Kick-off: Hele Ledelser

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skabelse af dialogiske rum ”
Advertisements

Fordybelsesdag med fokus på konflikter
Mødepakke for øverste chef på virksomheden
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Ørestad Skoles værdier
Introduktion Values Interweave ™. Når virksomhedens sætter fokus på sine værdier, så er ord sjældent nok til at få værdierne forankret.
Hvad gør livet så værdifuldt?
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
En konflikthåndterende kultur
FDF.dk/landslejr. Indledning •Struktur og planlægning –Hvad skal holdlederen overveje inden lejren –Hvad er holdlederens rolle på lejren •Alle skal trives.
Analyse- og udviklingsmodel
Jeg støtter barnet ved:
Introduktion Team Values Interweave ™. Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok.
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
Værdigrundlag. Bussen bliver glad når Der snakkes I en god tone til hinanden Man hjælper hinanden Der gøres plads for hinanden Dem, der ikke kan stå,
Hvilken del af spørgsmålet forstod du ikke??
NOEA/Aalborg Universitet
Hvad gør livet så værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt
Hvordan passer jeg på mig selv ?
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Etisk dilemma – to definitioner
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Seksualpolitik.
Omgangstone og kollegialitet
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Koncern HR, Organisation og Ledelse At lede og facilitere møder med mere effekt Workshop 8 Ledelseskonferencen 9. juni 2010.
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder
Karl Tomms Spørgsmålstyper Coaching øvelse Frokost
Den Kreative arbejdsform
Fremtidssikring af beboerdemokratiet – hvor er de unge henne?
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
FORMÅL med Garudas profilværktøjer er:
Konflikthåndtering – sammen med brugerne
Teamledelse og personlighedsmodeller
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
At tale om sexualitet.
Visionen for de fremtidige opgaver Stig Langvad, formand for Danske Handicaporganisationer.
Etablering af virksomhed
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Entre Hjertelig tillykke med de 15 år Hvem er jeg?
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
2.2 Virksomhedens mål Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
Kvalificeret selvbestemmelse i afdelinger. Dele viden Beslutte fælles mål Koordinere handling.
Opsamling på cafeseminaret i går Hvad siger I selv om god velfærdsledelse - i praksis?
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
DIDAKTIKLABORATORIE Et laboratorium der arbejder med at udvikle et planlægningsværktøj. ”Et værktøj”, der kan hjælpe os til at se, hvordan Ord som ”Leg-
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
Fællesskabernes Fællesskab Indledning til LØS’s efterårsseminar 2015 af Henrik og Niels.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Strategi 2015 Svømmekonference 2012.
MOT’s virkemidler.
Redskaber og overvejelser
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Handlingsplan 2015.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
[klik og indsæt kommunenavn]
3-timersmødet 2018.
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Kick-off: Hele Ledelser Hvad kan jeg tilbyde Hvad er jeg god til Hvad vil jeg helst

En der laver noget handlekraft her og nu resultater

En der holder orden ordenssans love og regler styring

En der får ideer kreativ hvorfor / hvorfor ikke ændringer

En der vil have alle med samarbejder det sociale lytter, udtrykker følelser

handlekraft her og nu resultater kreativ hvorfor / hvorfor ikke ændringer ordenssans love og regler styring samarbejder det sociale lytter, udtrykker følelser

Hvad vil jeg helst være med til ?

Fælles værdier Fælles mål Oplevelser sammen At ”gide” hinanden At ha’ det sjovt Arbejdsfællesskab

Fælles værdier løbende debat om værdier kobling af grundlæggende værdier og handlinger fælles grundlag for måden vi er sammen på i ledelsen enighed omkring hvordan spejderloven efterleves respekt og plads for den enkelte leders værdier

Fælles mål målopstilling, så målene er målbare, udfordrende og realistiske mål der er klart afgrænsede opstilling af konkrete tids- og handlingsplaner status og mål -> opstilling af nye mål -> udvikling

Oplevelser sammen mærker det fælles sug tage på ture eller lejre sammen få et fælles sprog - udgangspunkt i samme oplevelser se hinanden i andre situationer

At "gide" hinanden se menneskene bag "titlerne" tage sig af hinanden bruge hele mennesket at det betyder noget om jeg er der

At have det sjovt latter og humør skaber energi giver lyst til at komme sjovt er ikke en modsætning til seriøsitet er derfor vi er her

Arbejdsfællesskab udførsel af konkrete opgaver i fællesskab skabelse af et fælles produkt følelsen af at alle medvirker ved løsning af opgaven at udvikle og gennemføre et større arrangement

Hvad vil jeg helst være med til ? Fælles værdier Fælles mål Oplevelser sammen At ”gide” hinanden At ha’ det sjovt Arbejdsfællesskab

Hvad kan vi tilbyde Hvad er vi gode til Hvad vil vi helst