EKSAMEN OG PRØVER.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Progression i de større skriftlige opgaver:
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Fra dagligstue til konsultation? Cecilie Rubow: Institut for Antropologi.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 4. undervisningsgang
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering
SLP 4 Samarbejde med vejleder Planlægning og styring
Almen sTudieforberedelse - AT
Vejledning i projektarbejde
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
Synopsis VIP3/2012.
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
Grundkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand.mag.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Bachelorprojekter i fysik og nanoscience
Formalia ved opgaveskrivning
Eksamen.
Introduktionsmøde om bacheloropgaven 5. september 2007.
Større Skriftlig opgave
Fordybelse og formidling. Udvælge, inddrage og anvende. Overskue, bearbejde, disponere, sammenfatte og formidle.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
1 Sidste kursusgang Forberedelse til eksamen
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
ITNET2 Præsentation 22: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum”
Øvelse 1: First Impressions
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Intern mundtlig prøve Skriveperiode (synopsis) Vejledning Område, opgave, fag Dansk, engelsk, fransk/tysk/spansk Sprog, kommunikation & kultur Samfundsfag,
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
KNÆK KODEN.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Department of Marketing and Management
KNÆK KODEN.
Større skriftlig opgave i 2.hf
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Skriveperiode (synopsis)
KNÆK KODEN.
Department of Marketing and Management
SSO - Større skriftlig opgave
Naturfag.
SSO - Større skriftlig opgave
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Infomøde om synteseopgaven
KNÆK KODEN.
Bachelorprojekt Forår og efterår2016
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

EKSAMEN OG PRØVER

Uddannelsens opbygning 10 semester KA centralt fag (speciale)‏ 9 semester KA centralt fag (plus valgfag)‏ 8 semester KA centralt fag KA-tilvalg 7 semester KA-tilvalg 6 semester BA-tilvalg 5 semester (BA-projekt) BA-tilvalg 4 semester BA centralt fag (plus valgfag)‏ 3 semester BA centralt fag 2 semester BA centralt fag 1 semester BA centralt fag I hører mere på 3. semester om tilvalg! 2

Eksamen og prøver, første semester Fælles Social and Humanistic Theory / Humanistisk videnskabsteori Projekt indenfor Den moderne verden Tysk Engelsk 3

Social and Humanistic Theory Humanistisk og samfundsvidenskabelig teori og metode(Humanistic and Social Theory and Methodology). Prøven har form af en bunden hjemmeopgave. Besvarelsen må højst være på 8 sider. Der gives en karakter efter 7-trinsskalaen. Kan tages som Humanistisk Videnskabsteori på dansk 4

Engelsk: Sprogforståelse og sprogproduktion I En eksamensportefølje med arbejdspapirer og opgaver fra disse kurser, bestående af: En grammatik opgave, med kommentarer. En øvelsesopgave fra mundtlig sprogfærdighed, med kommentarer. En individuel opgave fra skriftlig fremstilling, med kommentarer. Et antal skriftlige opgaver fra grammatik og/eller skriftlig fremstilling. En refleksionsdel over ovenstående opgaver, på maksimalt 2 sider. Hele opgaven må maksimalt være 15 sider. 5

Tysk: Mundtlig kommunikation og formidling 1 en mindre hjemmeopgave i grundlæggende kommunikationsteori med kursuslærerens kommentar en tysksproget powerpoint-præsentation (eller tilsvarende) anvendt som udgangspunkt for mundtligt oplæg lydoptagelse af den studerendes mundtlige oplæg på tysk vedlagt den studerendes nedskrevne vurdering af egen præstation samt kursuslærerens skriftlige evaluering af den studerendes mundtlige oplæg den studerendes redegørelse for indholdet i portfolioen og refleksion over egen progression i løbet af modulet. 6

Tysk: Sprogvidenskab og skriftbaseret kommunikation en mindre hjemmeopgave på dansk om et emne inden for grundlæggende sprogvidenskab samt kursuslærerens kommentarer til indhold og fremstillingsform et antal arbejdspapirer fra kurset, som demonstrerer den studerendes arbejde med oversættelse mellem dansk og tysk, samt skriftlig udtryksfærdighed på tysk den studerendes redegørelse for indholdet i portfolioen og refleksion over egen progression i løbet af modulet. 7

Projektet: Den moderne verden Prøven tager udgangspunkt i en af én eller flere studerende udarbejdet projektrapport på højst 15 sider pr. studerende i projektgruppen, højst 20 sider ved individuelt udarbejdede projekter. På engelsk, skrives rapporten på engelsk og eksamen afholdes på engelsk. På tysk kan de(n) studerende vælge mellem dansk eller tysk. 8

Emnevalg Tænk over hvad der interesserer jer, fra Bens kursus, fra jeres andre kurser og bare rent generelt. Snak med Ben og andre undervisere og mig om mulige emner. Ikke mindst, snak med hinanden og find lignende interesser. Rus-turen kan hjælpe her. Man må gerne skrive sammen, på tværs af tysk og engelsk. 9

Projektworkshops For at hjælpe jer med at finde emner og introducere jer til de forskellige dimensioner. Litteratur og fiktionsmedier: Steen Christiansen Kultur og samfund: Ernst-Ullrich Pinkert Sprog og medier: Paul McIlvenny De ligger i ugen efter rus-turen. I forbindelse med, eller snarest efter disse workshops, skal I danne grupper, udfylde gruppeblanketten (en per gruppe) og aflevere den til jeres sekretær. 10

Projektarbejdet Book et vejledermøde hurtigst muligt, det er jeres ansvar at tage kontakten. Informationssøgning: brug bibliotek og vejleder Generel projektlæsning og skriveproces, hvor I mødes med vejlederen ved tvivlspørgsmål og sender materiale som I får feedback på. Her forventes ikke færdige produkter Aflevering Arbejd videre med emnet Eksamen 11

Vejlederen Vejlederen er blot et menneske og laver andet end at vejlede jer. Vejledere er forskellige, så spørg hvordan vejledningen kommer til at foregå. Blanding af proces- og produktvejledning. Husk at stille krav til vejlederen: I kan forvente at vejlederen har læst jeres materiale og er forberedt til møderne. Kom til mig, hvis der er problemer. Vejlederen bør fortælle jer om projektet er godt nok til at bestå, men må ikke udtale sig om niveau. 12

Gruppearbejdet Vær selv forberedt til møderne, sørg for at alle har læst det som er sendt til vejlederen. Lad være med at skrive alt sammen, men fordel afsnit efter interesse. Cirkulér materiale, jeres eget og baggrundslitteraturen. Kom med konstruktiv kritik af hinandens arbejde. Gerne inden vejleder ser det. Uenigheder kan være produktive, diskutér hvorfra jeres uenigheder stammer fra. Det kan sagtens inkluderes i projektet. 13

Ting projektet skal indeholde Titelblad med antal tegn (brug blanket fra nettet)‏ Indholdsfortegnelse Ansvarsliste Litteraturliste i alfabetisk rækkefølge efter forfatters efternavn 14

Ting der skal siges Plagiat Minimum et semesters bortvisning, evt mere. Spørg vejleder i tvivlstilfælde. Kilder Internetkilder er ikke nok - det viser ikke tilstrækkelig akademisk kompetence. Sørg for at diskutere kilder med vejleder. Brug biblioteket. 15

Projekteksamen Prøvetiden er normeret til 30 min, inklusiv votering og feedback. I er inde i ca 20 minutter. Rapporten og den mundtlige præstation vægtes ligeligt, dog skal begge elementer være bestået. Der gives en karakter efter 7-trinsskalaen. 16

Projekteksamen En diskussion med udgangspunkt i projektrapporten. Den skal derfor medbringes. Der spørges primært ind til det man selv har skrevet, men man skal kende til hele rapporten. Både vejleder og censor spørger ind. Snak med vejleder om formen. 17