Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJacob Brandt Redigeret for ca. et år siden
1
Sønderjydsk Fodbolddommerklub Strategi 2009 – 2011
2
Swotanalyse Styrker Ledelse / bestyrelse Udvalgsposter Solid gruppe af erfarne medlemmer Social ånd og samvær Økonomi Interne arrangementer Hjemmeside dommerengagement Svagheder Fastholde dommere Integration af nye Høj gennemsnitsalder Faldende medlemstal Klubkommunikation Ingen elite Lavt klubengagement Onkel / mentor savnes Socialt samvær Styringsstruktur
3
SWOT analyse (2) Muligheder Medlemsundersøgelse Arrangementer Dommermæssige Sociale m. familie Samvær i storklubber Dommerudveksling Andre klubber i DK Samarbejdet Flensborg udvalgsarbejder Trusler Ungdomskultur Uddannelsessteder Mange tilbud til unge Dårlig omtale af dommere Landsdækkende krav øges til dommerne Forældre og trænere
4
Mission (formål) Sønderjydsk fodbolddommerklub sikrer medlemmerne gode vilkår for udøvelsen af dommergerningen gennem målrettet arbejde indenfor dommerfaglig uddannelse, dommerfaglig udvikling, dommerfaglig ekspertise politisk arbejde for landsdækkende tiltag i overensstemmelse med medlemmernes ønsker støtte til medlemmer, uanset hvilket niveau denne ønsker sin hobby på samarbejde med fodboldklubber og unioner til gavn for dommerne Sønderjydsk fodbolddommerklub skaber gennem både faglige og sociale aktiviteter et godt netværk for klubbens medlemmer og disses familier.
5
Vision ( ledestjerne) Sønderjydsk fodbolddommerklub vil være synlig og kendt som troværdig samarbejdspartner sikre medlemsindflydelse og engagement have dygtige dommere på alle niveauer i lokal og landsdækkende fodbold have kompetente dommere til at dække efterspørgslen herpå være en aktiv og mærkbar klub for medlemmerne.
6
4 strategiske mål Klubbens størrelse Generationsskifte Stærk klubånd og fællesskab Ledelses- og styringsgrundlag
7
Klubbens størrelse Mål: 130 aktive dommere i 2011 150 aktive dommere i 2013 60 % af nye dommere, der dømmer 10 kampe første år forbliver aktive i min. 3 år At dommerne forbliver medlem efter den aktive periode. Fastholde klubbens nuværende dommere Fastholde nyuddannede dommere Aktivere tidligere uddannede dommere
8
Generationsskifte Mål: Gennemsnitsalderen på klubbens aktive medlemmer skal falde med 1 år. Talentdommere på alle niveauer. 25 % af alle kampe skal dømmes af dommere under 30 år. Særlig fokusering på unge dommere Særlig fokusering på talentdommere
9
Stærk klubånd Mål: Alle dommere mærker / ser / oplever dommerklubben hver måned 75 % af medlemmerne deltager i mindst 3 klubaktiviteter hvert år Hjemmesiden opdateres mindst 2 gange månedligt 90 % af medlemmerne anvender jævnligt hjemmesiden Gennemførelse af faglige aktiviteter Gennemførelse af sociale aktiviteter Informationsniveau, kommunikation og hjemmeside
10
Ledelses- og styringsgrundlag Mål Klubbens forretningsgrundlag er velbeskrevet inden 2010 Velbeskrevne procedurer og funktionsplaner for klubbens nøgleindsatser Ensartet, sikker og kontinuerlig gennemførelse af vedtagne aktiviteter Formål: dommerfaglig udvikling, vilkår, muligheder og rettigheder Beskrivelse af organisationen, handleplaner, funktioner, ansvar og pligter
11
Nedsættelse af 3 arbejdsgrupper Kommissorier er udarbejdet 2 – 4 møder foråret 2009 Ide katalog udarbejdet på bestyrelsens strategiseminar Alle omkostninger dækket Budget afsættes til forslagene Tidsplan for år 2009
12
Arbejdsgrupperne Klubbens størrelse Formand Toni B Lynge 3 til 5 medlemmer, min 1 vejleder / udvikler Generationsskifte Formand Finn B. Andersen 3 medlemmer Stærk klubånd Formand Tore Østergaard 3 – 4 medlemmer
13
Bestyrelsen ønsker strategien godkendt på generalforsamlingen Er bestyrelsens arbejdsgrundlag for fremtiden Generalforsamlingens godkendelse opfatter bestyrelsen også som villighed til, at tilstedeværende vil hjælpe med arbejdet Tilmelding til grupperne i aften efter generalforsamlingen
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.