Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Øget fokus på differen- tierede CL struktureres anvendelighed i forhold til en generel kønsspecifik indlæringsproblematik Nye arbejdsmetoder/nyt værktøj.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Øget fokus på differen- tierede CL struktureres anvendelighed i forhold til en generel kønsspecifik indlæringsproblematik Nye arbejdsmetoder/nyt værktøj."— Præsentationens transcript:

1 Øget fokus på differen- tierede CL struktureres anvendelighed i forhold til en generel kønsspecifik indlæringsproblematik Nye arbejdsmetoder/nyt værktøj i klasserne Værktøjskasse ”Eksperiment” = Initierende, systematisk test og kortlægning af elevernes læringsprofil Kompetenceudvikling Projektkvalificering Konkretisering af eksperiment Formidling af værktøj Vejledning i brug af værktøjskasse VærktøjskasseNy praksis Formidling om CL metoder og metodernes pædagogiske muligheder Veje til implementering i ny praksis Anvendelsesorienteret undervisning – Innovative undervisningsformer PI-modellen: fra Projektidé til Innovation Hansen, Jens Jørgen og Dorthe Carlsen Initierende, systematisk test og kortlægning af elevernes læringsprofil

2 Bedre læring, højere faglighed, mindre fravær og større arbejdslyst gennem forbedret klasserumskultur Spørgeskemaundersøgelser Bedre læring, højere faglighed, mindre fravær og større arbejdslyst. Mindsket frafald. Forbedring af karakter.er. Resultat af SO1 prøve. Initierende, systematisk test og kortlægning af elevernes læringsprofil Måle effekten af at eksperimentere med CL innovative uv-former Kortlægning af elevernes kompetencer ift. den studieretning, de foreløbig har valgt Eleverne bliver hurtigere og bedre til at afklare og formulere deres kompetencer. SMTTE-modellen

3 Sammenhæng Hvilke(n) sammenhæng foregår projektet i? Hvad er projektets kontekst? CL projektet fokuserer både på drenge og pigers fastholdelse i uddannelsen. Projektet ligger således godt i tråd med OTGs deltagelse i drengeprojektet under Anvendelssorienteret undervisning. CL projektet spiller sammen med projekt drenge. De involverede lærere udveksler erfaringer. Mål Formål: 1) Måle effekten af brug af CL i undervisningen 2) Kortlægge elevernes kompetencer ift. nuværende studieretning og endeligt valg af studieretning. Produktmål: 1) En forklarende oversigt over, hvilke CL værktøjer der har størst effekt i undervisningen 2) En oversigt hvilke kompetencer, der er i spil, når eleverne endeligt vælger studieretning. Nyttemål: 1) Øget fastholdelse af elever i uddannelsen 2) At eleverne bliver bedre til at kortlægge deres kompetencer  større sandsynlig for korrekt valg af studieretning. TegnEleverne bliver hurtigere og bedre til at afklare og formulere deres kompetencer. Tiltag Initierende, systematisk test og kortlægning af elevernes læringsprofil Evaluering og formidling Spørgeskemaundersøgelse med fokus på: 1) Bedre læring, 2) højere faglighed, 3) mindre fravær og større arbejdslyst, 4) mindsket frafald. 5) forbedring af karakter.er og 6) resultat af SO1 prøve. Anvendelsesorienteret undervisning – Innovative undervisningsformer Projektbeskrivelse og –styring SMTTE-modellen: Titel: CL som motivationsskabende faktor og afklarende redskab til valg af studieretning


Download ppt "Øget fokus på differen- tierede CL struktureres anvendelighed i forhold til en generel kønsspecifik indlæringsproblematik Nye arbejdsmetoder/nyt værktøj."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google