Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Segmentering på producentmarkedet

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Segmentering på producentmarkedet"— Præsentationens transcript:

1 Segmentering på producentmarkedet
Af Rikke Nors, Anders Skafte, Niclas Kønig 3.ØMA

2 Karakterstik af B-2-B markedet
Flere om købebeslutningen Afledt efterspørgsel Få men store købere Forretningsbetonet købemotiv Stabile og tætte relationer Professionelle indkøbere Direkte køb

3 De tre delmarkeder

4 Det industrielle marked
Indgår direkte i produktionen - Råvare - Komponenter - Halvfabrikata - Investeringsgoder Indgår indirekte i produktionen - Bygninger - IT udstyr

5 Mellemhandlermarkedet
Formål at sælge dem uforarbejdet videre til andre virksomheder På mellemhandler fungerer virksomheden som et mellemled mellem to virksomheder

6 Det offentlige marked Det offentlige marked omfatter - Staten - Regionerne - Kommunerne Det offentlige marked vedrører salg af produkter til offentlige virksomheder.

7 Segmenteringsvariabel på producentmarkedet
Geografiske kriterier Demografiske kriterier Produktionskriterier Indkøbskriterier

8 Segmenteringskriterier

9 Build-up tankegangen – Kundens behov
Identificere kunderne Bygger et marked op Kundernes krav og ønsker skal passe til virksomhedens ide Produktet udvikles i samarbejde med kunden

10 Breakdown tankegangen – Virksomhedens produkt


Download ppt "Segmentering på producentmarkedet"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google