Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Besøg i praksis Efterår 17
2
Formål med klassebesøg
At praksis udvikles – professionel kapital At den enkelte medarbejder får feedback, anerkendelse og sparring ift. kerneydelsen. At skabe refleksion over styrker og udviklingsområder i den enkeltes praksis.
3
Vigtigt… Vi er fælles i læring
Vi er ikke eksperter, men andre øjne på jeres virkelighed. Vi er der for at spotte det gode og skabe udvikling Besøg i klasserne giver ledelsen indblik i jeres dagligdag, børnene, jeres arbejde og kompetencer.
4
Rammer for besøget Besøg hos alle lærere af nærmeste leder
Afvikles november, december og januar Tidsrammen svarer så vidt muligt til et undervisningsmodul med efterfølgende samtale i 30 minutter. Plan og følgebrev sendes forud for besøg
5
Hvad skal du som lærer have fokus på?
Læreren sætter sig selv i spil i en praksis, der kan give anledning til fælles dialog. Lederen deltager ikke i undervisningen, men observerer, noterer og samtaler med elever.
6
Fokuspunkter for klassebesøg
Læringsmål, der er synlige og forståelige for eleven Undervisningens sammenhæng med de opsatte læringsmål. Tegn på læring Klasserumsledelse og variation i undervisningen Samtaler med elever om læring Brug af MinUddannelse
7
Ledelse på øvebane Datainformeret praksis.
Samtale med elever om deres oplevelse af Mål og sammenhæng Målvidde Tegn på læring Feedback Læringsmiljø Engagement Metalæring Drøftes med jer i efterfølgende samtale
8
Læringssamtalen Iagttagelser i klassen Input fra samtaler med elever.
Fælles refleksion og samtale Drøftelse af styrker og udviklingsområder
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.