Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Bg · 19.02.03 Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept. 2003.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Bg · 19.02.03 Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept. 2003."— Præsentationens transcript:

1 Bg · 19.02.03 Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept. 2003

2 Bg · 19.02.03 Vision, mission, strategier mv.

3 Bg · 19.02.03 Pædagogisk praksis Målet er, at alle Erhvervsakademiets uddannelser bygger på en fælles pædagogisk platform, der tager udgangspunkt i, at vi alle er hele mennesker som er sammensat på hver vores unikke måde. Derfor er det vigtigt, at vi fremmer og understøtter de studerendes læringskompetence, således at de selv kan tage ansvar for og organisere deres egne læreprocesser. Derudover skal de også udvikle deres personlige, kommunikative, selvstændige, faglige, analytiske, handlingsmæssige, problemløsende og interpersonelle kompetencer. Vi lægger derfor vægt på et tæt samarbejde med de studerende, således at læreprocessen kan tilrettelægges og understøttes så individuelt som muligt. Udgangspunktet for den pædagogiske praksis er, at uddannelserne retter sig mod praksis dvs. at læreprocesserne skabes i praksisnære læringsmiljøer med henblik på at skabe reelle kvalifikationer og kompetencer. Dette styrkes ved at: 1) Såvel undervisning som projekter tager udgangspunkt i praksisrelaterede problemer. 2) Der lægges betydelig vægt på case- og projektundervisning. 3) Repræsentanter for aftagerne inddrages løbende de faglige prioriteringer 4) Der arbejdes primært med praksisnær teori Undervisningsforløbende opbygges progressivt og sammensættes således, at konfrontationstimerne skal accelerere de studerendes læreproces, men at den væsentligste del af læreprocessen foregår uden for undervisningsrummet i studie- og træningsrum[1] ). Der anvendes en blanding af varierende og aktiverende undervisningsformer, der tager hensyn til de studerendes studietrin og fagdidaktiske forskelle. Der lægges specielt vægt på dialog, case-undervisning, projektarbejde og praktiske opgaver. En del af dette arbejde vil foregå i større eller mindre grupper for at fremme den kollaborative læring (læring via samspil). Som nævnt – udgangspunktet er, at de studerende er hele mennesker, som er meget forskellige med hensyn til for-forståelse, læringsstile, personlige motivation mv. Undervisernes funktion og rolle skifter derfor mellem at være instruktør, coach, facilitator, vejleder, enzym, provokatør, udfordrer, kritikker og opsamler afhængig af læringsaktiviteten. IT - herunder netstøttet undervisning - inddrages overalt, hvor det fremmer læreprocessen. Dog skal netstudier benyttes og opfylde de obligatoriske krav som er beskrevet i vores e-strategi (se intranettet).[1] Der arbejdes med klare mål (projektmål, produktmål, studiemål, personlige mål mv.) for at sikre overblik, struktur, sammenhæng, mening og der evalueres løbende. Der anvendes up-to-date litteratur på et videregående niveau og der inddrages løbende eksterne gæsteforelæsere, praktikere og forskere fra relevante virksomheder og videnscentrer.

4 Bg · 19.02.03 Historie

5 Bg · 19.02.03 Interessenter

6 Bg · 19.02.03 Nøglepersoner

7 Bg · 19.02.03 Bærere

8 Bg · 19.02.03 Ændringsaktiviteter

9 Bg · 19.02.03 Succeskriterier


Download ppt "Bg · 19.02.03 Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept. 2003."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google