Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

8 Segmentering på producentmarkedet

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "8 Segmentering på producentmarkedet"— Præsentationens transcript:

1 8 Segmentering på producentmarkedet
Oversigt Producentmarkedets karakteristika De tre delmarkeder Segmenteringsvariable på producentmarkedet Build-up tankegangen – kundens behov Break-down tankegangen – virksomhedens produkt 8 Segmentering på producentmarkedet

2 Producent- og konsumentmarkedet
Segmentering på producentmarkedet

3 Hvad kendertegner producentmarkedet?
Segmentering på producentmarkedet

4 De tre delmarkeder Segmentering på producentmarkedet

5 De tre delmarkeder Det industrielle marked vedrører indkøb af varer, der indgår direkte eller indirekte i fremstillingen af de købende virksomheders produkter Mellemhandlermarkedet omhandler virksomhedens køb af produkter med et formål at videresælge dem uforarbejdet til andre virksomheder Det offentlige marked vedrører salg af produkter til offentlige virksomheder Segmentering på producentmarkedet

6 Segmenteringsvariable på producentmarkedet
Geografiske og demografiske variable Produktionsvarable Indkøbsvariable Segmentering på producentmarkedet

7 Build-up tankegangen –kundens behov
tager sit udgangspunkt i at virksomheden bygger et marked op ved at identificere kunder, der har krav og ønsker, der passer til virksomhedens idé. Herefter udvikles produktet i samarbejde med kunden Segmentering på producentmarkedet

8 8 8 Segmentering på producentmarkedet

9 Break-down tankegangen – virksomhedens produkt
indebærer, at virksomheden systematisk splitter markedet op i deres bestræbelser på at identificere kunder, hvis krav og ønsker passer til virksomhedens eksisterende produkter. Produktet modificeres evt i forhold til kundens krav og ønsker. Segmentering på producentmarkedet

10 10 8 Segmentering på producentmarkedet


Download ppt "8 Segmentering på producentmarkedet"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google