Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Besøg i praksis Efterår 17.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Besøg i praksis Efterår 17."— Præsentationens transcript:

1 Besøg i praksis Efterår 17

2 Formål med klassebesøg
At praksis udvikles – professionel kapital At den enkelte medarbejder får feedback, anerkendelse og sparring ift. kerneydelsen. At skabe refleksion over styrker og udviklingsområder i den enkeltes praksis.

3 Vigtigt… Vi er fælles i læring
Vi er ikke eksperter, men andre øjne på jeres virkelighed. Vi er der for at spotte det gode og skabe udvikling Besøg i klasserne giver ledelsen indblik i jeres dagligdag, børnene, jeres arbejde og kompetencer.

4 Rammer for besøget Besøg hos alle lærere af nærmeste leder
Afvikles november, december og januar Tidsrammen svarer så vidt muligt til et undervisningsmodul med efterfølgende samtale i 30 minutter. Plan og følgebrev sendes forud for besøg

5 Hvad skal du som lærer have fokus på?
Læreren sætter sig selv i spil i en praksis, der kan give anledning til fælles dialog. Lederen deltager ikke i undervisningen, men observerer, noterer og samtaler med elever.

6 Fokuspunkter for klassebesøg
Læringsmål, der er synlige og forståelige for eleven Undervisningens sammenhæng med de opsatte læringsmål. Tegn på læring Klasserumsledelse og variation i undervisningen Samtaler med elever om læring Brug af MinUddannelse

7 Ledelse på øvebane Datainformeret praksis.
Samtale med elever om deres oplevelse af Mål og sammenhæng Målvidde Tegn på læring Feedback Læringsmiljø Engagement Metalæring Drøftes med jer i efterfølgende samtale

8 Læringssamtalen Iagttagelser i klassen Input fra samtaler med elever.
Fælles refleksion og samtale Drøftelse af styrker og udviklingsområder


Download ppt "Besøg i praksis Efterår 17."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google