13. Juni, Idrættens Hus, Brøndby

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status for de lokale uddannelsesudvalgs rolle efter lovforslag om VEU-centre på Konference for Lokale Uddannelsesudvalg og repræsentanter fra udbydere.
Advertisements

Bekendtgørelse om samarbejde om sikkerhed og sundhed
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
LAG Struer Generalforsamling 29. april Program •Afholdelse af årlig generalforsamling •Afholdelse af ekstraordinær generalforsamling.
Udvikling af dommerstrukturen i Dansk Hockey Union Alignment med FIH Umpiring Boost Programme Annemarie Haahr Kristensen og Henrik Ehlers efterår.
Side 1 Generalforsamling Grenaa & Anholt Vandforsyning 25. marts 2010.
Sønderjydsk Fodbolddommerklub Strategi 2009 – 2011.
Marts 2010 Dansk Karate Forbund Dommerprogram 2010 KATA & KUMITE.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
December 2011 Dansk Karate Forbund Dommerprogram 2012 KATA & KUMITE.
Historie •Sejlklubbens formand nævner behov for bedre faciliteter i sin beretning på efterårsgeneralforsamling, 2002 •Generalforsamlingen er positivt stemt,
FBUs visionsplan 2015.
Visioner og strategier for Mariagerfjord Idrætsråd ??
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
SAMARBEJDE OG MEDINDFLYDELSE. Overordnede bestemmelser Ledelse og medarbejdere skal i samarbejde føre de af kommunalbestyrelsen fastsatte mål ud i livet.
Dagsorden Velkomst og baggrund Målet med dagen
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
1 PRINCIPPER Organisationsstrukturen bygger på en klar adskillelse af Vision, strategi, udvikling, politik og den daglige drift Der foreligger beskrivelser.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
4. Det kommunale valgår –Nyvalg til handicaprådet, LBR og klagerådet –Valgkampen generelt –Andet.
GENERALFORSAMLING 2011.
NatPHD Generalforsamling 2010 Ph.d.-foreningen ved Naturvidenskabeligt Fakultet.
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Statsautoriseret revisor Ove Frederiksen
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent 2.Godkendelse af dagsorden 3.Bestyrelsens beretning om.
VISION HVAD vil vi stræbe efter: HVORDAN når vi frem: HVILKE ‘områder er relevante: Oprettelser af projektorganisation – de overordnede rammer STRATEGI.
Skolebestyrelsen Forælder specialklasse Medarbejder Elev Leder Ekstern repræsentant?
Vision 2020 En 5 års plan for arbejdet i Dansk Orienteringsforbund Planen justeres ved årligt strategi seminar i august. Vision 2020 skal godkendes på.
Skanderborg Kommune Valgmøde 3. marts 2014 Baggrundsviden for at kunne varetage skolebestyrelsesarbejdet.
Landsbyudvalg Bidrager til at igangsætte og understøtte udviklingstiltag i Skive Kommunes landsbyer og landområder - med fokus på, at der sker en udvikling.
Grupperådsmøde 2015 Rødovrespejderne
Hvad skal vi tænke igennem og beslutte ? Strategi for Højbjerg Badmintonklub frem mod 2010 Opgave.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Repræsentantskabsmøde Idrættens Samråd Program for aftenens repræsentantskabsmøde Velkomst IS beretning for året der er gået Debat om beretningen.
Præcisering Oplægget baserer sig på den indstilling, der er på vej til byrådets behandling Indstillingen har været i høring i perioden 20/ /1-14.
Seminar 6 – Arbejdsmiljøledelse
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Handicapråd i Ballerup Kommune - af Servicedirektør Ole Nielsen
{ Bestyrelseskursus Marts 2015 Bestyrelsens opgaver og ansvar.
Vedtægter for GOLDWING CLUB DENMARK §1:Formål. §2:Optagelse, udmeldelse og eksklusion §3:Kontingent. §4:Generalforsamling. §5:Bestyrelsen. §6:Tegningsregler.
Processen Juni 2015 Præsentation for LokalunionerPræsentation på Årsmødet April 2015 Præsentation for Team Danmark Marts 2015 Høringsproces i relevante.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Beskrivelse af strategisk projekt: Prioriteret forskningsportefølje Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
Dansk Rugby Unions Udviklingsplan Kerneværdier Passion Rugbyfolk har en enorm begejstring for sporten. Rugby genererer spænding, engagement,
Grundejerforeningen N. P. Danmarksvej og Birkevænget Velkommen til ekstraordinær generalforsamling mandag d. 14 marts 2016 Kl Valg af dirigent.
Regional udvikling (1) Regionsrådet skal varetage nedennævnte regionale udviklingsopgaver: a) Udarbejde regionale udviklingsplaner og varetage opgaver.
Rammeaftale om samarbejde og medindflydelse. Formål: …at styrke medarbejdernes interesse for effektivitet i kommunens forvaltning og i dennes institutioner.
LUU konference d. 20. oktober 2009 Oplæg v. Gitte Vind, formand for EPOS Samarbejdet mellem EPOS og de lokale uddannelsesudvalg.
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
SportHouse –  TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER xx MÅL Februar 2014 Bestyrelsens.
Generalforsamling i IDA IT Onsdag 26. marts 2014, kl i IDA, København.
Københavns Kogræsserlaug
Evaluering.
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
FLAG Nord. FLAG Nord Generalforsamling 22. marts 2016.
DHF´s formål Stærke medlemsbaserede organisationer af mennesker med handicap, hvor kvindelige såvel som mandlige medlemmer har en reel mulighed for deltagelse.
Overordnede bestemmelser
Strategi 2015 Svømmekonference 2012.
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Principerklæring for DBU Bredde - til vedtagelse på års-/delegeret-/repræsentantskabsmøder 2018 FLU indgik i 2015 en ny breddeaftale med DBU for perioden.
Velkommen til generalforsamling 2. marts 2018 !
UDVIKLINGSPLAN FOR GORM
Få mere at vide - LYT - SPØRG
Afdelingsmøde den Der kan ikke træffes beslutninger under eventuelt! 1
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

13. Juni, Idrættens Hus, Brøndby DBTU årsmøde 2015

Dagsorden Valg af dirigent og kontrol af bemyndigelse. Valg af to referenter. Formanden aflægger beretning til godkendelse. Herefter aflægger udvalgene beretninger til godkendelse. Bestyrelsen fremlægger det reviderede årsregnskab til godkendelse, redegør for unionens økonomi og forelægger det af bestyrelsen godkendte budget for det kommende regnskabsår. Fastsættelse af kontingent til DBTU. Behandling af indkomne lovforslag. Valg af medlemmer og suppleant til Bestyrelsen jf. § 20. Valg af 1 medlem, samt hvert 3. år valg af 1 suppleant til Appeludvalget jf. § 23. Valg af formand og/eller medlemmer til de i § 11 anførte udvalg jf. § 24. Valg af revisor. Valg af en kritisk revisor og 1 suppleant. Eventuelt.

Dagsorden Valg af dirigent og kontrol af bemyndigelse. Valg af to referenter. Formanden aflægger beretning til godkendelse. Herefter aflægger udvalgene beretninger til godkendelse. Bestyrelsen fremlægger det reviderede årsregnskab til godkendelse, redegør for unionens økonomi og forelægger det af bestyrelsen godkendte budget for det kommende regnskabsår. Fastsættelse af kontingent til DBTU. Behandling af indkomne lovforslag. Valg af medlemmer og suppleant til Bestyrelsen jf. § 20. Valg af 1 medlem, samt hvert 3. år valg af 1 suppleant til Appeludvalget jf. § 23. Valg af formand og/eller medlemmer til de i § 11 anførte udvalg jf. § 24. Valg af revisor. Valg af en kritisk revisor og 1 suppleant. Eventuelt.

Mission Hvorfor er DBTU her og hvad er DBTU’s eksistensberettigelse I tæt samarbejde med lokalunioner, klubber og medlemmer giver vi alle lyst til og mulighed for at spille bordtennis i Danmark.   ”DBTU - medleverandør af gode bordtennisoplevelser!”

Visioner Hvad vil DBTU være kendt for i fremtiden – hvilken ønsketilstand kan DBTU med fokuserede anstrengelser bringe sig frem til i løbet af en giver tidsperiode Udbredelse: Stoppe medlemstilbagegang: Ved udgangen af 2020 skal vi have 10.000 medlemmer heraf minimum 1.500 kvinder og minimum 5.000 i aldersgruppen 0-18 år. Ved udgangen af 2020 har vi 300 klubber á min. 10 medlemmer, og vi har minimum en klub i hver kommune med aktiviteter for børn og unge (under 18 år). Klubber med ungdomsafdeling har træner/e, som har gennemført eller er i gang med DBTU’s træneruddannelse/r. (Turnerings-, bredde- og uddannelsesaktiviteterne er blandt de central elementer her).

Visioner Hvad vil DBTU være kendt for i fremtiden – hvilken ønsketilstand kan DBTU med fokuserede anstrengelser bringe sig frem til i løbet af en giver tidsperiode Elite: Vi vinder minimum én international medalje hvert år (EM, VM, OL eller Top 12/16) for ungdom/seniorer/veteraner. Vi har et herre landshold, der er i top 8 i Europa og top 16 i verden. Og vi har et dame landshold, der er i top 16 i Europa. Vi har brede og talentfulde ungdomselite truppe, der hvert år sikrer top 8 placeringer for drenge og herre junior, og for pigerne og dame junior etablerer sig i A-gruppen. Vi har et tilstrækkeligt antal veluddannede dommere til at dække behovet nationalt samt deltage internationalt.

Visioner Hvad vil DBTU være kendt for i fremtiden – hvilken ønsketilstand kan DBTU med fokuserede anstrengelser bringe sig frem til i løbet af en giver tidsperiode Demokrati: Alle udvalg er demokratisk valgte og fyldt helt op senest ved årsmødet 2016. Ved årsmøderne deltager senest i 2020 100 personer. Vi har en attraktiv hjemmeside, hvor referater, beslutninger, resultater m.m. er let tilgængelige.

Visioner Hvad vil DBTU være kendt for i fremtiden – hvilken ønsketilstand kan DBTU med fokuserede anstrengelser bringe sig frem til i løbet af en giver tidsperiode Politisk: Vi ønsker at være et aktivt og respekteret medlem af DIF og indgå i relevante og forpligtigende samarbejder med andre organisationer. Vi arbejder for indflydelse og gerne repræsentation i de internationale bordtennis organisationer for at fremme danske og internationale interesser.

Prioritering og ressourcer: Det videre forløb Frem til 21. august arbejder udvalg, lokalunioner og ansatte med indspil til: Mål og Strategier: Hvilke mål skal vi opnå for at realisere visionen/visionerne? Hvad skal DBTU sætte i værk for at opnå de opstillede mål inden for de områder, der er omfattet af visionerne? Lørdag d. 22. august: Seminar i Odense med udvalg, lokalunioner og ansatte. Herefter samler bestyrelsen op og arbejder med: Prioritering og ressourcer: DBTUs bestyrelse prioriterer i løbet af efteråret mål og strategier i dialog med relevante aktører og fastlægger ressourcer Resultater kommunikeres i første kvartal 2016 Årsmødet 2016: Opfølgning på fremdrift og resultater.

Dagsorden Valg af dirigent og kontrol af bemyndigelse. Valg af to referenter. Formanden aflægger beretning til godkendelse. Herefter aflægger udvalgene beretninger til godkendelse. Bestyrelsen fremlægger det reviderede årsregnskab til godkendelse, redegør for unionens økonomi og forelægger det af bestyrelsen godkendte budget for det kommende regnskabsår. Fastsættelse af kontingent til DBTU. Behandling af indkomne lovforslag. Valg af medlemmer og suppleant til Bestyrelsen jf. § 20. Valg af 1 medlem, samt hvert 3. år valg af 1 suppleant til Appeludvalget jf. § 23. Valg af formand og/eller medlemmer til de i § 11 anførte udvalg jf. § 24. Valg af revisor. Valg af en kritisk revisor og 1 suppleant. Eventuelt.

Præsentation af DBTUs talentstrategi  

Processen Efterår 2014 Dialogmøder om talentarbejdet med LU Åbent dialogmøde om talentarbejdet Januar/februar 2015 2 workshops (kl. 10-16) – udarbejdelse af talentpolitik og strategi Marts 2015 Høringsproces i relevante udvalg Godkendelse i bestyrelsen April 2015 Præsentation for Team Danmark Juni 2015 Præsentation for Lokalunioner Præsentation på Årsmødet En af de afgørende ting i talent- og eliteudvalgets arbejde er åbenhed og dialog. Derfor har vi i efteråret 2014 afholdt en række dialogmøder. Her har der været mulighed for at komme med stort og småt. Disse input er grundlaget for vores arbejde. Det er både i talentstrategien, men også i udvalgets daglige arbejde. Vi vil fortsætte med faste møder i forhold til lokalunionerne. I udarbejdelse af talentstrategien har vi brugt to møder á 6 timer, hvor vi har udarbejdet talentpolitik og –strategi. Herudover har det været muligt at kommentere det færdige udkast. Vi vil nu præsentere strategien for relevante udvalg, den skal godkendes i bestyrelsen, præsenteres for Team Danmark, for LU og på årsmødet. Den har et 5 årigt perspektiv og vil blive opdateret en gang om året, hvor vi evaluere. Vi vil løbende fortælle historier om, hvordan det går med udrulningen. Deltagere i processen: medlemmer af talent- og eliteudvalget, ungdomsansvarlig, trænere, sportschefer og ledere fra forskellige klubber, repræsentanter fra lokalunionernes spilleudvalg. I processen er anvendt input fra dialogmøderne samt materialer fra BAT og Team Danmark.

Vision for talentarbejdet i DBTU ”Via flere gode træningsmiljøer udvikler vi spillere, der er attraktive for anerkendte internationale træningsmiljøer”. I talentstrategien er det miljøet, der er omdrejningspunktet. Det handler om de langsigtede mål, hvor de kortsigtede milepæle giver os et fingerpeg om vi er på rette vej. Det betyder også, at det ikke handler om kortsigtede mål og fokus på resultater. Det handler om at udvikle nogle blivende og attraktive miljøer, som kontinuerligt udvikler talenter. Overliggeren/målstokken er internationalt. Det er ikke nok bare at det hele sker et steder. Der være flere muligheder. Visionen er det vi hele tiden sigter imod og arbejder for at komme tættere på.

Målgrupper for DBTUs talentarbejde 9-13 år – talentrekruttering – samarbejde mellem klub, lokalunioner og forbund. Det forventes, at udøveren i denne gruppe træner min. 3 gange om ugen – alt træning behøves ikke at være bordtennisrelateret. Udøverne skal deltage i min. 4 lejre pr. sæson i lokalunions regi. 14-17 år – talent – forbundets ansvar. Det forventes, at udøveren træner dagligt fra mandag til fredag min. 2 timer pr. gang. Udøveren skal efterleve sin individuelle trænings- og udviklingsplan. Udøverne skal deltage på alle lejre i forbundsregi Det er en forudsætning, at klubtræneren deltager aktivt i talentudviklingen. 18-21 år – ungsenior – klub- og forbundsansvar. Det forventes, at udøveren træner 8 gange fra mandag til fredag min. 2 timer pr. gang. Spillerne skal have internationalt niveau. Udøveren skal efterleve sin individuelle trænings- og udviklingsplan. Talentarbejdet har fokus på udøvernes træningsmiljø.

Temaer i DBTUs talentstrategi Sportslige mål og handlinger på kort (1-2 år) og lang sigt (3-5 år) Organisatoriske mål og handlinger på kort (1-2 år) og lang sigt (3-5 år) Økonomi – flerårigt budget for realisering af talentstrategien Samarbejdsrelationer – klubber, LU, forældre, kommuner uddannelsesinstitutioner m.v. Kommunikation – intern og ekstern Krav og forventninger til hinanden Handlingsplan Strategien har 6 hovedområder (herunder konkrete målbare sportslige og organisatoriske målsætning samt budget for realisering af den sportslige strategi) og en handlingsplan med konkrete handlinger.

Eksempler på mål og handlinger 2015 Alle spillere (14-17 år) efterlever principperne i BAT omkring fysisk træning og træningsmængde - Handlingsplan for DBTU samarbejde med elitekommunerne/kommuner - Workshop om det gode talentmiljø i forbindelse med lejre - 7 lejre årligt – 2-3 lejre, hvor målet er, at alle trænere deltager. - Dialog med klubber om udvikling af flere lokale træningsmiljøer 2016 - Herre-junior: 3 spillere i top 100 (ETTU) heraf 1 i top 25 - Min 3 klubtrænere har deltaget som coach ved internationale stævner på vegne af DBTU pr. sæson - Der er etableret mindst 5 lokale træningsmiljøer på Sjælland, 1 på Fyn og 4 i Jylland - Målgruppen består af 10-15 pigespillere (14-17 år) 2017 - 5 klubber har en talentstrategi - Disciplinanalyse - Min. 2 ungseniorer er tilknyttet et internationalt træningsmiljø - Alle ansvarlige trænere opfylder de kompetencemæssige krav, der stilles til trænermålgruppen – kravet er K3-niveau (ca. 40 timer) - 60-75 drenge (9-13 år) deltager i min. 4 lejre om året 2018 - Bordtennis skal være satsnings- eller lokalprioriteret idræt i min. 7 elitekommuner - Afdække muligheder for at indgå aftale om ophold i udenlandske klubber – evalueres hvert år - 10 klubber har en talentstrategi - Herre-junior: 5 spillere i top100, heraf 2 i top50 og 1 i top20 2019 - Deltagelse ved min. 2 Junior VM single/hold i perioden frem til dec. 2019 - Fælles lejre med andre lande – en del af spillernes sæsonplan – arbejde på at have faste samarbejdspartnere - Dame-junior: Deltagelse i A-gruppen ved EM - 2 damespillere (ungsenior) i top 400 ITTF-WR - 2 herrespillere (ungsenior) i top 200 ITTF-WR

TalentHUSET - Det bærende element Helhed Fokus på hele miljøet – ikke kun individet, sammenhængende og stærk kultur, erklærede og faktiske værdier, mulighed for at forfølge sine sportslige ambitioner og gennemføre en ungdomsuddannelse, udvikling af de sociale og menneskelige kompetencer. Udvikling Fokus på talenternes langsigtede sportslige udvikling frem for de kortsigtede resultater, talenterne får kontinuerligt øget ansvar for egen udvikling og sportskarriere, talenter og trænere får anerkendelse for talenternes tilegnelse af nye færdigheder snarere end for talenternes sportslige resultater i en tidlig alder, identifikation af talenterne sker på baggrund af flere faktorer. Samarbejde Alle relevante interessenter, der har betydning for talenternes udvikling, trivsel, videndeler og samarbejder for at skabe de bedst mulige rammer for det enkelte talent, talenterne har medansvar for at skabe gode samarbejdsrelationer, beslutninger sker på baggrund af, hvad der er optimalt for talenternes personlige og sportslige udvikling frem for andre aktørers interesser, der er åbenhed for samarbejde med andre træningsmiljøer. Engagement Alle aktører omkring talenterne udviser engagement og oprigtig interesse for talenterne, trænerne fokuserer på udvikling af talenternes personlige, sociale og sportslige kompetencer, træneren engagerer sig i sin egen udvikling og uddanner og dygtiggøre sig specifikt i forhold til at arbejde med og udvikle unge talenter. Trivsel Træningsmiljøet er udfordrende, målrettet og seriøst og samtidigt præget af glæde, der er fokus på styrke og udvikle de sociale relationer mellem alle relevante aktører træningsmiljøet, talenterne lærer at mestre den med- og modgang de oplever i deres sportskarriere. Og særligt at talenterne klædes på af trænere og ledere til at håndtere overgangen fra ungdom (talent) til senior (elite) – en fase der kan være særligt udviklende. Et af de bærende elementer i talentstrategien er TalentHUSET, som Team Danmark arbejder med. DBTUs talentstrategi indeholder alle elementerne. Giv evt. eksempler på de enkelte uden at gå for dybt i detalejerne.

Talent- og eliteudvalg Ansvar og kompetence Team Danmark Bestyrelsen Elite- koordinator Senior-ansvarlig Talent- og eliteudvalg Pige/dame ansvarlig Kontaktpersonen i bestyrelsen er ansvarlig for talentpolitikken. Elitekoordinatoren er ansvarlig for implementering af talentstrategien. Talent- og Eliteudvalget følger løbende op på implementeringen af talentstrategien. Det skal fx afklares hvem elitekoordinatoren refererer til i hverdagen og hvilket ansvar og kompetence talent- og eliteudvalget har. Det skal fremgå af det kommissorium, som talent- og eliteudvalget lægger op til skal revideres. Udvalget anbefaler at elitekoordinatoren refererer til udvalgets formand, bestyrelsen ansætter og afskediger efter indstilling fra udvalget. Udvalget bør være budgetansvarlig, budgettet skal godkendes i bestyrelsen. Elitekoordinatoren, senioransvarlig og pige/dameansvarlig skal have en jobbeskrivelse, hvor det tydeliggøres hvilket ansvar og kompetence, som den enkelte har. Det skal tydeliggøres, hvor man fx som forældre henvender sig med en klage – er det i bestyrelsen, udvalget eller hos den ansatte. LU – kontakt-person LU – kontakt-person LU – kontakt-person

Talentstrategiens grundpiller Etablering af lokale træningsmiljøer, som kan understøtte målgruppens udvikling. Bredere fundament – senere selektering (senere ind i forbundsregi) Klubber og lokalunioner spiller en afgørende rolle. Kompetenceudvikling af trænere. Organisationsudvikling af klubbestyrelser. Trænings-, uddannelses- og udviklingsplan samt målsætninger for spillerne.

Kritiske succesfaktorer Samarbejde på alle niveauer i bordtennis Danmark. Klar ansvars- og kompetencefordeling. Opbakning til lejre.

Talentstrategien i drift Årlige statusmøder med LU og relevante klubber(status og evaluering). Kvartalstatus i talent- og eliteudvalget – efterfulgt af nyhedsmail/nyhedsbrev. Systematisk opfølgning og evaluering på lejre. Artikelserie om hvilke miljøer, der udvikler talenter.

Mål og handlinger i talentstrategien

Mål og handlinger i talentstrategien Alle spillere (14-17 år) efterlever principperne i BAT omkring fysisk træning og træningsmængde Vi arbejder efter kravene på turneringstrappen og den er synliggjort Revision af koncept for top 12 og DM Høringsperiode omkring talentstrategien i relevante udvalg Møde med uddannelsesudvalget omkring træneruddannelse Revision af eliteudvalgets kommissorium Kalender for lejre Udvikle et trænerkursus (i samarbejde med uddannelsesudvalget) for ungdoms-spillere med fokus på pædagogik Elitekoordinatoren har en jobbeskrivelse, hvor krav til kompetencer er beskrevet Pige- og dameansvarlig har en jobbeskrivelse, hvor krav til kompetencer er beskrevet Definition af hvad et lokalt og regionalt talentmiljø er i forhold til de forskellige målgrupper Præsentere talentstrategi for Team Danmark Hver 3. måned gøres status på talentstrategien. Oplæg til hvordan vi træner (til brug for forventningsafstemning). Oplægget godkendes i lokalunionerne Oplæg til om vi har den rigtige turnerings- og stævnestruktur – GP stævner Løbende, systematisk opfølgning på LU-lejre Etablering af database med navne og kontaktinformationer til personer med ansvarlige for talentudvikling i relevante klubber og lokalunioner Overordnet skabelon for individuelle træningsplan (som et værktøj til alle spillere/trænere) Info på DBTU-hjemmeside omkring talentpolitik og -strategi, samarbejde med LU Møde med lokalunioner omkring talentstrategien

Mål og handlinger i talentstrategien Handlinger 2015 (fortsat) Fokus på trænings- og konkurrencedeltagelse i lokalområdet (landsdel) Årsplan for talent- og eliteudvalget Handlingsplan for hvordan DBTU kan samarbejde med Elitekommunerne/kommuner Tilknytning af vejleder, som kan rådgive spillere omkring, hvilke muligheder der er for fx fysisk træning, træningssamarbejde m.v. – skal være tilknyttet i lokalunionsregi – en del af ESAA Understøtte spillere med dansk base – det skal indarbejdes i deres trænings- uddannelses- og udviklingsplan samt målsætninger for alle spillere – spiller og klubtræner er ansvarlig – klubtræner deltager i workshop i forbindelse med lejre Afstemme krav og forventninger – økonomisk støtte afhænger bl.a. af Team Danmark Støtte I forbindelse med turneringstrappen synliggøres hvilke turneringer, der anbefales Workshop omkring hvad der skaber det gode talentmiljø i forbindelse med lejre Fælles lejre med andre lande – en del af spillernes sæsonplan – arbejde på at have faste samarbejdspartnere 7 lejre årligt – 2-3 lejre, hvor målet er, at alle trænere deltager. Udarbejde koncept for opfølgning på LU-lejre Forretningsorden for talent- og eliteudvalgets arbejde Afdække muligheder for screening - Mulighed for at tilvejebringe tilskud til screening fra DBTU undersøges Klubtrænere skal kontaktes direkte med opfordring til at deltage i relevante træneruddannelser Udarbejdelse af budget for årene 2016 og 2017. De større poster som stævne- og mesterskabsdeltagelse samt lejre vil blive splittet mere op Talent- og eliteudvalget udarbejder retningslinjer for forældrerollen i forbindelse med talentarbejdet Talent- og Eliteudvalget udarbejder krav og forventninger til U-landsholdsspillerne Workshop: trænings- og sæsonplan – ud fra skabelon Løbende, systematisk opfølgning på LU-lejre Afdække muligheder for at indgå aftale om ophold i udenlandske klubber – evalueres hvert år Artikelserie om hvilke miljøer, der udvikler talenter – 2-3 stk. i løbet af 2015 Afholde 2-3 årlige sociale arrangementer Kost og ernæringskursus Undersøge om DIFO (Dansk Idrætspsykologisk Forum) er interesseret i at indgå i arbejdet om det mentale i forbindelse med en træningslejr Dialog med klubber om udvikling af flere lokale træningsmiljøer, som kan understøtte målgruppens udvikling Afdække hvordan talentudviklingen foregår i Frankrig, hvad gør de i Tyskland, hvordan sikrer svenskerne fødekæden af dygtige trænere

Mål og handlinger i talentstrategien 10 spillere (9-13 år) er klasse 1 spillere på Bordtennisportalens ratingliste Herre-junior: 3 spillere i top 100 (ETTU) heraf 1 i top 25 Dame-junior: Deltagelse i EM Målgruppen består af 20-25 drengespillere (14-17 år) Målgruppen består af 10-15 pigespillere (14-17 år) 60-75 drenge (9-13 år), der aktivt deltager i min. 4 lejre om året 25-30 piger (9-13 år), der aktivt deltager i min. 4 lejre om året Udarbejdelse af subelitestrategi Kalender for lejre Revision af talentstrategien med fokus på de langsigtede målsætninger Mindst 3 klubtrænere har deltaget som coach ved internationale stævner på vegne af DBTU pr. sæson Mindst 6 klubtrænere har deltaget i træningen i elitecentret eller DBTU-lejre Status og evaluering på talentstrategien Møde med LU omkring talentstrategien – herunder vurdering status på struktur (mål) og åbenhed/samt gennemsigtighed (mål) Afklare krav om screening Uddannelsesplan for klubtrænerne Fælles lejre med andre lande – en del af spillernes sæsonplan – arbejde på at have faste samarbejdspartnere Der er etableret mindst 5 lokale træningsmiljøer på Sjælland, 1 på Fyn og 4 i Jylland Afdække muligheder for at indgå aftale om ophold i udenlandske klubber – evalueres hvert år Ungdomsansvarlig besøger lokale træningsmiljøer 1-2 gange årligt Senioransvarlig besøger (relevante) lokale træningsmiljøer 1 gang årligt

Mål og handlinger i talentstrategien 60-75 drenge (9-13 år) deltager i min. 4 lejre om året 25-30 piger (9-13 år) deltager aktivt i min. 4 lejre om året 10 spillere (9-13 år) i klasse 1 på Bordtennispor-talens ratingliste 3 herre junior i top 100 (ETTU) heraf 1 i top 25 Dame-junior: Deltagelse i EM Målgruppen består af 20-25 drengespillere (14-17 år) Målgruppen består af 10-15 pigespillere (14-17 år) Min. 2 ungsenior er tilknyttet et internationalt træningsmiljø 2 herres ungsenior i top 300 ITTF-WR Velfungerende struktur på talent- og eliteområdet Åbenhed og gennemsigtighed i talent- og elitearbejdet 5 klubber har en talentstrategi Handlinger 2017 Disciplinanalyse Kalender for lejre Status og evaluering på talentstrategien Alle ansvarlige trænere opfylder de kompetencemæssige krav der stilles til at træner målgruppen – kravet er K3-niveau (ca. 40 timer) Fælles lejre med andre lande – en del af spillernes sæsonplan – arbejde på at have faste samarbejdspartnere Ungdomsansvarlig har en jobbeskrivelse, hvor krav til kompetencer er beskrevet – revision Afdække muligheder for at indgå aftale om ophold i udenlandske klubber – evalueres hvert år

Mål og handlinger i talentstrategien 15 spillere (9-13 år) er klasse 1 spillere på ratinglisten på Bordtennisportalen Herre-junior: 5 spillere i top 100 heraf 2 i top 50 og 1 i top 20 (ETTIU 10 klubber har en talentstrategi Bordtennis skal være satsnings- eller lokalprioriteret idræt i min. 7 elitekommuner Kalender for lejre Status og evaluering på talentstrategien Fælles lejre med andre lande – en del af spillernes sæsonplan – arbejde på at have faste samarbejdspartnere Afdække muligheder for at indgå aftale om ophold i udenlandske klubber – evalueres hvert år

Mål og handlinger i talentstrategien Dame-junior: Deltagelse i A-gruppen ved EM Dame-junior: 3 spillere i top 150 (ETTU) Deltagelse ved min. 2 Junior VM single/hold i perioden (frem til december 2019) Min. 6 spillere (heraf 2 piger) (ungsenior) er tilknyttet et internationalt træningsmiljø 2 herrespillere (ungsenior) i top 200 ITTF-WR 2 damespillere (ungsenior) i top 400 ITTF-WR 5 damespillere (ungsenior) i målgruppen 8 herrespillere (ungsenior) i målgruppen Kalender for lejre Status og evaluering på talentstrategien Fælles lejre med andre lande – en del af spillernes sæsonplan – arbejde på at have faste samarbejdspartnere

Dagsorden Valg af dirigent og kontrol af bemyndigelse. Valg af to referenter. Formanden aflægger beretning til godkendelse. Herefter aflægger udvalgene beretninger til godkendelse. Bestyrelsen fremlægger det reviderede årsregnskab til godkendelse, redegør for unionens økonomi og forelægger det af bestyrelsen godkendte budget for det kommende regnskabsår. Fastsættelse af kontingent til DBTU. Behandling af indkomne lovforslag. Valg af medlemmer og suppleant til Bestyrelsen jf. § 20. Valg af 1 medlem, samt hvert 3. år valg af 1 suppleant til Appeludvalget jf. § 23. Valg af formand og/eller medlemmer til de i § 11 anførte udvalg jf. § 24. Valg af revisor. Valg af en kritisk revisor og 1 suppleant. Eventuelt.

Årsregnskab 1. jan. – 31. dec. 2014 Resultatopgørelse - indtægter

Årsregnskab 1. jan. – 31. dec. 2014 Resultatopgørelse – omkostninger (fortsættes)

Årsregnskab 1. jan. – 31. dec. 2014 Resultatopgørelse – omkostninger (fortsat)

Årsregnskab 1. jan. – 31. dec. 2014 Balance - aktiver

Årsregnskab 1. jan. – 31. dec. 2014 Balance - passiver

Årsregnskab 1. jan. – 31. dec. 2014 Konklusion Årsregnskabet for 2014 viser et underskud på DKK 452.971 i stedet for det på årsmødet 2014 præsenterede forventede budgetoverskud DKK 89.000. Underskuddet kommer primært fra Licens- og eliteindtægter (manglende korrektion af indtægter fra 6-nations) samt administrations-, elite- og bestyrelsesomkostninger (forlængelse og fastansættelse af webmaster/turneringsadministrator samt opsigelse af DBTU’s direktør, hvor lønudgifter jf. gældende regnskabspraksis er udgiftsført i regnskabet for 2014). Eliteomkostninger er overskrevet grundet manglende budgettering af tilskud til talentcentre samt deltagelse i og forberedelse til Junior VM. Bestyrelsesomkostningerne er primært overskredet grundet bestyrelsens spredte geografiske sammensætning og deraf følgende højere transportomkostninger til mødedeltagelse

Årsregnskab 1. jan. – 31. dec. 2014 Konklusion DBTU’s kapitalkonto udgør DKK 1.580.157 heraf er DKK 1.200.000 en arv. Bestyrelsens konklusion Resultatet for 2014 er ikke tilfredsstillende. Målet med de budgetter der præsenteres efterfølgende er en genopbygning af egenkapitalen til et rimeligt niveau (DKK 500.000) Uafhængige revisorers påtegning (Ernst & Young): Årsregnskabet er udarbejdet i overensstemmelse med Kulturministeriets bekendtgørelse nr. 1701 af 21. december 2010, kap. 4 og 6 Årsregnskabet giver et retvisende billede af unionens finansielle stilling pr. 31. dec. 2014 og det finansielle resultat for 1. jan. - 31. dec. 2014 Der er etableret forretningsgange og interne kontroller, der understøtter, at dispositioner omfattet af årsregnskabet, er i overensstemmelse med love og andre forskrifter samt med indgåede aftaler og sædvanlig praksis En samlet bestyrelsen indstiller rapporten til godkendelse på årsmødet

Budgetter 2015 og 2016 Indtægter

Budgetter 2015 og 2016 Fællesomkostninger

Budgetter 2015 og 2016 Omkostninger udvalg

Dagsorden Valg af dirigent og kontrol af bemyndigelse. Valg af to referenter. Formanden aflægger beretning til godkendelse. Herefter aflægger udvalgene beretninger til godkendelse. Bestyrelsen fremlægger det reviderede årsregnskab til godkendelse, redegør for unionens økonomi og forelægger det af bestyrelsen godkendte budget for det kommende regnskabsår. Fastsættelse af kontingent til DBTU. Behandling af indkomne lovforslag. Valg af medlemmer og suppleant til Bestyrelsen jf. § 20. Valg af 1 medlem, samt hvert 3. år valg af 1 suppleant til Appeludvalget jf. § 23. Valg af formand og/eller medlemmer til de i § 11 anførte udvalg jf. § 24. Valg af revisor. Valg af en kritisk revisor og 1 suppleant. Eventuelt.

Dagsorden Valg af dirigent og kontrol af bemyndigelse. Valg af to referenter. Formanden aflægger beretning til godkendelse. Herefter aflægger udvalgene beretninger til godkendelse. Bestyrelsen fremlægger det reviderede årsregnskab til godkendelse, redegør for unionens økonomi og forelægger det af bestyrelsen godkendte budget for det kommende regnskabsår. Fastsættelse af kontingent til DBTU. Behandling af indkomne lovforslag. Valg af medlemmer og suppleant til Bestyrelsen jf. § 20. Valg af 1 medlem, samt hvert 3. år valg af 1 suppleant til Appeludvalget jf. § 23. Valg af formand og/eller medlemmer til de i § 11 anførte udvalg jf. § 24. Valg af revisor. Valg af en kritisk revisor og 1 suppleant. Eventuelt.

Behandling af lovforslag Fremsat af bestyrelsen § 11. Nuværende tekst: Unionens anliggender varetages af: 1. Årsmødet. 2. Bestyrelsen. 3. Appeludvalget. 4. Følgende udvalg: Breddeudvalg Dommerudvalg Eliteudvalg Kommunikationsudvalg Turneringsudvalg Uddannelsesudvalg Veteranudvalg § 11. Nyt forslag: Unionens anliggender varetages af: 1. Årsmødet. 2. Bestyrelsen. 3. Appeludvalget. 4. Følgende udvalg: Breddeudvalg Carstensens Legatudvalg Dommerudvalg Eliteudvalg Kommunikationsudvalg Turneringsudvalg Uddannelsesudvalg Veteranudvalg Begrundelse: Oprettelsen af Carstensens Legatudvalg efter at DBTU er betænkt i Hans Chr. Carstensen testamente.

Behandling af lovforslag Fremsat af bestyrelsen § 13. Nuværende tekst: Årsmødets stemmeberettigede er 1 repræsentant pr. klub, jfr. seneste DIF-klubopgørelse. Endvidere har DBTU's bestyrelsesmedlemmer samt formændene for Bredde-, Turnerings- og veteranudvalget hver en stemme. BBTU, FBTU, JBTU og ØBTU har hver 1 stemme. En klub kan give skriftlig fuldmagt til en anden klub til at repræsentere sin stemme. En udvalgsformand kan endvidere bemyndige et andet medlem af sit udvalg til at repræsentere denne stemme. Ingen kan repræsentere mere end to stemmer på årsmødet. De i § 11 nævnte udvalgsmedlemmer, bestyrelsessuppleanten, medlemmer af eventuelt andre af BS nedsatte udvalg, repræsentanter fra lokalunionernes udvalg og de registrerede klubber har ret til at overvære årsmøderne med taleret, men uden stemmeret. DBTUs revisor har ret til at overvære møderne og deltage i forhandlingerne vedrørende sit forretningsområde, dog uden stemmeret. Årsmøderne er i almindelighed åbne for alle.

Behandling af lovforslag Fremsat af bestyrelsen § 13. Nyt forslag: Årsmødets stemmeberettigede er 1 repræsentant pr. klub, jfr. seneste DIF-klubopgørelse. Endvidere har DBTU's bestyrelsesmedlemmer samt formændene for de i § 11 nævnte udvalg hver en stemme. BBTU, FBTU, JBTU og ØBTU har hver 1 stemme. En klub kan give skriftlig fuldmagt til en anden klub til at repræsentere sin stemme. En udvalgsformand kan endvidere bemyndige et andet medlem af sit udvalg til at repræsentere denne stemme. Ingen kan repræsentere mere end to stemmer på årsmødet. De i § 11 nævnte udvalgsmedlemmer, bestyrelsessuppleanten, medlemmer af eventuelt andre af BS nedsatte udvalg, repræsentanter fra lokalunionernes udvalg og de registrerede klubber har ret til at overvære årsmøderne med taleret, men uden stemmeret. DBTUs revisor har ret til at overvære møderne og deltage i forhandlingerne vedrørende sit forretningsområde, dog uden stemmeret. Årsmøderne er i almindelighed åbne for alle. Begrundelse: En konsekvens af oprettelsen af flere årsmøde valgte udvalg.

Behandling af lovforslag Fremsat af bestyrelsen § 23. Nuværende tekst:   Appeludvalget består af 3 medlemmer og 1 suppleant. Hvert år vælges af årsmødet 1 medlem for 3 år. Hvert 3. år vælges en suppleant. Mindst et af udvalgets medlemmer samt suppleanten skal have juridisk embedseksamen. Ingen kan deltage i behandlingen af en sag, når han selv er part i sagen eller interesseret i dens udfald. Intet bestyrelsesmedlem i DBTU eller dens lokalunioner kan vælges til eller fungere som medlem af eller suppleant til Appeludvalget. Endvidere kan ingen formand for en bordtennisklub eller en klubs bordtennisafdeling have sæde i udvalget eller være suppleant til dette. Appeludvalget skal følge de af DIF fastsatte regler for Ordensudvalg.

Behandling af lovforslag Fremsat af bestyrelsen § 23. Nyt forslag:   Appeludvalget består af 3 medlemmer og 1 suppleant. Hvert år vælges af årsmødet 1 medlem for 3 år. Hvert 3. år vælges en suppleant. Appeludvalget konstituerer sig selv. Mindst et af udvalgets medlemmer samt suppleanten skal have juridisk embedseksamen. Ingen kan deltage i behandlingen af en sag, når han selv er part i sagen eller interesseret i dens udfald. Intet bestyrelsesmedlem i DBTU eller dens lokalunioner kan vælges til eller fungere som medlem af eller suppleant til Appeludvalget. Endvidere kan ingen formand for en bordtennisklub eller en klubs bordtennisafdeling have sæde i udvalget eller være suppleant til dette. Appeludvalget skal følge de af DIF fastsatte regler for Ordensudvalg. Begrundelse: Retter op på en mangel i lovene.

Behandling af lovforslag Fremsat af bestyrelsen § 24. Nuværende tekst: DBTU’s øvrige udvalg består af 3 til 5 medlemmer. Formanden vælges for 2 år ad gangen i lige år. Øvrige medlemmer vælges ligeledes for 2 år ad gangen – 2 medlemmer i ulige år og de øvrige i lige år. Udvalgene udøver deres virksomhed under ansvar overfor BS (herfra undtages dog Appeludvalget, hvis kendelser kun kan appelleres til DIF's appeludvalg). Udvalgene har selvstændigt budgetansvar og fuld kompetence indenfor de vedtagne politikker, mål og handlingsplaner. Ved stemmelighed i udvalgene er formandens stemme afgørende. Udvalgene er pligtige til at holde BS underrettet om alle sager af ekstraordinær karakter og besvare alle spørgsmål, som BS måtte stille dem. Udvalgene er ligeledes pligtige til at optage dialog med lokalunionsudvalg, før udvalgene igangsætter aktiviteter lokalt. En gang om året - på årsmødet - aflægges udvalgsberetning, jfr. § 15. Udover DBTU's faste udvalg, kan BS i fornødent omfang nedsætte midlertidige arbejdsgrupper til at gennemføre særligt definerede opgaver.

Behandling af lovforslag Fremsat af bestyrelsen §24. Nyt forslag: DBTU’s øvrige udvalg består af 3 til 5 medlemmer. Formanden vælges for 2 år ad gangen i lige år. Øvrige medlemmer vælges ligeledes for 2 år ad gangen – 2 medlemmer i ulige år og de øvrige i lige år.   Carstensens Legatudvalg består af tre medlemmer og en suppleant. Hvert år vælges af årsmødet et medlem for tre år samt hvert 3. år vælges en suppleant. Udvalget konstituerer sig selv. Intet bestyrelsesmedlem eller udvalgsmedlem i DBTU kan vælges til eller fungere som medlem eller suppleant til Carstensens Legatudvalg. Udvalgene udøver deres virksomhed under ansvar overfor BS (herfra undtages dog Appeludvalget, hvis kendelser kun kan appelleres til DIF-idrættens Højeste Appelinstans). Udvalgene har selvstændigt budgetansvar og fuld kompetence indenfor de vedtagne politikker, mål og handlingsplaner. Ved stemmelighed i udvalgene er formandens stemme afgørende. Udvalgene er pligtige til at holde BS underrettet om alle sager af ekstraordinær karakter og besvare alle spørgsmål, som BS måtte stille dem. Udvalgene er ligeledes pligtige til at optage dialog med lokalunionsudvalg, før udvalgene igangsætter aktiviteter lokalt. En gang om året - på årsmødet - aflægges udvalgsberetning, jfr. § 15. Udover DBTU's faste udvalg, kan BS i fornødent omfang nedsætte midlertidige arbejdsgrupper til at gennemføre særligt definerede opgaver. Begrundelse: En konsekvens af oprettelsen af Carstensens Legatudvalg samt nyt navn på DIF’s Appeludvalg.

Dagsorden Valg af dirigent og kontrol af bemyndigelse. Valg af to referenter. Formanden aflægger beretning til godkendelse. Herefter aflægger udvalgene beretninger til godkendelse. Bestyrelsen fremlægger det reviderede årsregnskab til godkendelse, redegør for unionens økonomi og forelægger det af bestyrelsen godkendte budget for det kommende regnskabsår. Fastsættelse af kontingent til DBTU. Behandling af indkomne lovforslag. Valg af medlemmer og suppleant til Bestyrelsen jf. § 20. Valg af 1 medlem, samt hvert 3. år valg af 1 suppleant til Appeludvalget jf. § 23. Valg af formand og/eller medlemmer til de i § 11 anførte udvalg jf. § 24. Valg af revisor. Valg af en kritisk revisor og 1 suppleant. Eventuelt.

Dagsorden Valg af dirigent og kontrol af bemyndigelse. Valg af to referenter. Formanden aflægger beretning til godkendelse. Herefter aflægger udvalgene beretninger til godkendelse. Bestyrelsen fremlægger det reviderede årsregnskab til godkendelse, redegør for unionens økonomi og forelægger det af bestyrelsen godkendte budget for det kommende regnskabsår. Fastsættelse af kontingent til DBTU. Behandling af indkomne lovforslag. Valg af medlemmer og suppleant til Bestyrelsen jf. § 20. Valg af 1 medlem, samt hvert 3. år valg af 1 suppleant til Appeludvalget jf. § 23. Valg af formand og/eller medlemmer til de i § 11 anførte udvalg jf. § 24. Valg af revisor. Valg af en kritisk revisor og 1 suppleant. Eventuelt.

Dagsorden Valg af dirigent og kontrol af bemyndigelse. Valg af to referenter. Formanden aflægger beretning til godkendelse. Herefter aflægger udvalgene beretninger til godkendelse. Bestyrelsen fremlægger det reviderede årsregnskab til godkendelse, redegør for unionens økonomi og forelægger det af bestyrelsen godkendte budget for det kommende regnskabsår. Fastsættelse af kontingent til DBTU. Behandling af indkomne lovforslag. Valg af medlemmer og suppleant til Bestyrelsen jf. § 20. Valg af 1 medlem, samt hvert 3. år valg af 1 suppleant til Appeludvalget jf. § 23. Valg af formand og/eller medlemmer til de i § 11 anførte udvalg jf. § 24. Valg af revisor. Valg af en kritisk revisor og 1 suppleant. Eventuelt.

Dagsorden Valg af dirigent og kontrol af bemyndigelse. Valg af to referenter. Formanden aflægger beretning til godkendelse. Herefter aflægger udvalgene beretninger til godkendelse. Bestyrelsen fremlægger det reviderede årsregnskab til godkendelse, redegør for unionens økonomi og forelægger det af bestyrelsen godkendte budget for det kommende regnskabsår. Fastsættelse af kontingent til DBTU. Behandling af indkomne lovforslag. Valg af medlemmer og suppleant til Bestyrelsen jf. § 20. Valg af 1 medlem, samt hvert 3. år valg af 1 suppleant til Appeludvalget jf. § 23. Valg af formand og/eller medlemmer til de i § 11 anførte udvalg jf. § 24. Valg af revisor. Valg af en kritisk revisor og 1 suppleant. Eventuelt.

Dagsorden Valg af dirigent og kontrol af bemyndigelse. Valg af to referenter. Formanden aflægger beretning til godkendelse. Herefter aflægger udvalgene beretninger til godkendelse. Bestyrelsen fremlægger det reviderede årsregnskab til godkendelse, redegør for unionens økonomi og forelægger det af bestyrelsen godkendte budget for det kommende regnskabsår. Fastsættelse af kontingent til DBTU. Behandling af indkomne lovforslag. Valg af medlemmer og suppleant til Bestyrelsen jf. § 20. Valg af 1 medlem, samt hvert 3. år valg af 1 suppleant til Appeludvalget jf. § 23. Valg af formand og/eller medlemmer til de i § 11 anførte udvalg jf. § 24. Valg af revisor. Valg af en kritisk revisor og 1 suppleant. Eventuelt.

Dagsorden Valg af dirigent og kontrol af bemyndigelse. Valg af to referenter. Formanden aflægger beretning til godkendelse. Herefter aflægger udvalgene beretninger til godkendelse. Bestyrelsen fremlægger det reviderede årsregnskab til godkendelse, redegør for unionens økonomi og forelægger det af bestyrelsen godkendte budget for det kommende regnskabsår. Fastsættelse af kontingent til DBTU. Behandling af indkomne lovforslag. Valg af medlemmer og suppleant til Bestyrelsen jf. § 20. Valg af 1 medlem, samt hvert 3. år valg af 1 suppleant til Appeludvalget jf. § 23. Valg af formand og/eller medlemmer til de i § 11 anførte udvalg jf. § 24. Valg af revisor. Valg af en kritisk revisor og 1 suppleant. Eventuelt.