Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette."— Præsentationens transcript:

1 Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette Leah Vinther, IT- og Telestyrelsen

2 Formål med borger.dk-ugen 1.Øge kendskab til og anvendelse Min Side på borger.dk blandt borgerne Min Side er i fokus denne gang, kendskabet til borger.dk i forvejen er ret stort. Efter eDag3- kampagnen var det 85 % mod 75 % før kampagnen. 2. Ændre målgruppens holdning og adfærd til det offentliges digitale selvbetjening i en mere positiv retning.

3 Flytning er omdrejningspunktet Min Side er i fokus, og for at få folk til at gå ind på Min Side, koncentrerer vi os om den livssituation man er i, når man skal flytte

4 Når du skal flytte kan du på Min Side: Melde flytning til folkeregistret Melde flytning til Post Danmark Skifte læge Søge boligstøtte Søge indkomstoplysninger via SKAT Tjekke digital post fra banken, se lønsedler mv. Ejendomsvurdering

5 Kampagnens målgruppe Primær målgruppe af 18-40-årige. Delmålgruppe 1: Småbørnsforældre – børn 0 til 10 år Delmålgruppe 2: Unge – 18-29-årige

6 ”Mini-eDag3-kampagne” Samme kreative koncept Samme hovedbudskab: Det skal være nemmere at være på nettet i Danmark

7

8

9

10 Bibliotekernes rolle – betydning for kampagnen Sikre kampagnen den nære kontakt med borgerne Sikre noget rart og velkendt – den personlige kontakt Skal bl.a. udfylde det hul, som annoncering og pressehistorier ikke kan Ambassadører for kampagnens budskaber – distributionskanal.

11 Materialer Plakater Flyer om Min Side Postkort – ”Det er blevet nemmer at flytte” Go-Cards Gulvmærkat – ”Her kan du gå på borger.dk” Pressemeddelelse Reklamefilm til Indholdskanalen Undervisningsmateriale om Min Side og post på borger.dk

12

13 Online-annoncering Bannerannoncer Delmålgruppe 1:Småbørnsforældre – børn 0 til 10 år Forældreintra, Netsundhedsplejersken.dk, Netdoktor.dk, Sundhed.dk, Børnemagasiner, Min.mave.dk, Libero.dk, pampers.dk, kvindeforaer, Børn i byen, Dr’s sundhedstema, Nyhedssites, Forbrug.dk, Tænk.dk, Palles Gavebod.dk m.fl. Delmålgruppe 2:Unge – 18-29-årige Boligportaler, kollegieportaler, Uddannelsesguiden.dk, Boliga, Jobportaler, Freetrailer m.fl.

14 Mere online… Google Adwords Vi kan få annoncer placeret hvor vores målgruppe er på nettet. Ved at placere søgeord som fx flytning, bolig, leje, kollegium osv. vil vores annoncer være placeret i højre kolonne i søgeresultatet på Google. Facebook-side (evt. som pilotprojekt og stadig under overvejelse) Banner/kampagnefelt på kommuners og bibliotekers hjemmesider i borger.dk-ugen Aftale med kommuner om at indsætte borger.dk-logo + kort tekst på deres digitale post Kampagnevenlig specialsite om flytning. Fungerer som landingsite for bannerannoncer

15 Merchandise Bolsjer Cykelsadelbetræk til voksne Cykelsadelbetræk til børn Badge til frontmedarbejdere

16 Konkurrence på borger.dk ”Find Folmer”

17 Én fælles platform – borger.dk Fra midten af oktober, kan biblioteksnetværket og Digitale Ambassadører på Partnerforum finde informationer om borger.dk-ugen og downloade fx Power Point-præsentationer om Min Side, forslag til undervisningsmateriale, reklamefilm, pressemeddelelse til lokale og regionale medier, kampagnefelter til kommunernes og bibliotekernes hjemmesider osv. https://www.borger.dk/Partnerforum/markedsfoering/borger.dk- uge-2011/Sider/default.aspx

18 Tidsplan 17. oktober: Information og materialer til download på Partnerforum https://www.borger.dk/Partnerforum/markedsfoering/borger.dk-uge- 2011/Sider/default.aspx https://www.borger.dk/Partnerforum/markedsfoering/borger.dk-uge- 2011/Sider/default.aspx 24.oktober: Distribution af merchandise og materialer til biblioteker og borgerservicecentre. Uge 47: Indrykninger på onlinemedier Uge 46&47: Gocardspå caféer landet over

19 Nyttige links Partnerforum: https://www.borger.dk/Partnerforum/markedsfoering/borger.dk- uge-2011/Sider/default.aspx

20 Kontaktinfo Projektleder Jeanette Leah Vinther: 72 31 91 53 eller jevi@itst.dkjevi@itst.dk


Download ppt "Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google