Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Analyse af rejsekortet for
Caseoplæg om Facebook.
Kend din hverdagskemi Evaluering af oplysningskampagne for Miljøstyrelsen 2013.
Interaktiv kommunikation - strømninger indenfor kommunikation
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Hvordan virker Backoffice Hvilken strategi og taktik skal man anvende
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Sociale Medier Booster bundlinjen AF Bjarke Larsen.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Læringsmål Kendskab til:
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Fremtidens markedsføringsplatform
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Elevernes digitale dannelse
Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Pinpoint.
Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Fremtidens Indhold Virtuelle verdener © Serious Games Interactive Simon Egenfeldt-Nielsen, CEO Serious Games Interactive (Ph.d., Cand. Psych.)
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Reklamemidler og -medier
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
Snak med din sidemand om dette et par min.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Knallertkampagne ”Har du styr på din søn?”.
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Børn og unges sociale liv online
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
OPERATE A/S – JESPER BROCHMANDS GADE 10 – 2200 KØBENHAVN N – TLF – Forandringer i kommunerne KL kommunikationsdøgn 2013.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Reklame & Markedsføring
Mød Aalborg Universitet
Grunde til at jeg elsker dig
Æstetisk kommunikation i teori og praksis
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
Cross Channel - Tidens største trend.
Content marketing handler om kontinuerligt at publicere relevant, værdifuldt og engagerende indhold til en klart defineret målgruppe med det formål.
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning.
J.nr. Opsamling på voksenlærlingekampagnen forår 2011 :: Tal & statistik.
Parametermix - promotion
markedsføringsplaner
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Hvem er vi?.
Sådan kommer du i gang med Sociale medier Klaus Hall
Facebookkampagne 1. april – 16. april
Baggrund for DM Media Opbygning af permission base
(Firmanavn) marketingplan
Når du allerede mestrer de vigtigste
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Præsentationens transcript:

Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma IAA uddannelsesdag Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma

Målsætningerne definerer mulige mediagrupper (kanaler) Kandiderende kanaler Opmærksomhed TV, outdoor, radio, sponsering, interaktive Inkongruens < > Relevans Kendskab Holdning / image Magasiner, biograf Interesse Events, interaktive Involvering Præference Interaktive Intention ADFÆRD RESPONS Interaktive, In-Store

IAA Diploma Integreret Kommunikation

IAA Diploma Integreret Kommunikation

IAA Diploma Integreret Kommunikation

Eksempel på problemerkendelses- og løsningsflow (mulighed for go’ involvering) Offline annoncering Online annoncering E-mail-udsendelser Drive- to-web Introduktion Information og problem- erkendelse Behovs- afdækning Produkt- portefølje Respons Dialog eller måske køb… App download eller facebook-ven Ja tak til nyhedsbrev Bestilling af prøvetur Konfigurerer og gemmer ”sin” bil

Fakta om Blue Motion-kampagnen Banneret med teaserspottet på 3 sekunder blev vist 4,3 millioner gange. 30 sekundersspottet blev vist 740.000 gange til unikke brugere, hvilket 17,2 % af alle 2,8 millioner unikke brugere blev eksponeret for kampagnen online - hvoraf gennemsnitligt 1,32 % klikkede på banneret. På krak.dk klikkede 2,7% af alle unikke brugere på banneret! Næsten 22 % af alle Volkswagens Facebook-venner brugte App’en til at lokalisere deres venner på facebook De godt 45.000 besøgende generede et meget stort salg og kampagnen var en af de medvirkende årsager til at Volkswagen gik fra at være det 6. mest solgte bilmærke i 2010 til en absolut førsteplads i 2012

Branding og respons er ikke modsætninger Målsætning Målepunkt Online opfattes som et medie på lige fod med TV, print osv. Opbygge mærkekendskab Dækning, frekvens erindring, SOV Respons skaber branding Branding skaber respons Online opfattes som ”skiltet på gaden” Respons Klik, leads, salg, bestillinger

Online kampagneeffekt og evaluering Køb/klik/leads Købsintention Holdning & Image påvirkning Ad liking Uhjulpet og hjulpet budskabsforståelse Branding evne Specific banner awareness Kvalificeret kendskab til mærke eller produkt Hjulpet og uhjulpet awareness 1% af målgruppen klikker Online kampagneevalueringen identificerer kommunikationens gennemslagskraft, evnen til at kommunikere afsenderens navn samt budskabet. Herudover giver evalueringerne mulighed for at stille spørgsmål vedrørende forskellige problemstillinger, der ønskes belyst. Resultaterne fra en kampagneevaluering anvendes til at justere både medieplanen og det kreative materiale, for at opnå en mere effektiv kommunikation fremover. 99% af målgruppen klikker ikke

Uhjulpet afsendererindring by MediaCom 18.03.2010 Uhjulpet afsendererindring Hvilket selskab tror du er afsenderen af denne kampagne? 75 % af de eksponerede nævner VW, som afsender kampagnen mod 57% af de ikke eksponerede. Kun 25 % kan ikke umiddelbart genkende, at det er VW der står bag. Benchmark Korrekt afsender Online 49% TV 57% Signifikans Presentation title to be written here

by MediaCom 18.03.2010 Informationssøgning I hvor høj grad gav bannerne dig lyst til at søge mere information om Volkswagen generelt? Ca. hver 5. ønsker at søge mere information om Volkswagen på baggrund af bannerne. I meget høj grad + i høj grad Online Benchmark 16% TV (Husker reklamen) 14% TV (Husker ikke) 6% 19% 10% Signifikans Presentation title to be written here

Fire områder, du ikke vil misse at lære meget mere om Online branding Det område, der vil opleve mest vækst, når ”traditionelle” kanaler svigter. The Mobile Device Takeover 59% af alle ny mærker opdages allerede i dag på et mobilt device. [Nye] strategier for social media Kun 1/3 af alle virksomheder ved, hvorfor kunderne interagerer med dem på sociale kanaler. Og kun 1/5 har en social media strategi. Content, content, content Det indhold, der gør at du kan skille dig ud under punkt 1 og give liv til punkt 3 :-)

Spørgsmål? Kristoffer de Hemmer Hamborg Subsero A/S Toldbodgade 36A 1253 København K www.subsero.dk