MultifunC København - Københavns Kommune i samarbejde med Servicestyrelsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Set i forældreperspektiv
Advertisements

Anden nordiske konference om mentalisering København d
Inddrag nu Kick-off møde
Rehabiliteringscenter for etniske kvinder i Danmark  Etableret som 4 årigt forsøgsprojekt i 2004  Finansieret af SATS puljen- statsmidler  Evalueret.
Samtaler i hverdagen & Understøttende sprogstrategier
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Understøttende sprogstrategier & Samtaler i hverdagen
NICE guidelines ALKOHOLMÅLSÆTNING OG TIDSAFGRÆNSET BEHANDLING
Omsorg sundhed eller samvær? Rehne Christensen filosofisk firma
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
FKO og Masterplanens Resultatdokumentation
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Lovgivning og etik i forhold til unge og deres retsstilling
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder LOKK.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Del projekt i Inklusionsprojektet Aktivitetscenter Kernen Projektet er gennemført i samarbejde mellem: Helene Hansen (pædagog) Kernen Jeanette Sanderhoff.
Hvilke rusmidler appellerer til de unge?
Relationen i institutionen – MI på MultifunC V/ Sine Møller Psykolog og faglig leder af Kvalitetssikringsteam MultifunC.
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Sundhedsaftaler De endelig rammer for arbejdet med den kommende sundhedsaftale kendes endnu ikke Udkast til ny bekendtgørelse og vejledning er sendt i.
Samarbejdet mellem kommuner og krisecentre
Virksomhedsskolemodellen 29. september 2014 UU Danmark Samarbejde: UU og Jobcentret – Om unge.
1 National konference d. 21. november Workshop III Systematisk rekruttering til telefonrådgivning – et eksempel.
Etnisk konsulent Produktionsskolerne i Danmark Tværkulturelt seminar.
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
Forstærkningssystemer i institutionsarbejdet V/ Sine Møller Psykolog og faglig leder af Kvalitetssikringsteam MultifunC.
Adfærd, Kontakt og Trivsel Undervisningsministeriet
Unge-støttecenter Lemvig ungdomsgård.
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
ØVELSE 1 (15 min.) Spørgsmål til gruppearbejde
Pædagogfagets kernefaglighed
Ungebasen.
Velkommen til Platangårdens Ungdomscenter
KL UNGESPOT 22. SEPTEMBER 2010 N ÅR DE UNGE FALDER MELLEM TO STOLE FORSKNINGSLEDER BO ERTMANN.
Hvad skal man have blik for hos et flygtningebarn I mistrivsel?
Klar til barn Et tilbud til kommende fædre og mødre.
Uddannelse til elever med særlige kompetencer - en perspektivering set ”udefra” Slutkonference i Projekt ”Kan og Vil” 21. september 2009, Vartov, København.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Unges holdninger til kriminalitet, staf og behandling
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Informationsarrangement om MultifunC Mandag den 14. maj kl
Differentieret Indsats Conny Kuhlman Jordemoder,
Tema 2 Præsentation af kommunen og dens tilbud Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
U18-modellen for misbrugsbehandling Ungekontakt sporet.
Fagchef Fagligt ansvarlig for hele området
MULTISYSTEMISK TERAPI (MST-SA)
Akutplejefamilier i Københavns Kommune v. konsulent Lene Christiansen
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
U18 i Odense Samarbejdet mellem behandling og myndighedsområdet.
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
Præsentation af resultaterne fra workshop 1 1. Workshop 1- hvad gjorde vi? Spor: Unge, uddannelse og beskæftigelse Tema 1 - Forebyggelse og sammenhæng.
Behandling af depression, angst og OCD. Velkomst og præsentation af: Undervisere: Sonja Thuen, sygeplejerske Hilda Jacobsen, socialrådgiver Dorte Linde-Bech,
Lige muligheder i livet Strategi for børn og unge i udsatte positioner.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Det forpligtende fællesskab – inklusion i efterskolen – Velkomst v. Lone Greve Petersen, Formand for pædagogisk enhed, Efterskoleforeningen.
Overskrift og underoverskrift i versaler. Underoverskrifter og brødtekst står altid i den fast definerede grå. EFTERVÆRN STØTTE TIL TIDLIGERE ANBRAGTE.
LANDSKONFERENCE 2006 Dagplejen Livsform og relation Per Schultz Jørgensen.
Forældrenetværk i Stampe. Hvem er Stampe? Hvorfor lave forældrenetværksgrupper Kort oplæg om forældrenetværksuddannelsen Leg med spørgsmål Netværksmøderne.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats
Temadag om problemskabende ungegrupperinger
SSP ledergruppemøder april 2016
Dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015,
Strategiske pejlemærker
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

         MultifunC København - Københavns Kommune i samarbejde med Servicestyrelsen

Tromsø Stjørdal Bergen Brätte- gården Sandefjord Ås Råby MultifunC Midtjylland København

MultifunC Målgruppe Unge ml. 14 og 17 år Unge med voldsom udadreagerende adfærd Unge med høj risiko for antisocial adfærd Inkluderer: Kriminalitet, aggressiv og voldelig adfærd, omfattende hærværk og ødelæggelsestrang, alvorlig regelbrud i hjem og skole, misbrug. Ekskluderer: autisme, svære psykiske lidelser, suicidale, seksualforbrydelser, brandstiftelse, akutanbringelser.

YLS/CMI For at finde ud risikoniveauet anvendes screeningsværktøj YLS (Youth Level of Service), hvor den unge placeres i en lav, moderat, høj eller meget høj risikokategori. YLS består af otte risikoområder, såsom kriminalitet, familieforhold, skole, fritidsliv, holdninger, relationer til jævnaldrende og misbrug af rusmidler.

MultifunC Risikofaktorer som bidrager til at opretholde adfærdsvanskeligheder Historie med problemadfærd Tilhørsforhold til rus- eller kriminelt miljø Holdninger som støtter problemadfærd Antisocialt Personligheds- mønster Problemer i familie og opdragelse Gentagel-sesrisiko Problemer på skole eller arbejde Problemer ift. fritid Rusmisbrug

8 unge samt unge i opfølgning Opstart Behandling Overføring Ambulant behandling Udredning Motivation Planlægning af behandlingen Struktureret beh.miljø Intensiv og målrettet behandling Forberedelse af udflytning Støtte til Forældre og den unge Varighed af institutionsophold ca. 6 – 9 mdr. Opfølgning 4-6 mdr

Normering og opgavefordeling Ledelse: 1 institutionsleder samt 5 teamledere . Udredningsteam: 3 psykologer, der står for udredning af den unge samt udarbejdning af kontinuerlige behandlingsplaner. Pædagogisk team: ca. 20 medarbejdere, der står for den daglige behandling af den unge på institutionen, samt tilrettelæggelse af den unges hverdag. (ART, MI, NPNL, KAT) Skoleteam: 3 personer med lærerbaggrund, der står for faglig udredning af den unge, samt kontakt med det lokale skole- og fritidsmiljø. Skal ligeledes formidle kontakt til den unges hjemskole (eller der hvor den unge skal gå i skole efter afsluttet institutionsophold). Familieteam: 4 familieterapeuter som står for kontakt til primære omsorgspersoner, både under og efter institutionsophold. Laver ligeledes familiebehandling ud fra principper fra PMTO og MST.

Overordnede behandlingsplan Fx. den unge skal bo sammen med mor, far og lillesøster. Månedsmål Fx. den unge skal påbegynde hjemrejser. Ugemål Fx. unge skal på institutionen have samvær med sine forældre.

MultifunC København Bedring af skolegang el. arbejde (MI) Reduktion af kontakt med negative miljøer og styrkelse af kontakt til positive miljøer(MI) Støtte til forældre som opdragere og omsorgspersoner (PMTO & MST ) Støtte til egenkontrol – indre styring (ART)

Plantegningerne

MultifunC København Servicestyrelsen SFI Kvalitetssikringsteam Implementeringsstudie Effektstudie

Behandlingsindhold uge 5 - 8 Netværksmøde 2 Kp-samtale MI-samtale ved behov Adfærds observationer Specifik behandlingsplan Ugens mål Tastning af forstærkningssystem Spejling 2 gange/dagligt ART 3 gange/ugen Funktionel analyse Hjemrejse kontrakt

Omverdenspres Mange penge /ressourcer er sat i spil Høje forventninger Norske tal

MfC KK – udfordringer !! Fraværet af den klassiske ung Pres på at optage ”akut” Omsorgsbasen halter Væsentlige forhold omkring den unge er underbeskrevet og de store……. Vold/trusler Rømninger ……… med flere!

MultifunC

5 P Mit metodiske afsæt Present (at være tilstede mentalt som fysisk) Participation (at vi skal interagere med de unge - skabe noget i fællesskab) Patience (huske på kvantitetens omslag i kvalitet - ting tager tid) Profit (at vi vil gøre en forskel…) Præcision (at vi i alle situation skal være præcise og tydelige) 5 P

Helhedsvinklen i MfC YLS Vedholdende indsats i forhold til risikofaktorerne Vedholdende arbejde på at udvikle den unges værktøjskasse Vedholdende arbejde for at bringe dem ud i normalmiljøerne Vedholdende arbejde for at familierne genvinder forældreskabet Vedholdende arbejde for at myndighedssiden oplever at vi har ydet, hvad muligt er i et tæt samarbejde med alle parter og pizza………. ?

NIHIL SINE LABORE Og spørg så gerne !!!!!!