hvilke fordele/ulemper har de digitale indfødte på arbejdsmarkedet? Opsamling Social kapital Sociale medier Virksomhedens medier Gruppeopgave Designaspekter Webdesign 16. september 2018 17 TmK 3 - DMTK 3 og 6

4 Kommentér de to citater øverst på side 33 The medium is the message The message is who you get it from Forklar begreber ‘social kapital’ Find eksempler på medstuderende der har stor social kapital Hvad motiverer dig til at bruge sociale medier (3.1.2)? Opsamling Social kapital Sociale medier Virksomhedens medier Gruppeopgave Designaspekter Webdesign 17f smk 4 epi

5 Holdets brug af sociale medier: Facebook Instagram Youtube Twitter LinkedIn Pinterest Snapchat … Har du ændret dit udvalg af sociale platforme de sidste tre år? Hvordan? Kommentér eventuelle ændringer indenfor SoMe i de sidste par år. Er overnævnte ændringer relevante for erhvervslivet? Hvor sociale er sociale medier? Opsamling Social kapital Sociale medier Virksomhedens medier Gruppeopgave Designaspekter Webdesign 17f smk 4 epi

6 Sammenlign figur 3.3 med http://gs.statcounter.com/
Opsamling Social kapital Sociale medier Virksomhedens medier Gruppeopgave Designaspekter Webdesign 16. september 2018 17 TmK 3 - DMTK 3 og 6

7 16. september 2018 17 TmK 3 - DMTK 3 og 6

8 Sammenlign figur 3. 3 med http://gs. statcounter
Sammenlign figur 3.3 med Hvilke informationer på er relevante for din virksomhed? Har du ændret dit udvalg af sociale platforme de sidste tre år? Hvordan? Kommentér eventuelle ændringer på din vigtigste platform i de sidst par år. Er overnævnte ændringer relevante for erhvervslivet? Opsamling Social kapital Sociale medier Virksomhedens medier Gruppeopgave Designaspekter Webdesign 16. september 2018 17 TmK 3 - DMTK 3 og 6

9 17f smk 4 epi

10 17f smk 4 epi

11 Gruppeopgave kapitel 3 Eksemplificér hvordan jeres virksomhed kan tiltrække og fastholde målgruppen ved udnyttelsen af forskellige motivationer til at være på sociale medier. Lav en prioriteret liste over din virksomheds betalte, ejede og fortjente medier. Findes der blogs virksomheden samarbejder eller bør samarbejde med? Hvordan? Bør virksomheden selv iværksætte en blog, og i så fald indenfor hvilke rammer? Opsamling Social kapital Sociale medier Virksomhedens medier Gruppeopgave Designaspekter Webdesign 16. september 2018 17 TmK 3 - DMTK 3 og 6

12 Forklar de tre designaspekter ved hjælp af et selvvalgt objekt
Opsamling Social kapital Sociale medier Virksomhedens medier Gruppeopgave Designaspekter Webdesign 17f smk 4 epi

13 Forklar de tre designaspekter ved hjælp af et selvvalgt objekt
Hvad adskiller designanalysen fra webdesignanalysen? Opsamling Social kapital Sociale medier Virksomhedens medier Gruppeopgave Designaspekter Webdesign 17f smk 4 epi

14 Forklar de tre designaspekter ved hjælp af et selvvalgt objekt
Hvad adskiller designanalysen fra webdesignanalysen? Forklar begrebet usability Opsamling Social kapital Sociale medier Virksomhedens medier Gruppeopgave Designaspekter Webdesign 17f smk 4 epi

15 Sammenlign jeres virksomheds og en konkurrents website.
Gruppeopgaver kap 6 Analysér designaspekterne for nogle af virksomhedens vigtigste produkter/ydelser Hvor konsistent er æstetikken og symbolværdien indenfor sortimentet/ydelserne? Analysér jeres website, herunder webdesignaspekter, usability og hub-funktion Sammenlign jeres virksomheds og en konkurrents website. Skitsér et webdesignbrief til en ekstern webdesigner. Opsamling Social kapital Sociale medier Virksomhedens medier Gruppeopgave Designaspekter Webdesign 16. september 2018 17 TmK 3 - DMTK 3 og 6


Download ppt "Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google