Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015,"— Præsentationens transcript:

1 dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015, Jobcenter København – Unge, Skelbækgade 4, 1717 København V.

2 Program for dialogmødet
Kl : Velkomst v./ Marianne Larsen. Kl : Dialogmødets formål Kl : Pause Kl : 1. runde ved bordene Kl : Pause & skift af bord / bland Jer! Kl : 2. runde ved bordene Kl : Pause Kl : Referenterne præsentere drøftelserne fra bordene og feed-back fra salen Kl : Tak for i dag.

3 Formålet med dialogmødet
Bringe Jeres ekspertise / viden i spil i forhold til udarbejdelse af kravspecifikation Orientere om den forventede proces for konkurrenceudsættelsen Referater fra i dag og materialer vil blive publiceret på hjemmesiden

4 Tidsplan p.t. for konkurrenceudsættelsen
Dato Aktiviteter Juni Mundtlig markedsdialog Bidrag til udarbejdelse af kravspecifikation 28. september BIU-møde Beskæftigelses- og Integrationsudvalget drøfter indsatsen for aktivitetsparate borgere September Skriftlig markedsdialog Udkast til kravspecifikation sendes i skriftlig høring November Annoncering December Tilbudsfrist Januar 2016 Tildeling Februar-marts Implementering 1. april 2016 Ikrafttrædelse

5 Bifs Vision KØBENHAVN SKAL VÆRE DEN BY BLANDT SAMMENLIGNELIGE KOMMUNER, DER HAR FLEST BORGERE I JOB OG UDDANNELSE KØBENHAVNS KOMMUNE / Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

6 Unge skal hurtigt i uddannelse
ungeaftale Unge skal hurtigt i uddannelse Uafklarede unge skal så hurtigt, det er muligt, vælge uddannelse Unge må ikke falde fra uddannelsen Sociale og personlige samt helbredsmæssige forhold må ikke være en barriere for uddannelse

7 MålGRUPPEN for konkurrenceudsættelsen
Jobcenter Københavns vurdering af fordelingen af hovedgrupper af aktivitetsparate borgere samt for- og revalidender under 30 år i 1. kvartal 2015 MålGRUPPEN for konkurrenceudsættelsen En måde at opgøre borgerne på Hovedmålgrupper Antal personer Fagligt svage unge Ca Kriminelle unge Ca Unge med psykisk sårbarhed Ca Unge med misbrugsproblemer Unge med fysiske barriere eller handicap Ca Unge uden sociale relationer eller voksenkontakt Ca Unge med kognitive udfordringer Ca Unge med andre typer af barriere / uafklarede Ca Totalt Ca Hovedparten af de unge har uddannelsespålæg – derfor forventes vi kun at efterspørge indsats ift. opkvalificering til uddannelse. Unge med uddannelse forventes visiteret til udbudsområdet over 30 år.

8 Målene med indsatsen for De aktivitets-parate unge med uddannelsespålæg
Den unges faglige kompetencer Den unges personlige og sociale kompetencer Den unges motivation Den unge har faglige kompetencer svarende til mindst 2 i dansk og matematik Den unge mestrer sin egen situation og kan – med eller uden hjælp – håndtere udfordringer, der står i vejen for uddannelse Den unge kan se sig selv i uddannelse og er afklaret ift. valg af uddannelse

9 Hvordan får vi de unge opkvalificeret til at påbegynde uddannelse
Hvordan får vi de unge opkvalificeret til at påbegynde uddannelse? – Hvilken Indsats? ? Brobygnings-tilbud på uddannelses-institution / CKB Ordinær uddannelse, herunder Kombineret ungdoms-uddannelse, egu m.v.

10 Spørgsmål til drøftelse på bordene – runde 1 - Struktur
Hvilke kravspecifikationer skal i spil for at leverandøren kan løse opgaven? Hvordan sikres et udbud, hvor der både er mulighed for bred afklaring og uddannelsesmæssigt fokus? Hvilke særlige krav skal der stilles til mentor?

11 Spørgsmål til drøftelse på bordene – runde 2 – Metoder og redskaber
Hvilke specifikke metoder og redskaber, der har særlig succes ift. at få unge aktivitetsparate i uddannelse, evidensbaseret? Hvordan kan man anvende undervisning i dansk og matematik i en tidlig indsats trods væsentlige barriere ift. psykisk sårbarhed, misbrug etc. Hvor vigtigt er det, at barriere er håndteret før undervisning i dansk og matematik? Nogle barrierer større end andre? Hvordan skal og kan virksomhedspraktik bruges?


Download ppt "Dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google