Vigtige temaer Til brug for bearbejdning af casen, skal du nedskrive de temaer, som du finder vigtige at få belyst yderligere i forhold til casen Case.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Medarbejderudviklingssamtalen
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Refleksion i kommunikationen
Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) Sæt viden i bevægelse Temadag om Samarbejde og vidensdeling Forældres involvering og indflydelse.
SCKK, Kvalitet i MUS - 5. netværksmøde januar 2004 Kompetenceafdækning i egen institution På baggrund af Jan Bartrams introduktion til området skal I i.
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Dialogisk tænketank Gudenådalens friskole. Punkter til afklaring og information  Ingrid Brunebjergs rolle som konsulent for organisationen – commitment.
Lederudvikling.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Introduktion ved Anne Reuss
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
1 … med guiderne Thomas Kjær og Hanne Westerkam.
Jørgen Christensen Kalundborg Rotary klub
Værktøjskassen Anvendelsesorienteret undervisning
Konsensusprocessen.
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Videreudvikling af ide 2&2
COSMOS GROUP A/S – MOVING PEOPLE AND PERFORMANCE member of En samtale – to vindere  Den vanskelige samtale.
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Sprogpakken Praksisopgaven.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Generel introduktion til EC
SEMINAR I NUUK OKT 2014 FAMILIERÅDSLAGNING LIS HELBO.
Refleksioner og opsamling ift. i går
- et udviklings- og dialogværktøj
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
AMICA samarbejdet – 8 virksomheder Hvad har vi fået ud af dette i TNT ?
Refleksion Hvad var din/jeres eftertanke efter dagen i går?
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Tema 4 Overgange i barnets liv
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Fra kontrol til sparring Jesper Hansen Jammerbugt Kommune.
Relation mentee/mentee`s forældre/mentor – bud på, hvordan mentee og forældre involveres, så de spiller en aktiv rolle i relationen og selv opsøger mentor.
Pædagogik & kompetenceudvikling i SPIDO-forløbene Knud Erik Jensen, konsulent og underviser på SPIDO
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
Velkommen Første seminardag om RKV Den 23. februar 2010 i Silkeborg.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Lyttende trioer Formål:
Computerbaseret matematikundervisning et pilotprojekt
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Århus Kommune Socialforvaltningen Møde i Socialudvalget 11. november 2010 Tilsyn.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Stress Billedkilde: stress/?lang=da.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Muligheder og perspektiver1 Indledning. Muligheder og perspektiver2 Processen – formål # 1 Den forestående 2-årige proces har som mål: 1. At brancheskolerne.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
Læring gennem registrering og indberetning
3-timersmødet 2017.
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”
Læring gennem registrering og indberetning
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Gruppearbejde 1 Formål:
Velkommen Robusthed basiskursus
Resultathjulet© 5. Tilbagemelding til ledelsen
Besøg i praksis Efterår 17.
3-timersmødet 2017.
Personalemøde – opfølgning på MTU
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
3-timersmødet 2018.
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Præsentationens transcript:

Vigtige temaer Til brug for bearbejdning af casen, skal du nedskrive de temaer, som du finder vigtige at få belyst yderligere i forhold til casen Case 1: _______________________________________ _______________________________________

Vigtige temaer Til brug for bearbejdning af casen, skal du nedskrive de temaer, som du finder vigtige at få belyst yderligere i forhold til casen Case 2: _______________________________________ _______________________________________

Forløb for refleksion Formål:Gennem dialog at få udvidet synet på temaerne med henblik på at styrke caseejerne i deres videre arbejde og selv at få inspiration til eget arbejde med MUS Form:For hvert tema gennemføres en dialogrunde, hvor hver af grupperne taler. Essensen af samtalen omsummeres af caseejerne Herefter tages hul på nyt tema på samme måde Regler:Kun én gruppe taler ad gangen. De øvrige må kun lytte. Når uret ringer, går samtalen straks videre til næste gruppe, som fortsætter refleksionerne udfra den forrige gruppes samtale

CaseejereTværorganisatorisk gruppe Tværorganisatorisk gruppe Tværorganisatorisk gruppe

Refleksion over egen institution Hvilke tanker og spørgsmål har på baggrund af gennemgangen af de to cases og de efterfølgende refleksioner rejst sig vedrørende jeres egen institutions projekt? __________________________________________________ Hvilke temaer er de væsentligste for jer? _________________ __________________________________________________ Hvorledes skal disse inddrages i jeres videre arbejde? _______ __________________________________________________