Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Department of Marketing and Management

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Department of Marketing and Management"— Præsentationens transcript:

1 Department of Marketing and Management
BA-projektet Efterår 2017 Information og gode råd Jan Møller Jensen, Department of Marketing and Management

2 Agenda Formalia (fagbeskrivelsen og faghjemmesiden)
Husk at melde jer til faget! Emnevalg og gruppedannelse (senest 1. maj) Elektronisk blanket til indmelding af gruppe og to prioriterede emner Blackboard-forum til afsøgning af eventuelle medstuderende til gruppedannelse (‘enlige’ vil efter 1. maj blive administrativt ‘grupperet’) Hvad er et godt emne? Indsend tildelt emne/problemstilling til godkendelse (15. september) Skrive/vejledningsprocessen Forsvaret Spørgsmål? Bibliotekets services! INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

3

4

5

6

7

8 INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

9

10

11

12

13 Hvad er et godt emne? Må ikke være identisk med emne for seminaret
Må godt falde indenfor samme fagområde som et eventuelt seminar Må ikke være identisk med emne for seminaret Teoretiske, empiriske og praktiske aspekter Udadtil betragtes bachelorprojektet som ’svendeprøven’ Vælg ud fra dine interesser, evner og evt. karriereønsker Forhåndsgodkendte emner findes på BA-projekt hjemmesiden Du/I kan også selv formulere et interessant emne/problemstilling Foreløbig problemformulering og undersøgelsesspørgsmål Forventet teoretisk ramme og metode for evt. empirisk undersøgelse Skitse over forventet struktur i rapporten I princippet ingen grænser for emnevalget (Erhvervsøkonomisk!) MEN vær realistisk mht. ambitioner, ressourcer og tid?

14

15 Hvordan har udviklingen i nethandel været på dagligvaremarkedet i Danmark?
Hvilke motivationer og barrierer ser forbrugeren i onlinekøb af dagligvarer?

16 Hvad sker der, hvis I ikke får det ønskede emne?
Så bliver blanketten afvist, og I får besked om, at I er nødt til at vælge om. Det gør I ved at udfylde en ny blanket forfra. INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

17 Hvordan skriver jeg et godt BA-projekt?
En lang og træls tur op ad bakke? … eller den længe ventede udfordring? INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

18 Byggestenene i et BA-projekt
Motiver/legitimer problemstillingen: Hvorfor? For hvem? Afgrænsning, teori og metodevalg samt struktur Sekundære data? Situationsanalyse Litteratur review / teoridel Metode og undersøgfelsesdesign Analyse Præsentation af resultater Diskussion af resultater Implikationer Konklusion og perspektivering INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

19 Gode råd i ‘skriveprocessen’
gør BA-projekt skrivningen til dit/jeres ‘arbejde’! afsæt den sidste uge før aflevering til korrektur og finjustering af projektet, hvor mange hele arbejdsdage er der tilbage, når I fratrækker de dage, som I allerede nu ved, at du ikke kan arbejde med projektet (feriedage etc.) lav sammen nogle faste rammer for arbejdsprocessen og en tentativ/ realistisk tidsplan for processen (afstem evt. sidstnævnte med vejleder) kom i gang! (læs, skriv, læs og skriv, men tjek altid relevans/sammenhæng) gå ikke i panik, fordi det hele virker kaotisk i starten - strukturen kommer! går I træt/i stå, så brug tiden på nødvendige/mindre krævende opgaver lav faste ritualer/’rytmer’ og husk at forkæle jer selv undervejs brug jeres vejleder fornuftigt overhold formalia og pas på potentielle ‘plagiat’ - fælder INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

20 Vejledningsprocessen
Når I har fået et emne og en vejleder, går vejledningen i gang. Første trin er at få aftalt arbejdstitel og foreløbig problemstilling Skal være på plads og godkendt 15. september Sker på samme blanket som valg af emne Vejledning tilbydes af en VIP’er (vejlederen) Vejledningsprocessen er tovejskommunikation og hjælp til selvhjælp Ingen studerende og heller ingen vejledere/instruktorer er ens! Det er vigtigt at du/I sammen med vejleder/instruktor tidligt i forløbet får klarlagt/aftalt rammer og proces for vejledningen INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

21 Vejledningsprocessen
’Økonomiser’ med din anvendelse af vejlederen og mød aldrig op til vejledning uden at være velforberedt Som opfølgning på mødet, lav evt. et referat af mødet (hvad blev du klogere på og hvad lavede I af aftaler) og send det til godkendelse hos vejleder Ofte behov for mindst et kort ’møde’ med vejlederen i starten, diskutér problemformulering/disposition med vejlederen. Midtvejs og sidst i forløbet kontaktes vejleder igen INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

22 Aflevering og forsvar Datoer for aflevering og eksamen fremgår af eksamensplanen (uge 50/51) Max. 45 sider for 2 studerende og max. 60 sider for 3 studerende Den mundtlige prøve i forbindelse med projektet/specialet sker gruppevis med individuel bedømmelse af den enkeltes præstation. Eksaminator sikrer, at den mundtlige prøve gennemføres således, at der kan foretages en individuel bedømmelse af den enkeltes præstation. Gruppen indleder med en kort præsentation, kritik og perspektivering af projektet, hvorefter eksaminator (og evt. censor) stiller afklarende spørgsmål vedrørende projektet (problemstilling, afgrænsninger, teori- og metodevalg, resultater, perspektivering etc.). Karaktergivning sker ud fra en samlet vurdering af rapporten og præstationen til mundtlige prøve. Karakteren gives ud fra en vurdering af den enkelte studerendes opfyldelse af læringsmålene. INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

23 Aflevering og forsvar Til den mundtlige prøve afsættes der 45 minutter for projekter med to studerende og 60 minutter for tre studerende. Den mundtlige prøve tager udgangspunkt i rapporten og en kort fremlæggelse heraf. Eksaminationen omfatter endvidere supplerende spørgsmål inden for teoretiske, metodemæssige og eventuelt praktiske emner med tilknytning til den indleverede rapport. Om fremlæggelsen Ca. 5 minutter – få slides Redegør for Hvorfor I valgte dette emne og hvorfor det er interessant Hvordan I greb opgaven an – og hvilke teorier og metoder, I har brugt og hvad I valgte fra Hvordan forløbet har været – hvilke udfordringer, I har haft, og hvad I har lært til en anden gang Hvad I kom frem til, og hvor valide resultaterne er Hvad resultaterne fører med sig – i den konkrete virksomhed eller teoretisk Hvad er der sket efter aflevering – har I præsenteret for nogen? INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

24 Aflevering og forsvar Det er vigtigt at indlede forsvaret med en god præsentation, der viser, at I er ”på”, så Vær velforberedte – I skal kunne jeres præsentation i hovedet Sig pænt goddag, når I kommer ind Hav en Powerpoint præsentation med og hav den klar til start Hav backup i form af print af slides Det er også vigtigt at gøre det godt i forsvarsdelen Kend jeres rapport godt, så I ved, hvad der står hvor Kend jeres argumenter godt Vær åbne for en diskussion og tænk på, at et forsvar kræver et angreb – så vi spørger til ting – ting som giver jer mulighed for at vise, at I kan mere, end der står eller har tænkt over mere, end der står. Tro på, at det, I har lavet er OK, så forsvar det – men vær åbne overfor andre muligheder eller at man måske har brug for flere argumenter/forklaring, end I har givet. INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT

25 Bibliotekets services!

26 ? INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT


Download ppt "Department of Marketing and Management"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google