Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Danmark 3.0.
Lidt om vejleder rollen
på seminariet Tankegange og indhold
5 IT-didaktiske principper
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Undervisningsplanlægning
Netværksseminar ”Anvendelsesorienteret undervisning”
DIDAKTIK 2.0 KG/RBC 27/08/2008 metoder problemformulering skelet.
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
LP-MODELLEN LP-modellen Hamar uge Mandag aften
Læremidler i praktikken
Værktøjskassen Anvendelsesorienteret undervisning
iBøger og didaktisk design
Mediepædagogik – i et vejlederperspektiv
1 Sundhedsprojektet. 2 Sundhedsprojekt •Projektansøgning 2006 udarbejdet i samarbejde med CVU 2.8mio. fra Familieministeriets pulje til kvalitetsudvikling.
PUC Pædagogisk Udviklingscenter
Jytte Hansen UCSyddanmark. Sammenhængskraft som dynamo i klasseværelset: Fokus: At udvikle værktøjer, der gør læreren i stand til at holde sammen på klassen.
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Videndeling og ledelse
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
 ELEVERNE SKAL UDVIKLE SIG INDEN FOR DE 6 KARAKTERISTIKA – ELLE DE UDVALGTE KARAKTERISTIKA DER ER FOKUS PÅ.
Afslut Frem >>
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Ekspert i Undervisning 1. delrapport Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i Silkeborg Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i.
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.
Forskningsperspektiver på læremidler
Ressourcer og læremidler i et didaktisk perspektiv Læring og Læringsressourcer,
Øget fokus på differen- tierede CL struktureres anvendelighed i forhold til en generel kønsspecifik indlæringsproblematik Nye arbejdsmetoder/nyt værktøj.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Præsentation til opstartsmøde for projektledere 12. oktober 2010.
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Digitalisering og medialisering
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Skoleledelse Atuarfinni aqutsineq Skoleledere i udvikling, som også udvikler kollegaer. ”Aqutsisut ineriartortut, suleqatinillu ineriartortitsisut”.
Bedre faglig læsning og skrivning i den faglige undervisning Ansøger EUC Nord og EUC Nordvest Har gennemført tiltag i den faglige undervisning for implementering.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Tydeliggørelse af anvendelsesdim ension i undervisningen Kvalitativ undersøgelse Vi afventer resultatet af vores undersøgelser ??? Kvantitativ undersøgelse.
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Velkommen til Udviklingsdag 2 TUP Maj 2013.
Læsevejlederen som kamæleon FOU projekt under UV
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Bg · Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept
PI-modellen: fra Projektidé til Innovation
1 Skriftlighed på nye måder efter reformen Pædagogiske udfordringer: Bedre studiekompetence – større progression Mere fordybelse – bedre individuel vejledning.
Praktikforberedelse - på ‘seminariet’. Indhold Hvordan forstår vi arbejdsdelingen? – Forholdet mellem teori og praksis Hvordan arbejder vi med vores del.
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
LÆRING, DER SES!.
Vision mission værdier handleplaner
Evaluering som et ledelsesredskab Doku:SEN. Hvorfor og hvordan? Udarbejdet af Toke Knudsmark, Varde Ungdomsskole.
Oplæg om lektieintegreret undervisning Data og overvejelser.
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
Grundlaget  Hvad skal der til? Eleven i centrum Vejlederviden og ledelseskompetence Fællesskab, tillid – og pengene gider vi ikke tænke på Samarbejdsaftaler.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
TPACK-modellen Teknologisk viden Pædagogisk viden Fagfaglig viden
Virksomhedssamarbejde
Pædagogiske intentioner ved inspirationsforløb i erhvervsøkonomi
SMTTE-Modellen Sammenhæng Evaluering Mål Tiltag Tegn Hvad vil vi?
IT undersøgelse på Breum Skole
Projekt: Koncept til formidling
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Forbedringsmodellen Test og læring Hvad ønsker vi at opnå? Mål
SMTTE MODELLEN ET PÆDAGOGISK OG DIDAKTISK ARBEJDSREDSKAB
Præsentationens transcript:

Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It PI-modellen: fra Projektidé til Innovation Projektidé Eksperiment Værktøj Værktøjskasse Kompetenceudvikling Projektkvalificering Konkretisering af værktøj Formidling af værktøj Vejledning i brug af værktøjskasse Ny praksis Formidling om pædagogisk it og værktøjskassens pædagogiske muligheder Veje til implementering i ny praksis Hansen, Jens Jørgen og Dorthe Carlsen

SMTTE-modellen

Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk it Projektbeskrivelse og –styring SMTTE-modellen: Titel: (find gerne en god kommunikerende titel, der også siger noget om projektets faglige indhold fx: online skriftlighed, videndeling i klasserummet, papirløs undervisning, mobil læring, multimodale elevprodukter mv.) Sammenhæng Hvilke(n) sammenhæng foregår projektet i? Hvad er projektets kontekst? Hvad/hvordan er projektets sammenhæng med ”det store projekt” (anvendelsesorienteret undervisning – pædagogisk it)? Hvad/ hvordan er projektets sammenhæng med andre ”lokale” projekter? (fx nuværende eksperimenter med Iphone-klasse, samarbejde med museer o.lign.) Mål Formål: Hvorfor gennemfører vi projektet? (vision) Produktmål: Hvad skal der leveres, når projektet afsluttes (herunder skitse til pædagogisk værktøj til værktøjskassen)? Nyttemål: Hvilke fordele ønskes opnået (succeskriterier)? Tegn Hvilke tegn vil vi løbende se efter? Hænger snævert sammen med mål og tiltag. (Indikatorer) Tiltag Beskrivelse af hvilke tiltag, der gøres i løbet af projektet. Handlinger. Undervisningsplaner, der synliggør eksperimentet (fx hvordan indgår Global Conflicts eller clickers i undervisning?). Tids- og handleplan Evaluering og formidling Løbende evaluering Hvordan skal projektets resultater formidles?