Valg af parametre
Valg af parametre
Fastlæggelse af målgruppe På baggrund af en segmentering, vælges den målgruppe kampagnen skal rette sig imod. Ud fra EFU modellen samt produktets USP´er vurderes det, om produktet dækker kundes behov.
Formulering af mål Hvad vil du opnå? Skabe opmærksomhed Skabe salg Realistisk Konkret Tidsafgrænset Skabe opmærksomhed Skabe salg Skabe image
Budgettet Hvad må kampagnen koste? Produktion af reklamer Indrykning af reklamer m.m. Produktion af reklamematerialer til butikkerne Build up modellen Break down modellen
Markedsføringsplanen Hvordan når du målgruppen? De 4 P´er Produkt Pris Promotion Placering – distribution Tidsplan
Formulering af budskab USP - Unikke salgsargumenter EFU - Produktegenskaber Rationelt Sunde fornuft – rabat, holdbarhed Følelsesmæssigt Behov – sol, vand og strand, så rejs med sol og strand. Moralsk/samvittighed Korrekthed i samfundet – sundhed, støt afrika m.m.
Opfølgning Var planen en succes? Hvordan kan du måle, om målene blev nået? Hvad gik godt? Hvad kunne gøres bedre? Teknikken / effekten