Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSigne Paulsen Redigeret for ca. et år siden
1
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1
2
+ LANDBRUGETS IMAGE- PROBLEM Går 25 år tilbage – efter Guldalder som nationens stolthed Sov i timen, da kritikken opstod og vinden vendte, da folk så ind i en verden, de ikke forstod – og ikke kunne fordrage Reagerede aggressivt og fornærmet: Vi ved bedre, vi gør ikke noget forkert – I burde takke os for alt det vi gør for Danmark! Fjendtlighed og hån i lang tid over for udfordrere og nytænkning – som økologi, biodynamik, små producenter mm Ingen brobygning til forbrugerne – troede produkternes kvalitet og forbrugernes vaner ville løse alle problemer I stedet voksede der en mur mellem jer og dem… Planteavlerdagen 2
3
+ IMAGE ER EN KONTRAKT PÅ FØLELSER Image: Det billede, der aktiveres i bevidstheden på folk gennem navne, logoer, produkter, brancher Image & branding er at arbejde bevidst med at opbygge et værdibaseret univers, der skaber den ønskede følelsesmæssige kontrakt mellem afsender og modtager Det giver goodwill, der kan skabe gladere kunder, arbejdsro, bedre rammer og lidt snor i krisetilfælde…. Det er ikke en konstant ting – se på bankerne.. Planteavlerdagen 3
4
+ TEST NR 1….. Planteavlerdagen 4
5
+ TEST NR 2…. Planteavlerdagen 5
6
+ IMAGE SKABES AF DE VÆRDIER, VI KNYTTER TIL BRANDET Værdier skaber en kontrakt på følelser mellem afsender og modtager Kontrakten etablerer de ønskede forventninger, brandet er et løfte, der skal indfries! Indfrielse af kontrakten opbygger kvalificeret kendskab og skaber tilfredshed og loyalitet Værdierne skal leve i produkter, adfærd og den menneskelige kontakt Hvad er dansk landbrugs løfte til samfundet i dag??? Splittet i atomer – med to hovedstrømme Planteavlerdagen 6
7
+ DE GODE…. Planteavlerdagen 7
8
+ DE ONDE… Planteavlerdagen 8
9
+ HVAD BETYDER ET DÅRLIGT OMDØMME? Landbruget er konstant i defensiven Bliver mødt med negative forventninger Jaget vildt af presse, interesseorganisationer og politikere Tabere af debatter og kamp om sympati Faldende loyalitet og tilfredshed Splittelse – os mod dem Mindre handlekraft, mindre succes – mere sårbar Færre muligheder for at bestemme sin egen skæbne Planteavlerdagen 9
10
+ HVAD SKAL I KONKURRERE OM? Kampen står om opmærksomheden jeres omverden: Ikke rationelle budskaber: Vi tjener penge, er effektive osv.. Men evnen til at kommunikere jeres værdier, så de slår rod i bevidstheden på det omgivende samfund Etablerer de ønskede forventninger – og indfrier dem.. I skal sælge følelser ikke facts Planteavlerdagen 10
11
+ HVAD SKAL DER TIL? Klare, sande værdier, der kan KOMMUNIKERES: Hvis de ikke er kommunikeret eksisterer de ikke! Erkendelse af konkrete problemer – og reel vilje til at løse dem Vedholdende indsats – lær af ”1001 Nat” Synlighed: Historiefortælling! Planteavlerdagen 11
12
+ VERDENS BEDSTE MIG Går efter livskvalitet Det gode liv har ingen facitliste At spilde tiden er den største synd Livet er en rejse efter mening og at finde sig selv Jeg er helt unik! Finder identitet i gode fællesskaber Mad og måltider vigtige zoner Planteavlerdagen 12
13
+ FORBRUGERNES DRØM: GIV MIG VÆRDI! Hjælp til at forbedre mine muligheder Spare penge, jeg ikke får noget for Spare tid, jeg ikke får noget ud af Produkter med autencitet, historie og nerve Bruge penge, der virkelig giver værdi Bruge tiden meningsfyldt og værdifuldt Planteavlerdagen 13
14
+ FRA ØKOFÆLLESSKABER…. Planteavlerdagen 14
15
+ TIL STEGT FLÆSK KLUBBER Planteavlerdagen 15
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.